Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Utålmodig!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-06, 09:13   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Utålmodig!!

I dag har jeg vært i ketose i 14 dager. Har sjekka med ketostix hver dag. Synes selv jeg har vært ganske flink...
Men vektnedgangen er ikke akkurat imponerende altså! Jeg har lest boka til Torkil, og der står det at man kan forvente 2-7 kg de første par ukene. Hvorfor må alltid jeg være i bunnen av skalaen da? Etter en uke hadde jeg gått ned 2,5 kg, og det var jo helt greit. Men denne uka har jeg ikke gått ned en halv engang! Jeg FØLER meg litt mindre, kjennes rundt magen og på buksene, men... Jeg vil at det skal vises på vekta også jeg!
Klarer denne 90-kg-forbannelsen å motstå selv ketolyse kuren??
Eller spiser jeg rett og slett for mye fortsatt?

Gårsdagens meny: (den er litt lite representativ da, for vi var på farten i hele går så jeg rakk ikke middag)

Frokost:
100 g bogskinke
50-60 g norvegia
2 reddiker
10 skiver slangeagurk
1 hardkokt egg
1 glass vann

Lunch:
Ferdigblandet salat med kylling (er på kurs, kantinemat)
1/2 l Imsdal

Mellommåltid:
50-60 g blomkål med ca 20 g rekeost (høres rart ut, men er veldig godt!)

"Middag":
75 g bacon crisp
1/2 protein bar (37 g, 17 g prot, 5 g fett, 2,5 g carb)
1 glass lettbrus med sucralose

Vanligvis spiser jeg sunnere middag altså! Eks søndag: 300 g kalkunfillet stekt i ovn, med 200 g kokt blomkål til, og litt stuet sopp, løk og paprika, og en klatt smør på blomkålen. Eller lørdag: tacosalat.

Prøver å få i meg litt grønt til hver måltid, men det blir ikke alltid så mye til frokost ihvertfall. Er redd for å få i meg for mye fett, hender jeg har tatt litt seterrømme og mørpølse til mellommåltid f.eks, med de stygge blikkene det medfører fra min treningsnarkomane kollega..

Litt kunstig søtstoff blir det jo. noen dager 1 kopp te med 1 ts Splenda til frokost, og noen ganger 1/2 liter lettbrus på kvelden hvis jeg er veldig fysen.. men ikke hver dag. Drikker mest vann, mer enn jeg gjorde før, 1,5 l om dagen ca. Prøver å ligge unna "godteri", men har blitt et par sånne protein-barer på de 14 dagene, og de er det også søtstoff i.

Morsjon. Har hund, så jeg går ca 40 minutter om dagen. Har prøvd å sette opp tempoet litt på kveldsturen så jeg øker pulsen litt og blir litt svett. I tillegg går jeg trappene på jobben istedenfor å ta heisen. Det blir 2x5 etasjer trapper opp hver dag. Alle monner drar
Jeg har aldri funnet noe glede i direkte trening, så jeg prøver å begynne med å bevege meg mer generelt, for å se om det "holder"...

Hva kan jeg gjøre for å få vekta til å gå litt fortere ned da? Spiser jeg for mye? Jeg tenkte jeg skulle prøve en uke helt uten søtstoff, for å se om det skjer noe mer da.. Men hvis jeg spiser særlig mindre blir jeg sulten.. Noe jeg kan spise annerledes, uten at det blir så mye mindre?

Glad for tips og tilbakemeldinger fra dere mer erfarne!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 09:50   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Utålmodig!!

Du bør måle deg og ikke bare veie deg... Noen ganger opplever man at vekta står stille samtidig som man krymper mange centimeter og det er jo det at man blir mindre som er viktigst?

Du kan jo registrere alt du spiser i www.fitday.com, da får du en oversikt over fordelingen fett/proteiner og karbo og kan se om du for eksempel trenger mer fett.

Bruk minst mulig søtningsstoffer, drikk mye vann, minst 2,5 liter hver dag. 1 glass til hvert måltid er for lite.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 10:03   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Utålmodig!!

Tror cluet ligger i det at du er redd for for mye fett jeg. Fett må inn for å få fett ut. Så du må bare overse stygge blikk fra andre og hive i deg fett. Faktisk bør du ha så mye som 70/75 % fett hver dag på en ketogen diett.

Videre bør du kanskje begrense bruken av ost. Noen opplever stagnasjon pga melkeprodukter. Og andre pga søtningsstoffer og barer. Ta fatt på disse tingene først og se om det hjelper. Og drikk mye vann.

Og baconcrisp er salt. Det holder vannet i kroppen og kan forårsake vektoppgang. Så ikke særlig lurt å spise det i dagene før veiedag.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 10:28   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utålmodig!!

Vær så snill og ikke heng deg så mye opp i tall, det bare fører til ulykke. Du sier jo selv du er smalere, og du har faktisk gått ned minst 2,5 kg på TO UKER. Det vil jeg si er knallbra.
Om du hele tiden forventer å gå ned på vekta hver eneste uke, så vil du nok mislykkes innen kort tid.

Ta frem målebåndet, smil og være glad.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 10:37   #5
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utålmodig!!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Vær så snill og ikke heng deg så mye opp i tall, det bare fører til ulykke. Du sier jo selv du er smalere, og du har faktisk gått ned minst 2,5 kg på TO UKER. Det vil jeg si er knallbra.
Om du hele tiden forventer å gå ned på vekta hver eneste uke, så vil du nok mislykkes innen kort tid.

Ta frem målebåndet, smil og være glad.

Takk for oppmuntring

Jeg er egentlig ikke så opptatt av tall, jeg har det egentlig veldig bra som jeg har det jeg. Men jeg må desverre hele tiden "rapportere" til disse IVF-legene på Riksen, og DE er opptatt av tall.. og kun vekt og BMI teller.. cm eller hvordan jeg "føler meg" er helt uvesentlig....

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 10:59   #6
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Utålmodig!!

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Tror cluet ligger i det at du er redd for for mye fett jeg. Fett må inn for å få fett ut. Så du må bare overse stygge blikk fra andre og hive i deg fett. Faktisk bør du ha så mye som 70/75 % fett hver dag på en ketogen diett.

Videre bør du kanskje begrense bruken av ost. Noen opplever stagnasjon pga melkeprodukter. Og andre pga søtningsstoffer og barer. Ta fatt på disse tingene først og se om det hjelper. Og drikk mye vann.

Og baconcrisp er salt. Det holder vannet i kroppen og kan forårsake vektoppgang. Så ikke særlig lurt å spise det i dagene før veiedag.


Jeg er enig med fjonken. Jeg er ingen spesialist på ketolysekuren, men etter det du skriver ser det ut som du sulter.

Frokostforslag: 100-150 gr bacon, stekt i smør, 60-100gr ost,noe grønt
Lunsjforslag: 100-150 gr bacon, stekt i smør 60-100gr ost,noe grønt
Middagsforslag 2 koteletter, stekt i smør, en fet saus over, grønnsaker, soppstuing, salat eller annet. Gjerne med litt god olje over.

Og mye vann!

De som forsøker å "sulte" seg ned med ketolyse eller andre ketogene dietter har vanskelig for å gå ned. Ofte spiser de rett og slett for lite, og kroppen går i sparemodus. Glem kalori-tenking og gammeldags slanking. Les boka du sikkert har og spis deg ned i vekt! Ikke sult deg ned!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no