Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-08, 21:25   #26
Miriell
Juniormedlem
 
Miriell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
Innlegg: 40
Miriell er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Tusen takk Det var godt å høre Sambo og jeg har nettopp hatt en "sprekk". Spiste omelett med kyllingfilèt og en skive ost på toppen. Det var såååååååå godt! Totalt noe sånt som to kh... og anton berg sugarfree sjokolade til dessert. Håper inderlig ikke vi går ut av ketosen pga dette her, men det er ikke bare kroppen som trenger mat, sinnet trenger også noe for å holde seg oppe... I morra (dersom ketosticksene viser ketolyse) går turen til bokhandelen for å få tak i keto boka... ingen grunn til å leve på kun pulver dersom ordentlig mat gjør nytta, som du sier Tusen takk for svar

__________________



Miriell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:41   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Miriell, du er så klart hjertelig velkommen, og jeg håper du får mest mulig ut av dietten du går på, og at du får stor glede av lavkarbomat når du går over på det!

Jeg synes det er sunt med litt skepsisme, og sånn jeg leser det legger de fleste seg flate for sin egen manglende kunnskap, så don't worry, og velkommen inn i varmen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:44   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Glemte å se på side nr to som vanlig jeg...
Du går IKKE ut av KETOSE på grunn av omelett med ost og kyllingfilet, absolutt ikke, det er jo überperfekt ketosemat!
Og den Anthon Bergen er ganske knøttliten, er den ikke? Stort sett bare sukkeralkoholer også? Kan hende du blir litt oppblåst av den, men børste det av skuldrene og gå videre, du kunne tross alt hatt hodet godt nedi kakeboksen, så ikke tenk så mye på det!

Når du skriver keto-boka, hva mener du da? Ketolysekuren?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:11   #29
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Hei.
Jeg vet ikke noe om easy-life egentlig, har bare hørt om det en gang. Men etter å ha lest denne tråden, så har jeg jo lært litt, og må si meg enig med Jeef.
Noe av det som virker positivt med easy-life, er at man melder seg på en gruppe via et treningssenter eller noe? Og får kostholdsveiledning samt treningsveiledning, stemmer ikke det?
Det høres jo kjempebra ut, om det stemmer. Legen min er veldig opptatt av hvor viktig treningen er for meg for å bli frisk, styrketrening to ganger i uka, samt gå masse på tur. Prøver å få dette til, og det er faktisk alfa omega vil jeg si.
Jeg ville ha blitt motivert om jeg gikk i en gruppe som trente sammen og fikk veiledning.
Det er forøvrig forvirrende mange ulike retninger ute og går, og jeg merker at Atkins og ketolyse har et litt annet fokus enn det jeg har på ED i fase 3. jeg bruker ikke pulver, men lager maten selv. jeg teller ikke karber, men har en liste over mat jeg kan spise. Og der kommer fettinntaket mye via olje, nøtter og fisk. jeg er forsiktig med rømme, majones, smør etc. Også trener jeg som sagt.
Men uansett, man finner det som passer en best.
Håper du finner ut av det Miriell. jeg er enig med deg at forumet er et bra sted å være når du driver med lavkarbomat. Du er i alle fall hjertelig velkommen av meg!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:15   #30
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

[quote=photobscura;453029]Glemte å se på side nr to som vanlig jeg...

Samme her - men det gjør jo ikke noe. velkommen er du alikevel! (og som en presisering til mitt innlegg, i tilfelle det kan misforståes, jeg vet at atkins og ketolyse ikke bruker pulver, jeg tenkte her på ed...til de som lurte og skjønner hva jeg babler om....)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:14   #31
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Har en venninne som går på Easy Life, og hun er storfornøyd hittil. Har ikke så mye å si om kuren, men jeg er for at man skal få velge seg sin filosofi uten å føle seg uglesett...det blir jo nesten som religionsfrihet det...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 01:42   #32
Miriell
Juniormedlem
 
Miriell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
Innlegg: 40
Miriell er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Tenkte på den ketolysekur boka ja Takk for gode tilbakemeldinger Godt å høre at ketolysen ikke er ødelagt pga foret i kveld, Det var skikkelig digg

__________________



Miriell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 08:36   #33
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Miriell, her.

