Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-06, 01:29   #76
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Den som leter finner. jeg skal ned 35 til. I hvertfall 25. Har gått ned ti. Jeg er veldig motivert, men trenger å snakke med andre i samme situasjon

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 22:15   #77
wabra
Nytt Medlem
 
wabra sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Karmøy
Innlegg: 2
wabra er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Første gangen jeg poster her på Lavkarbo.
Men jeg er hannkjønn og har som mål å gå ned hele 65-70 kg.
Jeg veide i ugangspunktet 146, og har nå kommet ned til 125..
Men målet er å komme under 80 kg.....it's a long way to go

wabra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 01:08   #78
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg også

Mellom 30 og 40 kg, alt etter som jeg skal være realistisk eller veldig streng

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 12:05   #79
Mylos
Juniormedlem
 
Mylos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 55
Innlegg: 35
Mylos er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg startet på 103,4 kg., og skal ned 35 kg. Har så utrolig lysst å se noe på 60-tallet igjen...

__________________
.Sssslan(g/k)ende hilsen fra Mylos


"Vær ikke redd om det går langsomt fremover, vær bare redd for å stå på stedet hvil." Kinesisk ordtak
Mylos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 18-06-06, 14:11   #80
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av wabra

Første gangen jeg poster her på Lavkarbo.
Men jeg er hannkjønn og har som mål å gå ned hele 65-70 kg.
Jeg veide i ugangspunktet 146, og har nå kommet ned til 125..
Men målet er å komme under 80 kg.....it's a long way to go



Heier på at du lykkes!! Jeg skal ned omtrent like mye. I første omgang 63 kg totalt, så ser jeg når jeg er kommet dit om jeg vil ned mer. Vet jo aldri. Er jeg fornøyd stopper jeg der.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 00:02   #81
finka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 39
finka er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Finka her! Helt ny på siden og nesten helt blank hva angår ketose, lavkarbo og hele pakka. Men, nå skal det testes, dvs jeg har testet i en uke allerede med gode resultater. Deilig, etter å ha vært på et vektplatå i alt for lang tid.

Jeg bør nok ned over tredve kilo, men har satt meg et delmål på 15 i første omgang.

finka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-06-06, 00:42   #82
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg starta på 125 kg for over tre år siden. Nå veier jeg litt i overkant av 78 kg og har omkring 15-18 kg mer og ta av. Så jeg passer vel i denne kategorien "mer en 30 kg å ta av".

Jeg har "been there, done that" og har lært masse på veien ned. Spesielt har jeg lært betydningen av ordet "tålmodighet" og "hastverk er lastverk". Legen min sa på mandag at jeg godt kunne stoppe på BMI 27 siden BMI mellom 25 og 27 var å regne som kosmetisk overvekt. Det hadde ingen helsemessige konsekvenser. Hun sa videre at 60 kg kunne være for lav vekt for meg siden jeg har middels til kraftig benbygning. Jeg ligger akkurat på grensa mellom middels og kraftig. Men mitt hovedproblem er at jeg har mye bukfett og diabetes type 2. Jeg vil gjerne komme ned til en vekt der jeg ikke lenger trenger diabetes medisin.

Blodtrykksmedisin må jeg kanskje bruke resten av livet mitt siden til og med tynne folk i min familie har høyt blodtrykk.

Det er absolutt en utfordring å ha mange kilo foran seg. Men jeg har klart å bevise for meg selv (endelig etter mange mislykka forsøk) at jeg kan klare å ta av meg over 45 kg og at 15 kg mer er veldig mulig.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 23-06-06, 13:46   #83
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiggestLooser

Jeg starta på 125 kg for over tre år siden. Nå veier jeg litt i overkant av 78 kg og har omkring 15-18 kg mer og ta av. Så jeg passer vel i denne kategorien "mer en 30 kg å ta av".

