Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Marsipan!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-06, 16:53   #26
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Marsipan!

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Kansje du bare skal kjøre den ekstra i maskinen? Jeg kjørte med upisket eggehvite og fruktose som ikke var melis, og den ble helt fin når jeg knadde den.


hmm, da prøver jeg det, kjørte du med grind??

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:55   #27
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Marsipan!

Grind?

Jeg kjørte i kjøkkemaskinen med knivblad...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:33   #28
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Marsipan!

nå ligger den i kjøleskapet, innpakket i plast, skal trille kuler i morra og dyppe i sjokkis........blei god

Takk for hjelp

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:38   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Marsipan!

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

lager du me fruktose???

Sorry, glemte å si det, jeg brukte Splenda som jeg hadde laget "melis" av.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:02   #30
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Marsipan!

<har aldri pisket eggehviten jeg... bare malr mandler og har i melis og eggehvite...

men jeg har funnet ut at jeg får bedre marsipan om jeg bruker mandelkvern enn om jeg bruker maskin(stavmixer el blender) for å male de. Jeg tror det har å gjøre med fettet i mandlene...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:20   #31
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Marsipan!

Har en kransekake oppskrift jeg har tenkt til å prøve Det står at halv parten av mandlene skal skoldes, skal du tørke i et par dager?? Det står ikke der, men er det en slags selvfølge??

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:22   #32
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Marsipan!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

<har aldri pisket eggehviten jeg... bare malr mandler og har i melis og eggehvite...

men jeg har funnet ut at jeg får bedre marsipan om jeg bruker mandelkvern enn om jeg bruker maskin(stavmixer el blender) for å male de. Jeg tror det har å gjøre med fettet i mandlene...

har ikke mandelkvern tror også at det er best

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:25   #33
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Marsipan!

Opprinnelig lagt inn av Ninja, her.

Har en kransekake oppskrift jeg har tenkt til å prøve Det står at halv parten av mandlene skal skoldes, skal du tørke i et par dager?? Det står ikke der, men er det en slags selvfølge??

godt spm, rart at det ikke står iallfall, men du kan jo tørke de på rett under 100grader i ca 1 1/2 time som Shallow skriver.....

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:15   #34
bia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 12
bia er på en erverdig vei

Sv: Marsipan!

Mmm.... Og jeg som har lett etter en sånn oppskrifT!!! Er denne diabetikervennlig også?

__________________


bia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Lutz - lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:36   #35
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Marsipan!

Opprinnelig lagt inn av bia, her.

Mmm.... Og jeg som har lett etter en sånn oppskrifT!!! Er denne diabetikervennlig også?

Ja.

Du kan jo bruke hvilket søtstoff du vil, og det er jo små mengder fruktose (2ss), så det vil jeg si.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 19:32   #36
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Marsipan!

Her er Guros oppskrift

Aprikosmarsipan ?*

· 100 g skållede mandler, malte
· 100 g tørkede, myke aprikoser i skiver
· 50 g fruktosemelis
kjøres sammen i hurtigmikser/ foodprosessor. Tilsett
· 1-2 ts eggehviter
og kjør videre til den samler seg og får marsipankonsistens. Form pølser og dypp i smeltet sjokolade. Eller bruk som fyll i marsipanbrød.


Fra denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2208

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 22:13   #37
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Marsipan!

Om en ikke har mandelmel, hvor mange gram mandler skal man male??

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 14:16   #38
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Marsipan!

Drar opp denne tråden igjen jeg... Åh... Jeg SKAL lage marsipan, jah! Dere skriver kjøkkenmaskin, jeg har bare blender, men tror dere det duger? Lager marsipan hvert år, men jeg bruker bare mandelkverna fra Tupperware og knar det sammen... Kan man ikke det med denne/disse oppskriftene?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 16:50   #39
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Marsipan!

morstine :

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

men jeg har funnet ut at jeg får bedre marsipan om jeg bruker mandelkvern enn om jeg bruker maskin(stavmixer el blender) for å male de. Jeg tror det har å gjøre med fettet i mandlene...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:11   #40
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: Marsipan!

Denne smakte jo helt som "Gullbrød" man kjøper på butikken.
NAM NAM!!!!
BARE Å prøve å ikke spise for mye da...

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 23:37   #41
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsipan!

Har lagd kransekaker fingre flere ganger nå. Kjempegodt. Men jeg får dem ikke "seig". Syns de blir litt tørr selv med litt under en halv ts tragant på 200g mandel. Bruker 2 eggehviter og 2 dl splenda (kjørt til melis).
Har prøvd med forsjellige steketider også men enten blir de enda tørrere eller for lite stekt.
Noen forslag?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 21:00   #42
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Marsipan!

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Har lagd kransekaker fingre flere ganger nå. Kjempegodt. Men jeg får dem ikke "seig". Syns de blir litt tørr selv med litt under en halv ts tragant på 200g mandel. Bruker 2 eggehviter og 2 dl splenda (kjørt til melis).
Har prøvd med forsjellige steketider også men enten blir de enda tørrere eller for lite stekt.
Noen forslag?

Jeg lagde kransekake fingre for noen dager siden, og mine ble seige. Etter at deigen var ferdig varmet jeg den forsiktig i en kjele, så lot jeg den stå i kjøleskapet over natta.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:37   #43
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Marsipan!

Jeg har laget marsipan i dag...(i går...hehe) og den ble helt fin, men jeg må innrømme at jeg syns Splendaen gir en ettersmak jeg iike helt greier...det er akkurat som at den manglet den siste lille piffen. Tenkte jeg skulle prøve med flytende suketter i morgen...(senere i dag...)

Har noen erfaring med at det Må være strøsuketter som males til melis, for at konsistensen skal bli vellykket? For da må jeg ut og handle...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 14:06   #44
Vitra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Alder: 52
Innlegg: 7
Vitra er på en erverdig vei

Sv: Marsipan!

Denne lagde jeg i helga. Brukte 125 g malte mandler, ca 1 dl splenda og 1 stk eggehvite. Trilla kuler som jeg dyppet i ca 50 gram smelta mørk sjokolade (fra Sukkerfritt).
Dette ble en himmelsk opplevelse for en sjokoholiker på "tørk"
Anbefales!

Vitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på litt lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
La oss forberede oss til julen! Zoë Lavkarbo generelt 77 02-12-09 18:34
Marsipan guro Kake/dessert og snacks 62 09-12-06 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no