Sambo og jeg har nettopp hatt en "sprekk". Spiste omelett med kyllingfilèt og en skive ost på toppen. Det var såååååååå godt! Totalt noe sånt som to kh... og anton berg sugarfree sjokolade til dessert. Håper inderlig ikke vi går ut av ketosen pga dette her,

Sier som Photo her, du går IKKE ut av ketose med kyllingfilet og ost ihvertfall. Du skal minst over 25 karber før du går ut av ketosen ! Men det var den sjokoladen da.....

Vibeke.. Grunnen til at du ikke teller karber er vel at lista med mat du KAN spiser er sammensatt slik at du ikke behøver å telle. Det er beregnet på forhånd, for å si det sånn. Det er jo mye enklere å gjøre det slik enn å måtte telle. Genialt syns jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:38   #34
Betzy Boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 13
Betzy Boop er på en erverdig vei

Re: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Kjennte jeg blir skikkelig provosert å lese deler av disse innleggene...
Definer Lavkarbo ! I mitt lille hode betyr lavkarbo lite karbohydrater..!!
Ikke om du spiser fett eller ei.. Dette gjelder jo oxo for easy life. Spiser minimalt m karber i forhold til et normalt norsk kosthold..
For mitt eget vedkommede startet jeg oxo på Easy Life. Pulver er ikke min greie,så jeg kuttet det ut etter 2 dager. Spiste meg i ketose på nettopp Lavkarbo mat,noe som jeg fortsatt holder på med.
Kan godt skjønne folks skepsis til pulverkurer,men vær så vennlig å ikke la oss delta i dette forumet fordi vi ikke lever Lavkarbo nok... Det blir for dumt.. Da må dette forumet kalles noe helt annet.. Alle er ute etter en ting her,og det er jo å gå ned i vekt.. Om det er etter den ene eller andre filosofien er vel opp til hver enkelt..
Trodde og tror vel fortsatt,at dette var et sted hvor man kunne utveksle erfaringer og hjelpe hverandre.. Nå ble jeg plutselig litt usikker,hvis ikke alle blir godtatt.. Hmmm..

__________________
Betzy Boop


Betzy Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:43   #35
Betzy Boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 13
Betzy Boop er på en erverdig vei
Talking

Re: Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Miriell, her.

hmmm... en ting som går igjen i denne tråden er veldig mye tror og veldig lite vet... Søskenbarnet mitt gikk ned 20 kg og er fortsatt på samme vekta nå som da han sluttet for to år siden. jeg går nå easylife. I hovedsak pga min svært overvektige samboer, men vi valgte dette opplegget etter at vi snakket med søskenbarnet mitt og jeg spurte han om de telte kalorier (hjertet mitt banker varmt for lavkarbo), og han sa "nei, vi teller karbohydrater"... Syns også det er rart med de "frukt og grønt" utsagnene for det første vi fikk beskjed om at vi på sikt måtte kutte ned på var frukt fordi det inneholder hovedsaklig sukker... Det er riktig at de to første ukene er lavkaloripulver (de ekle greiene, yuck!), men etter de går vi over til oppskrifter vi får utdelt på kurset og som så vidt jeg kunne se fra det lille jeg har kikket på dem (deprimerende å se på oppskrifter akkurat nå, hehe er relativt lave på karbohydrater.

Jeg syns denne tråden nesten var trist å lese, for jeg har vært medlem her en stund og har alltid følt meg velkommen, men etter å ha kikket her er jeg ikke så sikker på hvor inkluderende folk her inne egentlig er. Jeg er primært opptatt av lavkarbo, men sliter voldsomt med å få med meg samboeren min på noe some helst og dette opplegget tvinger han ut av sofaen som han er svært så glad i (noe som går ut over mange sider av hverdagen). Alle har en grunn for å velge dette, de har også en grunn for å ville være medlemmer her, før nå trodde jeg det var nok, men det er kansje ikke tilfellet alikevel?