Jeg har "been there, done that" og har lært masse på veien ned. Spesielt har jeg lært betydningen av ordet "tålmodighet" og "hastverk er lastverk". Legen min sa på mandag at jeg godt kunne stoppe på BMI 27 siden BMI mellom 25 og 27 var å regne som kosmetisk overvekt. Det hadde ingen helsemessige konsekvenser. Hun sa videre at 60 kg kunne være for lav vekt for meg siden jeg har middels til kraftig benbygning. Jeg ligger akkurat på grensa mellom middels og kraftig. Men mitt hovedproblem er at jeg har mye bukfett og diabetes type 2. Jeg vil gjerne komme ned til en vekt der jeg ikke lenger trenger diabetes medisin.

Blodtrykksmedisin må jeg kanskje bruke resten av livet mitt siden til og med tynne folk i min familie har høyt blodtrykk.

Det er absolutt en utfordring å ha mange kilo foran seg. Men jeg har klart å bevise for meg selv (endelig etter mange mislykka forsøk) at jeg kan klare å ta av meg over 45 kg og at 15 kg mer er veldig mulig.

Jeg er kjempeimponert, bøyer meg i støvet og sier GRATULERER med flott innsats!


__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-06, 15:59   #84
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Tusen takk. Det er en av grunnene til at jeg er her. Ikke for aa "preke" om mitt valg av kostholdsfilosofi, men dele av mine erfaringer og frustrasjoner paa den lange veien mot et sunnere og forhaapentligvis lengre liv. Uansett hvilket kosthold vi har valgt saa onsker vi alle aa gjore noe med livet vaart og dreie det i en sunnere og bedre retning. Toft, ja, men absolutt mulig.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 23-06-06, 17:30   #85
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ser til min store forbauselse at dette blir mitt innlegg nummer 100 her inne. Du verden, jeg har visst skrivedilla! Jepp, det har jeg. Har alltid likt å skrive. Ellers liker jeg å lese og å se film, og så liker jeg å være ute i skog og mark.

Jeg er singel og bor sammen med mine to barn, fire katter og en hest på Kråkerøy. Gjorde østfolding av meg for et år siden for å gå på skole her, og trives så godt i Fredrikstad at jeg tror jeg blir boende når jeg er ferdig med vernepleierutdanninga.

Jeg har vært overvektig mesteparten av mitt voksne liv, med en topp på drøyt 130 kilo for et par år siden. På 160 høyde er det tungt å drasse på så mye kropp! Jeg så på meg selv som et "håpløst slanketilfelle" i alle år, inntil jeg i ren desperasjon tok kontakt med IKS i 1994. Den telefonen tror jeg var den viktigste telefonen jeg har tatt i mitt liv!

Jeg har levd godt med min overvektige kropp de siste ti åra. Det ER faktisk mulig å ta tilbake selvrespekten selv om man er betydelig tyngre enn "normalen". Likevel kom jeg til et punkt i vinter da jeg rett og slett bestemte meg for at nok er nok. Det er altfor slitsomt å være så tung, det er dyrt og vanskelig å finne smarte klær, og det ligger en helsefare i å være i såpass dårlig form. Og det å trene med en diger kropp, er ikke det letteste man kan gjøre.

Men jeg begynte. Jeg gikk. Og gikk. Og gikk. Og gikk. Og kjente at kroppen fungerte. Etter påske begynte jeg hos en personlig trener på Spenst, og fikk utlevert en rabiat lavfett/lavkaloridiett som skulle være så "bra". Kroppen min protesterte HEFTIG etter tre dager, og jeg ringte en bekjent som er ernæringsrådgiver (og ikke er i lomma på ernæringsdiktatoratet). Hun beordret meg til å gå sporenstreks ned i bokhandelen og kjøpe boka til Skaldeman. Hun vet jo hvor sta jeg er, og ante nok at herr Sten Sture snakket et språk som jeg ville forstå

Og det stemte!

Skaldeman tipset meg om denne siten, men jeg fant ikke ut av hvordan jeg skulle navigere, og ga egentlig opp. Så traff jeg vår alles kjære Albertine på Doktor Online, og hun fikk meg hit igjen! Hurra for det!

Jeg har lest og lest og lest og lest her inne siden jeg meldte meg inn, og du verden, for et sted å være for sånne som meg! Jeg er evig takknemlig for at lavkarbo.no finnes. Men det har dere sikkert lest allerede. Vel ... en god ting kan ikke sies for ofte: Hurra for lavkarbo.no!


