Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-08, 14:47   #1
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

er det noen som har oppskrift på blomkålstappe?? jeg ser det er mange her inne som bruker det som tilbehør til mange retter, og syntes dette hørtes så godt ut at jeg har lyst til å prøve ut det jeg også!!

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:08   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: etterlyser oppskrift på blomkålstappe

Slik lager jeg den:
Koker et blomkålhode til det er mørt, har litt buljong i vannet
putter alt oppi en blender sammen med salt, pepper, bittelitt muskat nøtt, en smørklatt, en dæsj fløte og litt blomkålvann, Kommer litt an på hvor tykk du vil ha den

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:12   #3
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: etterlyser oppskrift på blomkålstappe

Her er Isets oppskrift på blomkålstappe:

*Jeg har prøvd ut de fleste oppskriftene med blomkålstappe, men syns liksom ingen har falt skikkelig i smak.

Så jeg prøvde med litt frem idag, mikset og trikset, og kom frem til den deiligste blomkålmosen jeg har smakt!! Den smakte faktisk veeeldig likt potetstappe, bare enda bedre.

1 blomkålhode kokes i ca 20 minutter.
Kjør det i mikseren med: en ts hvit pepper, en ts salt, ca 50 gram smør (jeg elsker smør, men bruk mindre om du ikke liker smørsmaken), 2 ss fløte, og 1/3 pakke fetaost (de grønne firkantede pakkene).

Denne var VIRKELIG god!*

Det er denne jeg pleier å lage,
men det finnes fler oppskrifter: Søk i oppskriftsforumet!
(klikk på "søk i dette forumet" øverst til høyre på siden og skriv inn blomkålstappe.)

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:23   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

Åsså er det oppskrift i ketolysboka

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:27   #5
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

tuusen takk for oppskift jenter..skal prøve ut begge to!! ..jeg har ikke fått kjøpt meg ketolyseboka enda, har rett å slett ikke hatt råd, bare hatt råd til å kjøpe inn slik mat, men skal bestille meg den så fort jeg får råd igjen!!!

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:31   #6
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

Opprinnelig lagt inn av veslejentadi, her.

Her er min variant, how you doin??? Hehe..

Et blomkålhode
Litt margarin
Hvitløk (elsker STERK mat!!!!)
Salt

Moses mørt!!!

Uslåelig!

hørtes skikkelig nam ut....er også veldig glad i sterk mat!! så denne skal jeg også prøve ut

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:37   #7
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

jeg skjønner ikke hvordan du får maten sterk med hvitløk vesletullejenta

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:26   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

Enig, hvitløk er da ikke sterkt? Det er smakssterkt, det er jo noe annet. Forresten er det ikke DET engang, for jeg har blitt mer og mer herdet ettersom jeg har spist så mye hvitløk, at jeg må bruke flere og flere fedd hele tiden for å oppnå ønsket smak. Resultatet er at jeg kjenner LITT hvitløkssmak mens andre kreperer av overdosering.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:39   #9
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Etterlyser oppskrift på blomkålstappe

Jeg pleier å ha oppi en eller annen smøreost-klatt å jeg, det er også veldig godt i slik stuing

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etterlyser oppskrift! Carisma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-08-14 20:55
Blomkålstappe med fetaost Iset Middag 22 06-01-12 10:45
Blomkålstappe Cider Middag 1 26-03-08 19:38
Blomkålstappe = 7,5 karbohydrat Trinelise Middag 8 22-01-08 23:18
Blomkålstappe Nille Middag 0 07-08-04 10:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no