Mener ikke å være sur og krass eller noe, men jeg føler nå at kansje jeg har misforstått lavkarbo.no noe og det ville vært fint å få en tilbakemelding på det dersom folk mener jeg og andre lavkarbointerreserte som velger å prøve EasyLife ett stykke på veien ikke har en plass her inne...

hilsen en undrende Miriell..

Er så enig m deg Miriell.. Kjente jeg fikk helt vondt i magen av å lese dette.. Er vi liksom mindre verd,fordi vi ikke er Lavkarbo nok?
Følte meg rett og slett diskriminert.. Det var faktisk ikke en god følelse.. . Vet du hva,jeg heier i alle fall på både deg og meg,og alle andre som lever etter sin egen lille Lavkarbo diett.

__________________
Betzy Boop


Betzy Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:47   #36
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Re: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Betzy Boop, her.

Kjennte jeg blir skikkelig provosert å lese deler av disse innleggene...
Definer Lavkarbo ! I mitt lille hode betyr lavkarbo lite karbohydrater..!!
Ikke om du spiser fett eller ei.. Dette gjelder jo oxo for easy life. Spiser minimalt m karber i forhold til et normalt norsk kosthold..
For mitt eget vedkommede startet jeg oxo på Easy Life. Pulver er ikke min greie,så jeg kuttet det ut etter 2 dager. Spiste meg i ketose på nettopp Lavkarbo mat,noe som jeg fortsatt holder på med.
Kan godt skjønne folks skepsis til pulverkurer,men vær så vennlig å ikke la oss delta i dette forumet fordi vi ikke lever Lavkarbo nok... Det blir for dumt.. Da må dette forumet kalles noe helt annet.. Alle er ute etter en ting her,og det er jo å gå ned i vekt.. Om det er etter den ene eller andre filosofien er vel opp til hver enkelt..
Trodde og tror vel fortsatt,at dette var et sted hvor man kunne utveksle erfaringer og hjelpe hverandre.. Nå ble jeg plutselig litt usikker,hvis ikke alle blir godtatt.. Hmmm..

Det kan lønne seg å lese alle innlegg, Nille skriver lenger opp:

Sitat:

OG alle er velkommen her - om det skulle være noen tvil om det

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 10:54   #37
Betzy Boop
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 13
Betzy Boop er på en erverdig vei

Re: Sv: Re: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det kan lønne seg å lese alle innlegg, Nille skriver lenger opp:

Det har jeg gjort,ville bare si mening..
Ha en fin dag ALLE sammen. .

__________________
Betzy Boop


Betzy Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 13:27   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Det må da kunne gå av å sette spørsmål til noe uten at det blir oppfattet som diskriminering?
Pulverkurer skremmer nok ganske mange her inne som har vært innom både Cambridge, Nutrilett, Herbalife og så videre, og har dårlige erfaringer med det. Og å diskutere litt, ganske sivilisert etter min mening må da være lov?
Det er ingen som fryser noen ut her, vi har retninger fra Skaldemann ekstrem som er bare noen få karber om dagen, til Fedon som ligger på pluss minus hundre, nå vet jo de fleste som har fulgt tråden mer om Easy Life, NETTOPP fordi en sånn diskusjon fant sted.
Som jeg skrev før, jeg synes det er sunt å være litt skeptisk, men det er jo heller ingen som sier at det ikke er lov til å skifte mening, eller å i det hele tatt etablere en mening når man skjønner mer hva noe er.

Jeg ante ingenting om Easy Life før jeg leste denne tråden, men nå vet jeg litt mer

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 14:35   #39
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

...nå vet jo de fleste som har fulgt tråden mer om Easy Life, NETTOPP fordi en sånn diskusjon fant sted...Jeg ante ingenting om Easy Life før jeg leste denne tråden, men nå vet jeg litt mer ...

Helt enig og samma her! Sånne tråder og diskusjoner er nyttige, det handler jo om å utveksle erfaringer og kunnskap, ikke sant?! Veldig bra. Det hadde vært kjedelig hvis vi alle hadde hatt akkurat de samme erfaringene, hvordan skulle vi kunne lære noe nytt da?

Stå på alle sammen!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 15:14   #40
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Betzy Boop, her.

