Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-08, 11:21   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg registrerer at flere har startet med Easy Life www.easylife.no Etter det jeg har lest der er dette et lavfett/høykarbo-kosthold + mye trening. Det fokuseres på rask vektnedgang, og store vekttap berømmes. -10 kilo på 14 dager f.eks. Etter min mening er dette hverken sunt eller tilrådelig.

Det er forsåvidt fint at det er gruppebasert med fokus også på det mentale, men hele opplegget lukter av motekur for jo-jo slankere. Jeg tviler jo ikke på man går ned i vekt, men dette har da ingen ting med lavkarbo å gjøre?

Jeg bli nærmest bestyrtet over å skulle lese om slike kurer her. Mulig det er bare jeg som er feilinformert, men nå har jeg lest bortimot alt på den websiden, og er overbevist om at dette er gammelt nytt i ny innpakning. Altså lavfett-mye karbohydrater. Små måltider, med mellommåltider etc.

Og når jeg leser at de fleste? bruker pulver og måltidserstattere blir jeg skremt. For er det noe jeg er sikker på er det at nettopp det er det mest skadelige uansett diett. Skrekkeksemplene fra Cambridekuren dukker opp i hodet. Og det verste er at den selges enda.

Er det bare jeg som er paranoid?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:37   #2
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg er forsåvidt enig i din skepsis. På hjemmesidene står det ikke noe om hva slags næringsfordeling de anbefaler, så jeg har stilt noen spørsmål i den andre tråden hvor dette blir debattert. Håper å få svar, for jeg ser heller ikke at dette er lavkarbo..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:07   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Hvorfor er Easylife-folkene her inne da? Dette er jo et lavkarboforum. Ikke at folk ikke er velkomne, men det er jo litt rart å ville henge på et forum som har en HELT annen "agenda" enn det de er ute etter? Tror jeg må lese litt mer om denne diett-greia.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:33   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Uttalelser sakset fra bladet deres:

– "I stedet for å spise noen få måltider hver dag, som jeg gjorde før,spiser jeg nå 5-6 ganger hver dag. Jeg rører ikke lenger hvetemel og stivelse, men spiser i stedet mye grønnsaker og frukt, pluss at jeg drikker veldig mye vann, faktisk 2-3 liter hver dag. I tillegg bruker jeg også EasyLife kosterstatter innimellom. En fin måte å
få i seg et fullverdig måltid på en kjapp måte"-

– "Jeg gikk ned 11 kilo fra startdagen 1. mai
til 17. mai, mens jeg senere har gått ned
jevnt og trutt hver eneste uke. Var 9 uker i
den såkalte ketosefasen og det gikk helt
greit.-"


– "Jeg har kuttet ut kjeks og godterier, og
slikt, mens jeg har fått hjelp av EasyLife
instruktøren min her, til å gjennomføre den såkalte Tallerkenmodellen.-"

-"For eksempel spiser jeg mye mer grønnsaker og salat enn tidligere, mens jeg har kuttet ut kaker, godterier og spesielt fet mat,-"

"-Nå spiser jeg havregryn, salater, frukt og kylling, regelmessig, med mange måltider hver dag, men lite i hvert måltid,-"



Dette er sakset fra forskjellige mennesker og slik sett tatt ut av sammenheng, men synes det illustrerer mine bange anelser. Det positive er vel at de er forsiktige med stivelse og mel.

Men en vektnedgang på 11 kilo fra 1-17 mai er jo dramatisk. Dette må da gå utover muskulatur osv.?


Og er dette lavkarbo?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:39   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Deler skepsisen din, Goggen. Det er jo det velkjente jojoeffekten, er ikke bra for hverken kropp eller sinn å gå ned 11 kg på to uker, det går garantert utover muskelmassen?!

Og jeg ser ikke at det er lavkarbo så lenge man er REDD fet mat og skal holde seg unna det, men fint kan spise havregryn feks... /(vet at mange lavkarbere spiser havregryn altså og at det ikke er det værste, men når man foretrekker det fremfor fet mat?)

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:41   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Høres jo mer ut som Grete Roede-og gjengen enn lavkarbo, spør du meg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:47   #7
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg er veldig enig i hva dere andre skriver. Og mener også at dersom dette ikke er et lavkarbo-kosthold så burde det ikke være med her..

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:33   #8
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg startet med EasyLife, men fant ut at det ikke var noe for meg....vet ikke helt hva det var. Levde 1 uke på jordbærshake før jeg slutta..men, da var det rett på ketolyse, så jeg fortsatte vektnedgangen

Fant det jeg søkte etter på lavkarbo.no. Her det ting som passer meg og min livsstil.

