Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tallene lyver for meg!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-09, 20:45   #1
Daniel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 20
Daniel er på en erverdig vei

Tallene lyver for meg!

Hei! Jeg startet ketolyse den 13 oktober. Siden den gang har jeg gått ned 24 kilo, uten å trene en eneste dag ( Og glad for det ). Alle jeg møter sier jeg ser fantastisk ut, men jeg har ikke sett en eneste forandring på kroppen min. Eneste "bevis" jeg har på nedgang er at buksestørrelsen har gått fra 44 til 36, utenom dette - nada. Er det noen andre som har opplevd dette? Kommer forskjellene når man begynner å nærme seg slutten? Skulle gjerne ha lagt inn bilder, men har ikke kamera.

Forøvrig :
184 cm
84 kilo
24 BMI
Kan dette ha noe med at jeg forsatt er "ung"? Fyller 18 år i mai.

Er ganske deppa for tiden, fordi jeg ser ingen resultater.

Hilsen Daniel.

Daniel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:15   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Tallene lyver for meg!

?? Tror ikke jeg skjønte deg jeg nå...gått ned masse kg, men var det andre forandringer du ville ha? Hva da? Du har jo gått ned mange str, og har normal bmi

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:17   #3
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Tallene lyver for meg!

Jeg er like gammel som deg, så vi har muligens lik erfaring.

Har du gått ned 24 kilo, så har du et godt resultat. Dermed er det ingen grunn til å deppe. Det kan være vrient å se forandringene, særlig når man er ung. Til meg gikk det så langt at jeg ble syltynn.

Folk rundt deg ser deg derimot for den du er, og vil merke forandringene godt. Det kan også hjelpe å finne fram bilder fra når du var 24 kilo tyngre (spør slektninger), og se om du ser noen forskjell.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:28   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Tallene lyver for meg!

Må bare si at jeg forstår hva du mener, har også gått ned endel buskestr og nesten 30 kg på vekta. Men merker det igrunn bare i ansiktet. Der ser eg at eg har blitt smalere.
Hodet følger kanskje ikke like fort med som vekta. Men eg har mange kg igjen så dermed er det ikke så lett å se forskjell kanskje Men eg og får masse positive tilbakemeldinger omtrent hver dag så eg veit jo at kroppen min har forandra seg. Bare venter på at hodet skal følge etter

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:31   #5
Daniel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 20
Daniel er på en erverdig vei

Sv: Tallene lyver for meg!

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

?? Tror ikke jeg skjønte deg jeg nå...gått ned masse kg, men var det andre forandringer du ville ha? Hva da? Du har jo gått ned mange str, og har normal bmi

Vil gjerne se for meg selv at jeg har gått ned 24 kilo, ikke at andre sier det.

Daniel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:33   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Tallene lyver for meg!

Det kommer, der kommer. Hodet henger ikke med

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:38   #7
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Tallene lyver for meg!

kan du ikke prøve en av de gamle buksene dine?! da vil du vel "se" forskjellen?

om du vil ha en mer definert kropp så må du nok kanskje trene litt?

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 01:17   #8
mirafoli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 47
mirafoli er på en erverdig vei

Sv: Tallene lyver for meg!

Hei hei
Ser at du sliter med å selv se at du har mistet vekt, Det er ikke enkelt når du har mistet så mange kg på så kort tid. Du har kansje veid det samme i flere år. Hodet klarer ikke alltid å følge med. Men du må prøve å være oppmerksom på dette, da det er litt skummelt, med tanke på at du ikke ser at du har gått ned såpass mye. Hvis du kunne ta en pause, og stabelisert vekta der du er nå, så vil du etter noen mnd se deg selv slik andre gjør!
Du har gjort en fantastisk jobb, og fortjener å se resultatet med egene øyne

mirafoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 09:49   #9
Sofie29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Tallene lyver for meg!

Hei hei,
vil bare si at det resultatet du har oppnådd er fantastisk og det at du tok ansvar for kroppen din i så ung alder er jo beundrelsesverdig!

