Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Ang P-piller

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-05, 22:54   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ang P-piller

...................


Sist redigert av Tidligere bruker : 01-11-07 kl 18:01.
  Svar med sitat
Gammel 23-07-05, 23:03   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Er det lurt å gå på p-piller når man har pcos? Vil man få regelmessig mens om man går på p-piller å ha pcos.
Hva vil skje når man slutter på p-piller. Vil man få uregelmessig mens eller vil den bli regelmessig?

Det er vel greit med p-piller hvis det er veldig viktig med prevensjon, men ellers er jeg veldig i mot P-piller jeg da. Dessuten får du jo ikke mens når du går på p-piller - det er bare en kunstig blødning.

Umulig å vite hvordan akkurat DIN kropp oppfører seg når du slutter med p-piller - og jeg vet ikke hvordan det er å behandle PCOS og samtidig gå på p-piller evt.

Mange leger skriver ut p-piller til pasienter som sliter med mens-forstyrrelser pga. pcos - men da gjør man jo bare noe med symptomet.

Dette blir du jo ikke noe klokere av - men jeg måtte nå svare likevel jeg.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-07-05, 23:26   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Hvorfor er du imot p-pille?

Lager så mye hormonelt kluss i kroppene våre - og det syns jeg ikke er noe å trakte etter.

Enkelt og greit.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-07-05, 14:03   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg fikk P-piller da jeg fikk diagnosen PCOS. Fikk Diane, som ikke er helt som andre p-piller. de inneholder litt andre hormoner og greier. Jeg fikk da mensen regelmessig pga disse, men etter seks aar, begynte ogsaa jeg aa tenke paa bivirkninger som blodpropp og lignende. Det jeg har lurt en del paa, er om man faar eggloesning naar man gaar paa p-pillen og har PCOS eller ikke, for viss man ikke faar det saa er det kanskje like greit aa la vaer??? eller... men om man bruker dem pga prevensjon eller ikke det er et annet spoersmaal... Det virker forresten som om mensen min har blitt litt mere regelmessig etter at jeg begynte aa spise lavkarbomat da, og det er supert...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-07-05, 10:58   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Det beste er nok lavkarbomat for å få mensen i gjenge. Men p-piller er nok et godt alternativ dersom du samtidig ønsker å ha prevensjon og minske hårveksten ved PCOS.

Ved PCOS bør en i følge min gynekolog ha blødning minst fire ganger i året , så jeg har i flere år brukt Primolut tbl. for å få blødning. Men jeg ble uttrolig glad da lavkarbomat satte igang min syklus på egen hånd. Er generelt lite glad i hormoner.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 20:36   #6
Luska
Seniormedlem
 
Luska sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 540
Luska har en fantastisk aura rundt segLuska har en fantastisk aura rundt seg

Dersom man ikke ønsker å bli gravid, blir det gitt p-piller som en del av behandlingen.

__________________
Min Journal

Luska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-05, 04:50   #7
jade
Nytt Medlem
 
jade sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
Innlegg: 4
jade er på en erverdig vei

Jeg fikk også Diane. Men egentlig gjorde den bare vondt værre. Blei sur, irritert, oppblåst osv. Og så fikk jeg e ENORMT sjokolade sug (og som vi alle vet, kans sjokoladde ha en negativ effekt...)!

Så, etter å ha leste flere artikler på nettet som sa at p-piller kanskje ikke er så bra for PCOS'ere, slutta jeg med dem. Legen min var helt enig i at det var riktig. Dessuten er jeg livredd for bivirkninger som blodpropp...
Og siden lavkarbo mat funker minst like bra for meg når det gjelder syklus, humør osv, så er det igrunn ikke noe vansklig valg å slutte på Diane.

Selfølglig er det individuelt hva folk synes om Diane, og om den hjelper for noen er jo det kjempebra!

jade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål ang Eurodiett Charlie Eurodiett 15 08-06-06 15:37
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41
Ang. bildet i profilen... elian Atkins kosthold 3 27-08-04 14:51
Ang. Läckerol på intro donjuanwannabe Induksjonen 1 11-08-04 18:32
Ang Ketose! Miriam Lavkarbo generelt 8 16-05-04 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no