Da takker jeg for oppmerksomheten og vandrer ut i sommernatten (vel, det er fremdeles dag ...).

Ønsker alle en god St Hans!

Vi prekas!!!




God klem til alle fra Ebbamor

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 24-06-06, 05:23   #86
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Nydelig dette, Ebbamor - og hurra for alle dere andre som er her - dere har virkelig tatt tak i ting og kan nå forandre livet deres!

Det ER nemlig mulig. Som før nevnt, men jeg sier det igjen fordi det er så lenge siden det var sagt, så har jeg gått ned 37 kg på 1,5 år. Det er nesten et år siden jeg begynte å stoppe opp. Jeg er nesten fornøyd nå, som det står i signaturen min. Jeg ønsker å ta av sånn ca 5-6 kg til, men det kan vente. Jeg kan la kroppen venne seg til denne vekten først, og deretter ta det siste.

Men poenget jeg egentlig ville skrive om, er dette: Når jeg sier til folk: prøv å tenke deg at du tar på deg en ryggsekk med 37 kilospakker med sukker eller mel eller hva det nå er - og tenk deg at du skal gå med den hele døgnet, uke ut og måned inn. . . Kan du da tenke deg hvor tungt det var? Og hvor lett jeg føler meg nå?

Jo, folk flest pleier å få en liten a-ha-opplevelse da, ja. . . De fleste skjønner jo på forhånd at dette må være herlig, og de skryter jo uhemmet av meg, men det er dette med forståelsen da. . . Når jeg er på butikken og bærer hjem (fryktelig kort distanse) poser på til sammen kanskje inntil 12 kg, så er jeg totalt utkjørt når jeg kommer hjem. Og når jeg da tenker på hva jeg en gang pleide drasse rundt på. . .

Nei, det er ikke rart at jeg føler jeg svever. Og at jeg kanskje føler at jeg er tynnere enn det jeg faktisk er. . . Jeg syns jo jeg er så utrolig lekker da. . .

Så ikke gi dere, folkens! Dette er godt innenfor mulighetene, så bare kjør på! DETTE KLARER DERE!!! Og bare GLED DERE til å miste mer og mer, og til det livet dere vil få - tro meg, det er virkelig å få et helt nytt liv!

STÅ PÅ!!!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-06, 08:55   #87
leeha
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 56
Innlegg: 69
leeha er ny på veien

Hei her er jeg

Hei hei jeg har vært ut og inn på forumet og lest og nyttiggjort meg av det i over et år nå får jeg vel si hei Jeg gikk opp mye etter cellegiftbehandling for 4 år siden. har prøvd det meste av slanking men ikkeno nytta Så starta jeg med dette ifjor sommer og gikk ned 13 kilo i løpet av noen sommermåneder Etter det har jeg vært stabil fram til nå , jeg har vært mye mer oppmerksom på karber i løpet av året da. Nå har jeg begynt igjen for en uke siden og alt tatt av 3 kilo etter veiing idag Jeg veide 98 ved start , iforrige uke 86 og idag 83 hei og hå. Jeg skal vel ned til ca 65 siden jeg er 167 cm over bakken. så da hører jeg vel til her Masse hilsener fra meg

leeha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:58   #88
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Vekker opp en gammel tråd, jeg, kan jo være noen nye som har kommet
Jeg skal ned ca. 50 kg hvis jeg skal være streng. Kan godt hende jeg stopper på noen-og-førti, får se det an
Har gått på ketolyse siden 23.okt, og gått ned 15 kilo. Stått stille 1 uke nå, og er ingen tålmodig sjel

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:08   #89
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Nå har jeg jo vært her en liten stund selv så kanskje jeg skal skrive et par ord jeg også. Jeg startet på 158kg i oktober og bestemte meg for at nok er nok. Foreløpig har jeg gått ned 14kg til 144, men skal ned 60kg totalt til 98kg.