Også vil jeg tilføre at jeg har lest maange artikkler om feks tidligere tykke jenter som har slanket seg myye men som ikke ser resultatet selv. Dette har noe med din selvoppfattelse av egen kropp å gjøre. Det bor fortsatt en liten lubben gutt i deg uansett hvor slank du har nå blitt.
Dette må du gjøre noe bevisst med fordi det kan føre at du aldri blir fornøyd og ender opp med en eller annen form for spiseforstyrrelse. Jeg synes det er beskymringsfult at du ikke ser resultatet etter å ha tatt av så mange kilo. Sannsynligvis ligner kroppsfasongen din på den du hadde da du var tyngre - men den er sikkert blitt MYE smalere og mindre! Dette må du innse og si til deg selv hver dag!

Du skal kunne se hvor slank du har blitt, du skal rose deg selv for det og være KJEMPEfornøyd med den nye kroppen din!

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 10:08   #10
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Tallene lyver for meg!

Det er mange rare ting som skjer i hodene våre til forskjellige tider. Dette høres ut til å være en av dem. Det vil dermed si at det ikke er tallene som lyver for deg, men du lyver for deg selv (uten at du vet om det).

Husk vekten er 100% objektiv. Den har ikke evnen til å lyve.
Husk buksene er 100% objektiv. De har ikke evnen til å lyve.
Og legg merke til at folk rundt deg kommenterer at du ser bra ut. De har ikke noen grunn til å lyve.

Det eneste som skjer er at hodet spiller deg et puss. Ta på deg en gammel bukse så vil du for alvor se forandringene mellom 44 og 36.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 10:13   #11
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Sv: Tallene lyver for meg!

Dette er visst et veldig vanlig fenomen blandt folk som går mye ned i vekt.. Jeg sliter litt med det selv også, men har et lite "triks" Hver gang jeg er på ikea og får øye på meg selv i et digert garderobeskapsspeil på avstand så får jeg jeg skikkelig sjokk, da ser jeg det veldig godt!
Så jeg blir altid stående der litt og hoppe av glede, til min samboer flau drar meg bort
En annen ting man gjøre hvis man føler man bare har blitt en mindre utgave av slik man var, er å trene mye styrke. Da forandrer man kroppsfasongen slik at man ser slankere ut
Lykke til videre, og gratulerer med enormt bra resultater!

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 12:14   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Tallene lyver for meg!

akkurat,sånn ja. Bilder! Før og etter! OG hør på andre...det de sier stemmer!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 19:09   #13
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Tallene lyver for meg!

Sier som de andre her. Om du har krympet så mye i buksestr. så har kroppen forandret seg. Selv om det ikke er så lett å se det i speilet. Har du ikke mobilkamera som du kan ta bilde med? Du har sikkert ett gammelt bilde å sammenligne med. Jeg trodde heller ikke kroppen hadde forandret seg noe når jeg gikk ned 13 kilo, ikke før jeg så bildene

Gratulerer med kjempenedgang!!

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:08   #14
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Tallene lyver for meg!

Opprinnelig lagt inn av Daniel, her.

Hei! Jeg startet ketolyse den 13 oktober. Siden den gang har jeg gått ned 24 kilo, uten å trene en eneste dag ( Og glad for det ). Alle jeg møter sier jeg ser fantastisk ut, men jeg har ikke sett en eneste forandring på kroppen min. Eneste "bevis" jeg har på nedgang er at buksestørrelsen har gått fra 44 til 36, utenom dette - nada. Er det noen andre som har opplevd dette? Kommer forskjellene når man begynner å nærme seg slutten? Skulle gjerne ha lagt inn bilder, men har ikke kamera.

Forøvrig :
184 cm
84 kilo
24 BMI
Kan dette ha noe med at jeg forsatt er "ung"? Fyller 18 år i mai.

Er ganske deppa for tiden, fordi jeg ser ingen resultater.

Hilsen Daniel.

Hei

Hvis du ikke ser forskjell, er. det "øynene" dine det er noe galt med ikke vekta!

Det er helt tydelig at du har et helt feil "blikk" på din kropp og du må passe deg så du ikke utvikler anoreksi. Og ja - det rammer gutter også.

