Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Balsamico eddik

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-07, 19:51   #1
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Balsamico eddik

I reglene til introduksjonsfasen står det at Balsamico eddik inneholder sukker, stemmer dette? Står ikke det under ingredienser på flaska..

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:00   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Balsamico eddik

Iflg Atkins egen karbeteller innholder balsamico eddik vel 2 karber per spiseskje: http://www.atkins.com/carb-counter/?category=Condiments

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:10   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Balsamico eddik

Balsamico er laget av druepure. Det er vel ca 20% carbs i det. Veldig søtt. Ikke bra i noen form for introduksjonsfase, og må generelt brukes med forsiktighet på lavkarbo.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:12   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Balsamico eddik

Står det ikke noe på flaska bør en iallefall regne 3-4 karber pr ss. De fleste (ekte) balsamicoene inneholder 2-4 karber "pr serving" - pr. ss.

Om man er på Induksjon går det greitt å ha noen dråper over salaten, men ikke mye og ikke hver dag.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 16:34   #5
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Sv: Balsamico eddik

Takk for svar. Hva med Dijon-sennep, går det bra å bruke det under fase 1? Og majones, kjøper dere eller lager dere selv? Den i butikken inneholder jo sukker

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 16:52   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Balsamico eddik

Jeg bruker Hellmans Real Mayonaise. Den tåler også varme bedre enn Mills & Co. Og selv om den også inneholder litt sukker så er det så lite at det ikke betyr særlig. Det står 0 karber pr serving som er 1 ss. Dvs. at det er under 1 karb. Men det aller beste er jo å lage den selv......

Du kan godt bruke Dijon Sennep også. Den har 10,4 karber pr 100 gram, og så mye bruker du vel ikke av den heller.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 18:22   #7
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Sv: Balsamico eddik

Takk for svar!
Jeg så faktisk på den majonesen på ICA Maxi i dag, men satte den fra meg når jeg så at det var sukker i den-men da kan jeg jo kanskje kjøpe den da

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 18:32   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Balsamico eddik

Opprinnelig lagt inn av Tøffa, her.

Takk for svar!
Jeg så faktisk på den majonesen på ICA Maxi i dag, men satte den fra meg når jeg så at det var sukker i den-men da kan jeg jo kanskje kjøpe den da

Ikke heng deg opp i om det er sukker i. Se på antall karber isteden. Er det under 4-5 karber pr 100 gram gjør det ikke noe om du spiser små mengder.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Næringsinnhold Il Torrione Balsamico AnnaV Lavkarbo generelt 5 01-12-11 21:27
Hva er deres favoritt-dressing? Legg oppskriften her. Iset Annen mat 20 19-01-07 12:15
En viktig grunn til å få i seg kaloriene sine... HP Livets lyse side 36 23-01-06 13:17
Paprika i balsamico Nille Annen mat 0 05-01-06 21:17
Eplecider eddik? dolphy Kosttilskudd 4 12-09-05 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no