Trives MYYE bedre her inne!!

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 22:10   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg er skeptisk til alle pulverkurer som ikke er i samråd med lege... Den eneste "pulverkuren" jeg ser hensikt med er Euro-dietten. Den forskrives av lege, den er kortvarig med et overgansprogram til sunn varig kostoldsendring med mat. Akkurat det med oppfølging av lege syns jer er veldig viktig !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 23:32   #10
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Men mener dere at easy-life har en plass her inne på lavkarbo da?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 07:40   #11
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Men mener dere at easy-life har en plass her inne på lavkarbo da?

Jeg kjenner opplegget for dårlig til å konkludere bastant, men jeg mener at Easy-life er en lavfett/lavkalori-diett med veldig fokus på trening. I tillegg brukes det shaker/pulver med svært lavt kalori-innhold.

Summen av dette er etter min mening at dette er et klassisk opplegg der man struper inntaket og skal svi bort fettet med mye trening og lite mat.

I tillegg blir jeg betenkt når dette foregår i regi av en trenings-senterkjede.

Det virker jo selvsagt, men lavkarbo, slik jeg har forstått begrepet er det ikke. Det mangler fett i kosten. Og det mangler kalorier.

Men det er mulig jeg tar feil selvsagt. Men de som var her forsvant som dugg for sola etter at jeg drev og spurte litt. Så særlig klokere ble jeg ikke.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:16   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Men mener dere at easy-life har en plass her inne på lavkarbo da?

Nei, her inne handler det om lavkarbo livsstil og dietter. Det handler om MAT, - skikkelig MAT, ikke pulverkurer.

Det er bare et eneste unntak og det er som sagt Eurodietten, fordi den er den ketogene delen av Lindberg-systemet. En kickstart for insulinresistente, - OG en kur som foreskrives av lege over en tidsbestemt periode med klar og "programfestet" overgang til et godt variert kosthold etter Fedons prinsipper.

Vi vil aldri anbefale eller gi råd om å bruke typiske pulverkurer her inne. Så om noen spør OSS vil vi nok anbefale å gå over på MAT så snart som mulig. Men når det er sagt så er det jo mange som kanskje har startet opp med en pulverkur og ønsker overgang til et lavkarbo kosthold etterpå. Alle er velkommen til å diskutere, få råd eller opplysninger om lavkarbo kosthold, uansett hva de driver med i øyeblikket. Alle er velkommen !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 00:09   #13
fistel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 7
fistel er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Denne meldingen har jeg postet som svar i en annen tråd, men siden spørsmålet taes opp her også, kopierer jeg den inn her (selv om ting kanskje er tatt litt ut av sammenhengen):


Til Goggen: jeg skjønner at du er skeptisk til pulverdietter, jeg er den fødte skeptiker selv. Men dette er et helhetlig livsstilsprogram med fokus på både kosthold og trening. Som flere har nevnt tidligere er den første fasen en stor motivasjonsfaktor, hvor i hvert fall jeg får tid til å lære meg hvordan fortsette med et sunt og karbohydratfattig kosthold videre. Jeg vet ikke så mye om Eurodietten, men jeg inbiller meg at det er mye av det samme; hovedmålet er hvertfall å komme i ketose - da forbrenner du jo fett og ikke muskler (har sett dere har stilt spørsmål ved dette andre steder i forumet). For meg virker det som om mange av dere her inne er positive til Eurodietten, men ikke til Easylife. Er det fordi dere ikke kjenner godt nok til den? Vi har mye å lære av dere her inne, for å oppnå langsiktige resultater og om hva kroppen faktisk trenger. Selv om Easylife ikke helt utelukker alle typer karbohydrater (vi skal jo fortsatt holde oss unna sukker, hvitt mel osv), så er det mye mindre karbohydrater enn det jeg hvertfall er vant til. Ettersom alle svarene her inne i denne tråden har vært fra folk som er veldig fornøyde med hva de lærer og får ut av Easylife, ser jeg ingen stor grunn til å være skeptisk. Vi kommer oss opp av sofaen, lærer om en bedre og varig livsstil og går ned i vekt. Og trening er ikke bare en bonus forresten, forbrenning av fett er jo kjempeviktig i en vektnedgangsperiode og avgjørende for et sunt og godt liv. Jeg vet at jeg trenger hjelp til både trening og kosthold, så jeg er glad for at jeg endelig har funnet et program som følger meg opp på begge områder. Dessuten teller vi ikke kalorier, men karbohydrater og skal leve etter glykemisk indeks når vi er ferdig med intro-perioden. Håper dette klargjorde litt og at dere ønsker oss velkommen inn i forumet deres, som sagt har vi mye å lære!

