Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Teller dere karber hele dagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-07, 19:50   #1
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Teller dere karber hele dagen?

Det gjør ikke jeg. Jeg tar alt på øyemål nå, og tenker ikke så veldig mye over hvor mange karber jeg har spist om dagen.
Spiser veldig mye grønt, og overstiger garantert den magiske grensa hver dag pga, men tenker at siden det er grønnsakene som utgjør karboinntaket, så er det ikke så farlig i grunn.
Og vekta går jo dessuten nedover.

Hva med dere andre som har holdt på en stund? Regner dere fremdeles sammen alle karbene dere har spist til alle måltider?

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:02   #2
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Jeg teller ikke. Jeg telte de to første ukene, så merket jeg at jeg ble altfor besatt av telling og tissing på stix. Siden har jeg ikke telt, men jeg kjenner på kroppen om jeg gjør noe galt, og jeg vet sånn ca hva jeg kan spise.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:07   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Jeg teller ikke. Jeg telte de to første ukene, så merket jeg at jeg ble altfor besatt av telling og tissing på stix. Siden har jeg ikke telt, men jeg kjenner på kroppen om jeg gjør noe galt, og jeg vet sånn ca hva jeg kan spise.


Samme her. Stixene sløses ikke me her heller akkurat. Tror ikke jeg har målt på et par mnder, og da var det fordi jeg hadde skeia litt en kveld på byen.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:32   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Hei
Det er helt vanlig at man teller karbohydrater en uke til to. Etter det VET man hva man kan spise og man kan sjekke med urinstix av og til om man er i tvil om man er kommet ut av ketose.
De allerfleste tenker ikke så mye på maten, den blir uinteressant etterhvert som sulten blir borte, det er en av de store fordelene med ketlysekuren, man siller å regne og man har det fantastisk med energi og godt humør samt et vekttap som virker motiverende.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:35   #5
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det er helt vanlig at man teller karbohydrater en uke til to. Etter det VET man hva man kan spise og man kan sjekke med urinstix av og til om man er i tvil om man er kommet ut av ketose.
De allerfleste tenker ikke så mye på maten, den blir uinteressant etterhvert som sulten blir borte, det er en av de store fordelene med ketlysekuren, man siller å regne og man har det fantastisk med energi og godt humør samt et vekttap som virker motiverende.
Vennlig Hilsen
Torkil


Jeg tror nok at for noen kan det bli litt vel mye fokusering på karbotellingen. Kommer litt an på hva man gjør det til selv i grunn.
Jeg hadde en ørliten følelse av at jeg kanskje kunne komme til å havne i et slankehelvette, og bli altfor fokusert på hva jeg puttet i meg og når, og at jeg da skulle stoppe fort som fy.
Men jeg har faktisk ikke hatt et usunt fokus på mat i det hele tatt, og for aller første gang kan jeg med sikkerhet si at jeg ALDRI kommer til å rammes av en spiseforstyrrelse IGJEN!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:37   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Jeg teller ikke eller veier maten lenger.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:52   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Nei men jeg skriver opp alt på grammet og fører det inn i fitday om kvelden. Alltid like spennende å se hvor riktig/galt det kan bli.

Gjør dette i perioder, orker ikke hele tiden, det tar for mye tid og er for mye pes.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:53   #8
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

De allerfleste tenker ikke så mye på maten, den blir uinteressant etterhvert som sulten blir borte, det er en av de store fordelene med ketlysekuren,

Jeg kan ikke akkurat si at sulten er blitt borte hos meg. Jeg har holdt på i 9 uker nå, og føler fremdeles en del sult.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:58   #9
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Da vil jeg påstå at du spiser for lite.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:06   #10
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Da vil jeg påstå at du spiser for lite.

For lite?? Jeg spiser meg mett til hvert måltid. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:12   #11
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Om du er sulten så kan du jo ikke spise deg mett vel?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:13   #12
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Om du er sulten så kan du jo ikke spise deg mett vel?

Jeg er mett med det samme jeg har spist, men blir gjerne sulten igjen etter ett par timer.......

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:15   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

For lite?? Jeg spiser meg mett til hvert måltid. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds.

Om du fremdeles er sulten eller blir fort sulten etter måltidene spiser du for lite av NOE. For lite fett og/eller for lite proteiner er mitt tips !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:17   #14
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Teller dere karber hele dagen?

samma problemet her. Blie stapp mett av lite, men fort sulten og lite energi etterpå.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:19   #15
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Om du fremdeles er sulten eller blir fort sulten etter måltidene spiser du for lite av NOE. For lite fett og/eller for lite proteiner er mitt tips !

Har begynt med Cocosa, og håper det kan hjelpe. Prøver å få i meg fett, og protein til hvert måltid, men kan nok kanskje bli litt lite. Det blir salat til lunsj, og grønsaker til middag. Må begynne å spise mer grønnsaker tror jeg.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:21   #16
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Protein og fett er også viktig, og slik jeg har forstått så er fettet med på å holde på metthetsfølelsen. Slik er det hvertfall hos meg.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 06:52   #17
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Protein og fett er også viktig, og slik jeg har forstått så er fettet med på å holde på metthetsfølelsen. Slik er det hvertfall hos meg.

Yeppers! Det funker iaf for meg. Det er nesten som jeg vet at jeg har spist for lite fett om jeg blir sulten igjen etter bare et par timer.

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 07:46   #18
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Teller dere karber hele dagen?

Spise mer fett. *noterer*

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan går det med dere? HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 07-02-06 21:57
Antioksidanter - bryr dere dere? mofe Generell ernæringsdebatt 8 31-08-05 08:30
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26
Men dere koser dere vel av og til? Fedonisten Generell diskusjon 10 07-05-04 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no