Hvis du fortsetter å gå ned, fortsetter og slanke deg og fortsatt ser den tykke gutten i speilet er det virkelig fare på ferde.

Håper du klarer å se at du nå har en normal vekt i forhold til høyden og prøve å være glad i deg selv.

Lykke til videre

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:21   #15
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Tallene lyver for meg!

Åhhhh enten tuller du med oss Daniel, eller så har du utviklet et syklig syn på deg selv.. Hva ser du når du ser i speilet da?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:26   #16
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Tallene lyver for meg!

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Åhhhh enten tuller du med oss Daniel, eller så har du utviklet et syklig syn på deg selv.. Hva ser du når du ser i speilet da?

Vil vel kanskje tro at det er 36 tommer det er snakk om her da som er en ganske normal livvidde for gutter.

(Svarte på det Amariel skrev før hun redigerte teksten sin gitt )

__________________




til alle fra Fnutte

Sist redigert av Fnutte : 15-03-09 kl 21:31.
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:37   #17
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Tallene lyver for meg!

Og Daniel vi har vært mange som har hatt vanskelig for å virkelig tørre å tro på det tallene og andre rundt oss sier. Det er absolutt ikke unormalt. For meg var det bilder som måtte til for at jeg virkelig skulle innse forskjellene......

I tillegg var jeg også redd for at jeg skulle ende opp på samme sted som jeg begynte og derfor ikke turte glede meg for mye over resultatet.

Jeg anbefaler deg til å virkelig tenke igjennom hvorfor du føler som du gjør... hva som ligger bak. Hvis du enda ikke kommer noen vei er det nok best å ta kontakt med andre som kan hjelpe deg med å få det til.

Alle trenger å ha det godt med seg selv.

LYKKE TIL VIDERE !!

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 23:10   #18
Daniel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 20
Daniel er på en erverdig vei

Sv: Tallene lyver for meg!

Hei! Takk for mange kloke svar, men tror dere har misforstått litt.

Jeg kan både se OG ta på fett som forsatt er på kroppen min, så det er ingen fare for at jeg går rundt supertynn. Skal begynne med styrke og kondisjonstrening nå, så får vi se om det hjelper.

Hilsen Daniel.

Daniel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 02:01   #19
mirafoli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 47
mirafoli er på en erverdig vei

Sv: Tallene lyver for meg!

Trening vil sikkert hjelpe deg. Det hjelper godt for å få definerte muskler, og øker selvtilitten Og ikke minst humøret!!
Masse lykke til Daniel!!!
Vi må få høre hvordan det går med deg da!!

__________________


http://www.mirabell.no/
mirafoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 15:39   #20
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Tallene lyver for meg!

Signerer det mange her har skrevet.
Jeg slet kraftig med å se at jeg hadde gått ned 30kg. Nå - mange måneder senere - begynner jeg å venne meg til min nye kropp og innse at jeg er slank.
Det bildet man har av seg selv, kan sitte veldig sterkt, og jeg har som noen her har skrevet, fått noen skikkelig aha-opplevelser når jeg har sett meg selv på avstand i speilet på butikker el.l.
Ett sånt var når jeg kom ut av prøverommet med den nye Bertoni-dressen på - jeg trodde nesten ikke at det var jeg som var i speilbildet. Så du må nok gi deg selv tid til å venne deg til ditt nye jeg.

Jeg kan enda se og kjenne fett på kroppen som jeg gjerne skulle fått bort, men man blir gjerne så "navlebeskuende" at man kun fokuserer på problemområder og ikke fremgangen. Mye kan nok også tilskrives stort vekttap på kort tid og at huden derfor ikke følger med, og at det blir litt løst her og der...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 20:42   #21
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Tallene lyver for meg!

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Vil vel kanskje tro at det er 36 tommer det er snakk om her da som er en ganske normal livvidde for gutter.

(Svarte på det Amariel skrev før hun redigerte teksten sin gitt )

Da var det nok en grunn til at jeg redigerte da..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Masse høflige folk som lyver...? mam Generell diskusjon 5 20-04-07 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no