Er så enig m deg Miriell.. Kjente jeg fikk helt vondt i magen av å lese dette.. Er vi liksom mindre verd,fordi vi ikke er Lavkarbo nok?
Følte meg rett og slett diskriminert.. Det var faktisk ikke en god følelse.. . Vet du hva,jeg heier i alle fall på både deg og meg,og alle andre som lever etter sin egen lille Lavkarbo diett.

Vondt i magen ?
Her har vi jo sagt gang på gang at alle er velkommen. Hvor mange ganger må det sies da ?

Lavkarbo er pr definisjon kosthold som befinner seg på under ca. 150 gram karber pr dag. Det er et altså vidt begrep. Hvem er det som har "definert" at noen ikke er "lavkarbo nok" ? Det er ikke forumledelsen/eierne iallefall og det er de som setter kriteriene her.

At folk er skeptiske til pulverkurer er ikke uventet og alle må jo få lov til å si sin mening. Både for og i mot ! Vel og merke uten å tillegge "andre" meninger de ikke har !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 16:38   #41
Miriell
Juniormedlem
 
Miriell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
Innlegg: 40
Miriell er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Vondt i magen ?
Her har vi jo sagt gang på gang at alle er velkommen. Hvor mange ganger må det sies da ?

Lavkarbo er pr definisjon kosthold som befinner seg på under ca. 150 gram karber pr dag. Det er et altså vidt begrep. Hvem er det som har "definert" at noen ikke er "lavkarbo nok" ? Det er ikke forumledelsen/eierne iallefall og det er de som setter kriteriene her.

At folk er skeptiske til pulverkurer er ikke uventet og alle må jo få lov til å si sin mening. Både for og i mot ! Vel og merke uten å tillegge "andre" meninger de ikke har !

Er kjempefornøyd med de svarene som kom her jeg ihvertfall Skjønte at jeg bare misforsto. Syns folkene her inne og disse sidene er helt knall Man lærer så mye bra (nå skal jeg bake lolipops ketobrød, mmmmm, gleder meg til å brøve

__________________



Miriell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 19:35   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Det er godt å høre! Vi vil jo ikke at folk skal føle seg uvelkomne, på ingen måte! Så får man bare bære over med at ting blir diskutert!

PS: Lollypopbrødet er kjempegodt! Og så kan man riste det i brødristerern, mmmm!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 22:10   #43
yurghie
Juniormedlem
 
yurghie sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 47
Innlegg: 14
yurghie er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Litt gammel nå denne tråden men dog, siden jeg går på EasyLife selv:

Easy Life kosterstatter markedsføres ikke som lavkarbo, men som lavkalori; VLCD. Innholdet i posene er så godt som identisk med Nutrilett sin VLCD.

På kurset lærer man at man ved å kun holde seg til tre poser, over seks måltider, på en dag vil man etter kort tid komme i ketose - noe som er målet med "motivasjonsfasen" som går over typisk en måned eller mer avhengig av hvor mye man planlegger å gå ned i vekt. Det skal deretter bli en overgangsfase hvor man introduserer _mer_ mat i tillegg for å spise seg opp og øke forbrenningen jevnt. Til slutt skal man over på tallerkenmodellen.

Det blir også satt opp en treningsplan tilpasset den enkelte, for å komme i bedre form og få opp energibruken noe. De fleste på mitt kurs er i såpass dårlig form at det vil si PACE/kondisjon. I tillegg er det analyse hver uke, og man følger progresjonen til hver enkelt (vekt/vann/fettprosent/energi/generelt åssen man har det etc).

Personlig synes jeg det er helt ok å bruke litt kosterstatter en periode, og jeg ser også at de andre trenger en periode hvor de bryter med gamle matvaner uansett hva de måtte være. Selv vil jeg over i noe ala Atkins eller Lutz, og har begynt å stake ut kursen mot et bedre liv etterpå - dette kurset er bare en fase som hjelper meg å få rutine på trening og kosthold, noe som har vært et komplett kaos tidligere.

Pulveret i seg selv er liten del av et stort puslespill, det er livsstilsendring man går på kurs for. Jeg trenger hjelp til å etablere rutiner på trening, kosthold, og ikke minst postiv tenkning. Det samme gjelder alle de andre jeg går sammen med (enten de vet det eller ei ).