__________________


fistel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 13:15   #14
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Sitat:

Håper dette klargjorde litt og at dere ønsker oss velkommen inn i forumet deres, som sagt har vi mye å lære!

Jeg mente ikke at noen ikke var velkommen. MEN jeg er som du skjønner uhyre skeptisk til pulver og shaker. Dessverre har jeg sett alt for mange eksempler på hvor ille det er. Alle gikk ned mye, men ingen klarte å stabilisere vekta. Og trening gikk fint i noen måneder, og så ble de betalende ikkebrukere på helsestudio.

Og jeg har mistet troen på pulver og shaker+ mye trening etter disse historiene.

Så det er dietten jeg (fortsatt) er skeptisk til, ikke dere som personer. Jeg ønsker dere alle hjertelig velkommen hit, bare så det er sagt!

Så kan vi jo etterhvert håpe på at du/dere konverterer til skikkelig lavkarbokosthold med fett og mat i.

Og jeg skjønner at det er himmelsk å endelig miste mange kilo veldig fort. Og jeg skjønner at det er fint å trene. Bare så det er sagt også.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:30   #15
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg må bare si det: Leger kan mye de altså, men at de nødvendigvis er de beste kostholds rådgivere er jeg litt skeptisk til...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg er skeptisk til alle pulverkurer som ikke er i samråd med lege... Den eneste "pulverkuren" jeg ser hensikt med er Euro-dietten. Den forskrives av lege, den er kortvarig med et overgansprogram til sunn varig kostoldsendring med mat. Akkurat det med oppfølging av lege syns jer er veldig viktig !

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:48   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Nå har jeg ikke vært inne på hjemmesiden deres, så jeg har ikke satt meg helt inn i denne dietten.

Slik jeg ser det, så er den maten Easy-life oppfordrer til å spise i samsvar med Fedons anbefalinger, og er dermed lavkarbo.

Hvorfor skal lavkarbo være så fokusert på fett? Jeg spiser lavkarbo, men jeg spiser ikke så mye fett, men jeg er her inne og er absolutt en lavkarber. Det er forskjellig hvilken lavkarboretning vi ønsker å følge... I tilegg fokuseres det her også på trening, som er veldig positivt. Det er bra for kroppen å trene. Selv om ikke alle behøver å trene for å gå ned i vekt, så er det bra for kroppen.

Når det gjelder den pulvergreia er jeg skeptisk som mange andre. Jeg er i utgangspunktet imot slike pulverkurer (bortsett fra ED siden man blir fulgt opp av lege) men det positive med easy-life er jo at man får oppfølging og går over til lavkarbo da.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:08   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Pluto i magen min:), her.

Jeg må bare si det: Leger kan mye de altså, men at de nødvendigvis er de beste kostholds rådgivere er jeg litt skeptisk til...

Jeg er enig i at de fleste leger IKKE er gode kostholdsrådgivere. MEN De som foreskriver Eurodietten, som er den eneste reseptbelagte pulverdietten, er godkjente Lindberg leger og har kostholdskompeptanse ut over det som er "normalt" for norske leger. Jeg er enig i at de fleste leger IKKE er gode kostholdsrådgivere.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:10   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Er de? Jeg fikk beskjed av Lindbergklinikken at alle fastleger kunne foreskrive ED, jeg måtte bare få legen min til å kontakte Lindbergklinikken. Kanskje de får en innføring da, ikke vet jeg. Men nå har jeg heldigvis en lege som ER rimelig oppdatert innen kosthold og som anbefaler lavkarbo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:22   #19
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Men da er vi jo enig da!
Var vel bare en liten fortvilelse over at norske kostholds råd ofte er så feile!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg er enig i at de fleste leger IKKE er gode kostholdsrådgivere. MEN De som foreskriver Eurodietten, som er den eneste reseptbelagte pulverdietten, er godkjente Lindberg leger og har kostholdskompeptanse ut over det som er "normalt" for norske leger. Jeg er enig i at de fleste leger IKKE er gode kostholdsrådgivere.

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:24   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Det er mange utrolige leger der ute. En kollega av min mann slet med begynnende diabetes, og fikk beskjed om å omtrent kutte UT alt fett, men spise mye karbohydrater i form av poteter, pasta, ris og brød, for det var det beste for diabetikere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 15:27   #21
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er de? Jeg fikk beskjed av Lindbergklinikken at alle fastleger kunne foreskrive ED, jeg måtte bare få legen min til å kontakte Lindbergklinikken. Kanskje de får en innføring da, ikke vet jeg. Men nå har jeg heldigvis en lege som ER rimelig oppdatert innen kosthold og som anbefaler lavkarbo.

