Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Soyamelk

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 11:09   #1
Tenorsax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 11
Tenorsax er på en erverdig vei

Soyamelk

Er det noen grunn til ikke å bruke Soyamelk?
Smaker nydelig i kaffelatte (når varm melkeskummet), ikke fullt så godt kaldt. Men veldig enkelt? Har ikke sett det brukt i noen oppskrifter, tross bare 2 karbo.
Ps - hvor finnes disse fine vektlinjene, skulle gjerne hatt en slik m noter og instrument jeg har sett her inne..

Tenorsax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:09   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soyamelk

Jeg bruker soyamelk med 35 kcal pr 100 ml daglig i kaffe og te. Digg det, og er ikke redd soya som noen andre er. Har ikke noe å si på vekta mi. Og jeg kan kose meg med latte og te med "melk".Noen er nok redd østrogenlignende stoffer, som finnes også i andre matvarer.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:45   #3
kilokrig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 6
kilokrig er på en erverdig vei

Sv: Soyamelk

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg bruker soyamelk med 35 kcal pr 100 ml daglig i kaffe og te. Digg det, og er ikke redd soya som noen andre er. Har ikke noe å si på vekta mi. Og jeg kan kose meg med latte og te med "melk".Noen er nok redd østrogenlignende stoffer, som finnes også i andre matvarer.

Jeg har nettopp kjøpt Alpro soyamelk uten sukker for å bruke i kaffen. Men jeg synes det ser ut som den skiller seg i kaffen - Er det vanlig? Jeg må røre i kaffen med jevne mellomrom for å få soyamelken til å blande seg. Er det da noe galt med den melken eller skal det være slik?

kilokrig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:15   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Soyamelk

Opprinnelig lagt inn av kilokrig, her.

Jeg har nettopp kjøpt Alpro soyamelk uten sukker for å bruke i kaffen. Men jeg synes det ser ut som den skiller seg i kaffen - Er det vanlig? Jeg må røre i kaffen med jevne mellomrom for å få soyamelken til å blande seg. Er det da noe galt med den melken eller skal det være slik?

Det hørtes rart ut. Den består jo nesten utelukkende av vann, så burde ikke ha noe problem med å blande den med kaffe, som jo også stort sett er vann... rart.
Ellers bruker jeg litt soyamelk siden jeg ikke tåler melkeprodukter. Jeg bruker det i små mengder, og har foreløpig ikke fått en stor nok negativ feeling på det til å la være. Men vi er jo alle forskjellige. Jeg er for eksempel veeeldig forsiktig med kunstig søtning, og litt mer liberal med soya, mens andre rører ikke soya, men spiser/drikker gjerne ting m/kunstig søtning. Hver sin smak

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 21:22   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Soyamelk

Vist man vil bruke soya så gjør man det.

Jeg gjør ikke

http://www.matoghelse.no/mat/2005/10...-paa-soya.aspx

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 23:16   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Soyamelk

Opprinnelig lagt inn av Tenorsax, her.

Ps - hvor finnes disse fine vektlinjene, skulle gjerne hatt en slik m noter og instrument jeg har sett her inne..

Skal ikke blande meg inn i soya- diskusjonen, men her finner du en flott oppskrift på ticker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
kaffelatte, saoyamelk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Soyamelk kilo Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 17-10-10 18:53
Soyamelk lille_trille Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 07-06-09 15:09
Soyamelk Georgine Eurodiett 1 21-08-08 17:05
Soyamelk nettie Ketolysekuren 3 12-09-07 23:05
Soyamelk/fløte dingpot Atkins kosthold 5 28-02-05 16:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no