Jeg er 194cm høy og det vil si at gammel BMI var på ca 42, nåværende er ca 38 og målet mitt er ca 26. Bonus-nedgang er 4kg til, så jeg kommer meg på 24.98 BMI. :-) Tror jeg kan se langt etter 75kg (BMI=20) så det har jeg ikke engang tenkt å håpe på, men jeg er fast bestemt på å klare 98 kg.

Har hatt en forholdsvis jevn vektnedgang på ca 2 kg/uke (se vedlegg) og ligger således bra ann i forhold til målsetningen min om 1.5kg/uke.

vektnedgang.gif

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:42   #90
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Nå har jeg jo vært her en liten stund selv så kanskje jeg skal skrive et par ord jeg også. Jeg startet på 158kg i oktober og bestemte meg for at nok er nok. Foreløpig har jeg gått ned 14kg til 144, men skal ned 60kg totalt til 98kg.

Jeg er 194cm høy og det vil si at gammel BMI var på ca 42, nåværende er ca 38 og målet mitt er ca 26. Bonus-nedgang er 4kg til, så jeg kommer meg på 24.98 BMI. :-) Tror jeg kan se langt etter 75kg (BMI=20) så det har jeg ikke engang tenkt å håpe på, men jeg er fast bestemt på å klare 98 kg.

Har hatt en forholdsvis jevn vektnedgang på ca 2 kg/uke (se vedlegg) og ligger således bra ann i forhold til målsetningen min om 1.5kg/uke.

Vedlegg 2827

Nei, 75 må nå være alt for lite for deg som er mann og så høy! Da kommer du til å se ut som en tynn pipestilk.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:57   #91
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Nei, 75 må nå være alt for lite for deg som er mann og så høy! Da kommer du til å se ut som en tynn pipestilk.

Det tror jeg også, det er derfor jeg sikter meg inn på noen-og-90. En liten myk kosemage må man jo ha, det er skikkelig usexy å kjenne bein i gjennom huden. Uff.

Hvis jeg ser på venner av meg som er like høye og ligger på rundt 110-115 kg så ville jeg egentlig vært fornøyd med å komme dit også. Så kan jeg heller la kosemagen være litt stor og ta den over litt lenger tid.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 01:15   #92
Denderlion
Nytt Medlem
 
Denderlion sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 6
Denderlion er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Jeg oppdaget dette forumet i dag, altså helt fersk her.
Fikk vite i dag at jeg har PCOS..
Må nå virkelig begynne å slanke meg, burde selvfølgelig ha gjort det for lengst..
Jeg har i hvertfall 40 kilo jeg skal bli kvitt..lang vei å gå.

Denderlion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter en kostholdsfilosofi som passer for meg Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 23:19   #93
Saga
Medlem
 
Saga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 66
Saga er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg kan vel egentlig også henge meg på her. Har i utgangspunktet satt meg som mål å gå ned 36.2 kg, men har sikkert ikke vondt av å ta av noen til. Til nå har jeg gått ned 10,2 kg, litt mindre enn det jeg hadde ønsket på 6,5 uker, men uansett er jeg kanonfornøyd. Skal ha pause i julen og håper det går bra.

__________________
Saga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 00:56   #94
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Denderlion, her.

Hei!
Jeg oppdaget dette forumet i dag, altså helt fersk her.
Fikk vite i dag at jeg har PCOS..
Må nå virkelig begynne å slanke meg, burde selvfølgelig ha gjort det for lengst..
Jeg har i hvertfall 40 kilo jeg skal bli kvitt..lang vei å gå.

Hvis det er noen trøst så går det fortere enn du aner (ihvertfall i starten). Når det gjelder valg av kostholdsfilosofi så ville jeg anbefalt å først prøve å finne noe som andre i venneflokken bruker. Lettere å støtte hverandre da kanskje. Uansett hva du ender opp med så skal du vel klare å få litt heiarop her innenifra også!