Det fikk ikke jeg beskjed om, jeg kan ikke gå til fastlegen min men må gå til en annen som er godkjent ED lege.

Nå vet ikke jeg hvor du bor i landet, men bor man veldig langt unna en ED lege er de kanskje mindre strenge?

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 15:42   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg bor rett ved Stavanger, og nå har de fått klinikk her tror jeg, men de hadde det ikke da. Sikkert derfor. Jeg husker svært godt at damen jeg snakket med sa at jeg bare kunne få legen min til å kontakte klinikken i Oslo og få tilsendt ED-produktene, siden alle fastleger kunne skrive ut dette.

Mulig reglene er annerledes nå. Men da må man altså gå til en annen lege enn fastlegen for å få dette? Jeg skal ikke ha det altså, er bare nysgjerrig. Om det ikke finnes "godkjente" leger i området da?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:34   #23
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg er så heldig at jeg har ED lege 5 minutter unna, så jeg vet faktisk ikke hva de som ikke har noen i nærheten gjør.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 00:57   #24
Miriell
Juniormedlem
 
Miriell sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
Innlegg: 40
Miriell er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

hmmm... en ting som går igjen i denne tråden er veldig mye tror og veldig lite vet... Søskenbarnet mitt gikk ned 20 kg og er fortsatt på samme vekta nå som da han sluttet for to år siden. jeg går nå easylife. I hovedsak pga min svært overvektige samboer, men vi valgte dette opplegget etter at vi snakket med søskenbarnet mitt og jeg spurte han om de telte kalorier (hjertet mitt banker varmt for lavkarbo), og han sa "nei, vi teller karbohydrater"... Syns også det er rart med de "frukt og grønt" utsagnene for det første vi fikk beskjed om at vi på sikt måtte kutte ned på var frukt fordi det inneholder hovedsaklig sukker... Det er riktig at de to første ukene er lavkaloripulver (de ekle greiene, yuck!), men etter de går vi over til oppskrifter vi får utdelt på kurset og som så vidt jeg kunne se fra det lille jeg har kikket på dem (deprimerende å se på oppskrifter akkurat nå, hehe er relativt lave på karbohydrater.

Jeg syns denne tråden nesten var trist å lese, for jeg har vært medlem her en stund og har alltid følt meg velkommen, men etter å ha kikket her er jeg ikke så sikker på hvor inkluderende folk her inne egentlig er. Jeg er primært opptatt av lavkarbo, men sliter voldsomt med å få med meg samboeren min på noe some helst og dette opplegget tvinger han ut av sofaen som han er svært så glad i (noe som går ut over mange sider av hverdagen). Alle har en grunn for å velge dette, de har også en grunn for å ville være medlemmer her, før nå trodde jeg det var nok, men det er kansje ikke tilfellet alikevel?

Mener ikke å være sur og krass eller noe, men jeg føler nå at kansje jeg har misforstått lavkarbo.no noe og det ville vært fint å få en tilbakemelding på det dersom folk mener jeg og andre lavkarbointerreserte som velger å prøve EasyLife ett stykke på veien ikke har en plass her inne...

hilsen en undrende Miriell..

__________________



Miriell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 10:39   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg vil bare gjenta det jeg skrev tidligere i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Nille

Vi vil aldri anbefale eller gi råd om å bruke typiske pulverkurer her inne. Så om noen spør OSS vil vi nok anbefale å gå over på MAT så snart som mulig. Men når det er sagt så er det jo mange som kanskje har startet opp med en pulverkur og ønsker overgang til et lavkarbo kosthold etterpå. Alle er velkommen til å diskutere, få råd eller opplysninger om lavkarbo kosthold, uansett hva de driver med i øyeblikket. Alle er velkommen !!

Eneste årsaken til at jeg ikke er for pulverkurer er at jeg mener man kan få samme virking/effekt ved å gå på Ketolyse eller Atkins Induksjon, og da med mat. Jeg forstår ikke vitsen med pulveret så lenge skikkelig mat gjør samme nytten.

MEN om det er den eneste måten for noen å komme igang på er det greitt.
Og etter å ha lest en del og snakket med folk som bruker Easy Life er det faktisk mye bra der. Bl.a helheten med treningsopplegg og mat/meny etter de første to ukene. Men som alt annet passer heller ikke dette for alle.

OG alle er velkommen her - om det skulle være noen tvil om det

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no