Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ulike oljer som man trenger?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 23:44   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Ulike oljer som man trenger?

Jeg har forstått det slik at jeg bør kjøpe inn Udos choise. Men er dette en olje man bruker i matlagingen istedenfor f.eks olivenolje, eller bare i smootier?
Det finnes også kokos olje men leser at den smaker veldig kokos. og at Udos er anbefalt istedenfor

Må jeg kjøpe inn flere typer oljer til ulike bruksområder? og i såfall hvilke? Eller klarer jeg meg med mitt meierismør?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 23:52   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ulike oljer som man trenger?

Du kan bruke udos bare, men hvis du steker noe må du bruke noe annet. Smør eller cocosa f.eks.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 01:01   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ulike oljer som man trenger?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har forstått det slik at jeg bør kjøpe inn Udos choise. Men er dette en olje man bruker i matlagingen istedenfor f.eks olivenolje, eller bare i smootier?
Det finnes også kokos olje men leser at den smaker veldig kokos. og at Udos er anbefalt istedenfor

Må jeg kjøpe inn flere typer oljer til ulike bruksområder? og i såfall hvilke? Eller klarer jeg meg med mitt meierismør?

Du velger selv om du vil kjøpe Udo's Choice, men den er ikke et must på Ketolysekuren. Hvis du tåler fet fisk så kan du med fordel velge å spise det istedet.
Udo's Choice skal aldri brukes til steking/oppvarming pga sitt høye innhold av flerumettet fett, men kan tilsettes varme retter når de er klare til servering.
Det finnes to typer cocosa, én med smak, og en uten.
Sakset fra soma.no:
"Bruk/dosering

Cocosa Pure Coconut Oil: Bytt ut din vanlige stekeolje med denne. Den er uten smak og lukt, tåler høyere temperaturer og er ideell til matlaging.
Cocosa Extra Virgin Coconut Oil: Er kaldpresset av ferskt kokoskjøtt og har et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter. Den har en nydelig duft og smak av kokos og er derfor god å innta bar, på brødskiven, i shaker/ smoothies, bakverk, til baking og steking ved lave temperatur - kan også blandes med smør eller annet stekefett."

Smør og cocosa er gode alternativer å steke i


Sist redigert av lifejack : 20-01-11 kl 12:46. Årsak: skriveleif
lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 12:08   #4
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ulike oljer som man trenger?

takk folkens :-)

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spm om ulike produkter fra Confecta m.m Knoll og Tott Spørsmål om matvarer og oppskrifter 21 02-02-10 21:01
Ulike faser Lurendreieren Spørsmål og svar 7 11-09-09 11:16
Ulike reiseselskaper Siljevanilje Generell diskusjon 2 21-01-06 19:53
4 slankere med 4 ulike metoder mofe Nyheter / media 1 22-02-05 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no