Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ujevn hjerterytme i ketose

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-13, 00:06   #1
Miriell
Juniormedlem
 
Miriell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
Innlegg: 40
Miriell er på en erverdig vei

Ujevn hjerterytme i ketose

Noen flere som opplever det? Jo mindre karbohydrater jo verre blir det. Nåe jeg er nede i 14-15 karber om dagen danser hjertet mitt rundt i brystkassen. Slår dobbeltslag for så å pause, så ett par tre veldig raske igjen... Det er skikkelig ekkelt :/

__________________



Miriell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 13:16   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ujevn hjerterytme i ketose

Jeg opplever følelsen av galloperende hjerte dersom jeg spiser ketogent over lengre tid uten å ta magnesiumtilskudd. Prøv å ta magnesiumtilskudd (evt. øke dosen hvis du allerede tar), og se om det bedrer seg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 14:20   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ujevn hjerterytme i ketose

Kan jo kanskje være en fordel for deg og ikke gå så lavt i karbohydratinntak? Du kan fint være i ketose på 25-30 g kh daglig (og for noen enda mer), og Ketolyse anbefaler vel et inntak på ca 25 g daglig (om jeg ikke husker helt feil). Det er faktisk viktig å få i seg dosen med kh i form av varierte grønnsaker pga av vitaminer og mineraler. Husk at minimalt med kh ikke nødvendigvis er ensbetydende med maksimal vektnedgang.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 15:10   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ujevn hjerterytme i ketose

Når hjertet begynner å fuske bør du ta det på alvor! Husk du har bare ett, og om det stopper er du ille ute....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:49   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Ujevn hjerterytme i ketose

Opprinnelig lagt inn av Miriell, her.

Noen flere som opplever det? Jo mindre karbohydrater jo verre blir det. Nåe jeg er nede i 14-15 karber om dagen danser hjertet mitt rundt i brystkassen. Slår dobbeltslag for så å pause, så ett par tre veldig raske igjen... Det er skikkelig ekkelt :/


Jeg får det hvis jeg ligger veldig lavt på karbo og i tillegg inntar koffein, for eks litt kaffe. Da danser hjertet som om jeg er døden nær. Veldig uhyggelig.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 08:36   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ujevn hjerterytme i ketose

Hei
Når man er på ketogen diett anbefales det kosttilskudd. Saltbalansen forstyrres og ubalansen kan gi muskelkramper (leggkramper) og hjertebank. Det er en av grunnene til at bla magnesium er anbefalt. Omega III (Tran) har en tilleggseffekt i forhold til å avslappe muskulatur inkl jertemuskulatur.
Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ujevn menstruasjon etter omlegging til lavkarbokosthold irat Stoffskifte / hormonproblemer 12 05-12-13 22:01
Løs hud og ujevn fettfordeling etter slanking ... MrOlaNordmann Fysisk og mental helse 26 12-03-12 17:05
Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose superkisen Spørsmål og svar 8 02-01-12 23:25
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ujevn fordeling av mat? sara Lavkarbo generelt 4 09-06-09 23:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no