My 2 cents: som ernæringsvei er EasyLife ikke no spesielt å skryte av men det funker - som et spark bak til å gjøre noe med livet sitt er det supert, men _vilje_ til å endre deg må du ha fra før.

yurghie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:53   #44
Choice
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 5
Choice er på en erverdig vei
Smile

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Hei jeg er Easy life instruktør, og vi anbefaler alle kurs deltakerene å bruke lavkarbo forumet, fordi det bygger på lavkarbo prinsispper. Jeg var super skeptisk til shake selv, men når jeg ser resultatene og varigheten er dette bare gøy å jobbe med. Easy life har hatt over 2000 deltakere, og de allerfleste klarer å holde vekten. Hoved grunnen til at vi anbefaler shake i starten er hovedsakelig MOTIVASJON, og veier du 140 kg så trenger du å se ett annet vekt tall enn 1 kg i uka. Ketose er en del av denne starten, men jeg har også folk på kurset som ikke begynner med shake og disse har en slakkere vekt nedgang. Hvor mye motvasjon trenger de?

Mange vet lite eller ingenting om mat, og ved å begynne på denne måten har vi tid til å lære kursdeltakerene om mat trening, og ikke minst bevistgjøre,vaner og uvaner knyttet til mat. Vi tar fokuset vekk rett og slett for en kort periode. Alle får i seg rikelig med proteine, og ja noe fett!

Jeg har selv prøvd det med trening, og jeg har aldri hat så mye jevn energi, og fått så mye utbytte av treningen enn når jeg har fulgt prinsippene. Jeg har hatt økning i prestasjon, og det som forsvinner er fettet og ikke musklene mine!

Legene i området vårt har nå begynt å anbefale dette til andre, etter at de har fått pasienter på kontoret som har gått ned 20-30 kg og STRÅLER:

De ser også at de helsemessige fordelene er mange!

Jeg med mange delte deres skepsis, men etter nå å ha førstehåndserfaring med konseptet er jeg FRLEST :-)
Og jeg har hatt kursdeltakere som var så skeptiske før de begynte, at jeg er overasket over at de i det hele tatt ble med, som nå er det beste ambasadører for konseptet på vårt senter og i området :-)

Kursene for de som vil ned over 10 kg går over 6 mnd og det gjør at vi har GOD tid til å lære å spise riktig og holde på disse vanene før kurset avsluttes. FOr de som føler at de trenger mere oppfølging finnes det oppfølginskurs som også går over 6 mnd, som tar for seg mere om trening og kosthold.

Grunnen til at dette forumet er fint er at flere opplever ketosen så fantastisk at de velger å fortsette i den med mat, andre trenger bare tips og råd for å holde på den lavglykemiske livstilen.

Så la de nå få være med her!

Choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy life Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:57   #45
Choice
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 5
Choice er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Vil bare også si at det er ganske stor forskjell på innhold på de forskjellige shakene der ute. Har ikke funnet noen enda som kan sammenlignes hva protein og karbo innhold angår, de fleste har langt mer karbo og langt mindre protein enn Easylife. KEtose biten også er det ikke så mange andre som har der. ED har jeg ikke lest innholdsbetegnelsen på, tipper de kan være opp mot ganske like.

Choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy life Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 06:14   #46
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg registrerer at en del reagerer mot det usunne i å gå raskt ned i vekt - eksempelvis 10 kg på 2 uker. Jeg skal ikke gå inn på hvorvidt pulverkurer er sunt eller ikke - men jeg vil gjerne kommentere slike "ekstrem-vekttap": Det er jo aldeles ikke snakk om å miste 10 kg fett på 14 dager. Det er ikke fysiologisk mulig. Det dreier seg hovedsaklig om vann, selvsagt også noe fett, gjenre litt muskelmasse, men igjen - vannvekt. Tapet av vann vil være større når man ikke får "bindingseffekten" som vanlig mat gir, ergo vil man ha et større vekttap. Man kan diskutere hvorvidt pulver-kurer er formålstjenlig i det lange løp, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det reageres mot stort, innledende vekttap.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no