Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Matblod som jevning

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-13, 06:55   #1
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Matblod som jevning

Jeg har tenkt å lage coq au vin, og kommer over flere steder på nett der det ble nevnt at denne retten tradisjonelt ble jevnet med matblod. Er det noen her som har prøvd å bruke matblod som jevning i denne eller andre retter? Har ikke klart å finne så mye mer informasjon. Noen som vet hvordan man gjør det? Hvor mye trenger man til f.eks. en liter væske? Skal det koke, eller bare varmes? Setter det mye smak? Vil tro at det passer best i kjøttretter med en del smak?

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 12:54   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Matblod som jevning

Hvor får du tak i matblod? Det tror jeg ikke jeg har sett siden tidlig nittitall.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:13   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Matblod som jevning

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Hvor får du tak i matblod? Det tror jeg ikke jeg har sett siden tidlig nittitall.

Husker den tiden da vi hadde blod i bøtter og spann i matkjelleren..... Og sukker kom i noen store hvite tøysekker som ble til putetrekk etterpå...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 14:38   #4
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Matblod som jevning

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Hvor får du tak i matblod? Det tror jeg ikke jeg har sett siden tidlig nittitall.

Vet det er noen butikker som har dette frosset, men vis de ikke har så
er det bare å spørre om de vil ta inn.
Vi gjorde ofte det i den Megaen jeg jobbet i stund.
Tror det er 5 dl bokser

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokosmel som jevning? Tonefs Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 24-03-12 14:16
Jevning til saus? FrkMarge Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 04-07-11 20:45
Jevning til supper og sauser purple Spørsmål og svar 3 23-12-09 22:53
Hvetemel som jevning Suzy Oppskrifter 2 27-07-07 13:33
Jevning av gryter og sauser Carinus Ketolysekuren 8 30-03-07 16:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no