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:28   #95
bia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 12
bia er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har som mål å gå ned 50 kg. Har gitt meg selv 3 år på det, men om mulig kanskje kan jeg klare det på kortere tid. Jeg er fremdeles litt tilbakeholden når det gjelder å slenge meg på lavkarbodiett, men motivasjonen er stigende!! Jeg veier nå 125.5. Det er mer enn nok arbeid å ta av nå. Har allerede gått ned 4.5 kg med bittesmå forandringer i aktivitet og mat. Denne gangen vil vil vil vil jeg ned!

bia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Lutz - lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 17:54   #96
Trillian
Juniormedlem
 
Trillian sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Sandefjord
Alder: 52
Innlegg: 14
Trillian er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

målet mitt er 30 kg ned..... og vil bruke tid denne gangen... kanskje 1 år- 1,5 år...... veier 103(tror jeg, har ikke veid meg, tar det i morgen tidlig....) og skal ned til 73.....

__________________
Trillian: I'm not fat, I'm just height challenged



Trillian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 01:23   #97
kiwi
Juniormedlem
 
kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 16
kiwi er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg gikk fra 100 kg da jeg ble gravid til 130 kg da jeg fødte. Så forsvant det meste og jeg var nede i 105 kg en stund. Så kom legen på banen og viftet med pekefinger og jeg fikk streng beskjed om å kutte i fettet og spise mye frukt og grønt... og etter det gikk jeg bare oppover igjen. Nå veier jeg 124 kg og målet mitt er 80 kg. Det er jo ikke sikkert 80 er passe for meg, men det er et fint å ha et tall å starte med.

Vil bare legge til at legen er informert om kuren min. Han er ikke enig i at det er beste løsning, men han støtter meg likevel.

kiwi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:36   #98
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann, jeg er Lil@, en alenemor på 24 år...med en vekt som viser 114 kg, og raver 170cm over bakken.

Jeg har alltid vært overvektig, begge foreldrene mine er det, og begge brødrene mine.

Jeg veide 116 kg da jeg ble gravid første gang, gikk ned 21 kg på de 9 mnd jeg gikk gravid og ytterligere 2 de påfølgende 2 ukene.
Gikk sakte men sikkert oppover igjen, uten at jeg egentlig merket det sånn veldig.
Vekten stoppet igjen på 116 kg..
Da jeg ble gravid med nr to, var vekten fortsatt 116, og denne gangen gikk jeg ned 9 kg i svangerskapet, og ytterligere 7 kg etterpå slik at vekten stoppet på 100 kg etter 3-4 mnd.

Gikk inn i en dyp depresjon, og vekten føk opp til 125 kg... der var jeg for nøyaktig ett år siden.
Har på ett år, klart å gå ned 15 kg, for så å gå opp og ned de 5 kg ørten ganger det siste halve året.
Jeg er idag stabil på ca 113-115 kg, og kommer meg ingen vei.

Jeg har tatt reductil i ett år, med pauser i mellom.
Hentet meg ny respet og pakke i dag... og kom deretter over dette.

Jeg var sto fornøyd da jeg veide 93 kg, men jeg vil ned til en vekt som gir meg mageplastikk...og det er nok nærmerer 70 om jeg ikke tar feil.
Jeg setter mitt første mål på 99 kg, delmål 2 på 89 kg og Hovedmål på 80 kg... så får vi se, om jeg kommer meg, slik at jeg kan ta sats på de siste ti senere.

Kunne vi hatt en skravletråd og litt sånt kanskje... ikke bare en presantasjonstråd.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:58   #99
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

velkommen lil@, kiwi, tillian, bia og alle dere andre som har vært inne her siden jeg var innom sist.. Kjempe bra at dere har funnet forumet.. jeg har vært her siden mai 2005, litt fra og til.. men alltid tilbake igjen..

kjempe bra ide lil@, det er bare å starte en skravle tråd for oss som har ekstra mye å stri med. Jeg blir med å skravler jeg..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:01   #100
Strikken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 43
Innlegg: 12
Strikken er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

:juhu:
får vel melde meg jeg og!
har fått to barn på 3 år, det synes.
jeg ønsker meg en flott kropp igjen, lenge siden jeg har sett den..
trener så å si hver dag. spiser lite karber og magert ellers.

__________________
Nyfrelst treningsnarkoman.
mål: gå ned 30 kg. også fornøyd med 20 kg
vekta viser nå -10!
Strikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker enda jeg.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no