Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

cola light med sucralose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-06, 17:01   #1
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

cola light med sucralose

jeg var på rema i dag og der fikk jeg se cola light på etiketen står det new sweetenner SUCRALOSE !! og det var på rema tusen, da har det over ALT !!

er det dette som er splenda ? jeg har bare hørt at dette er det "sunneste" søtningsmiddelet og at det er dette de færeste reagerer på ! Er det så fantastisk som jeg skal ha det til ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 17:10   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

"Sunneste" er en sannhet med mange modifikasjoner. Men Sucralose/Splenda er uansett langt bedre enn Aspartam. Cola Light med Stevia ville vært det beste, slik som i Japan/Asia.

Gleder meg til å smake

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 17:12   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: cola light med sucralose

Ojj, som den colalightholikeren som jeg er - spennende

Men hva er bedre med dette stoffet, enn f.eks. Aspartame? Dem sier jo generelt at søtningsstoffer ikke er bra..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 17:13   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ojj, som den colalightholikeren som jeg er - spennende

Men hva er bedre med dette stoffet, enn f.eks. Aspartame? Dem sier jo generelt at søtningsstoffer ikke er bra..

Sucralose har færre skadevirkninger enn Aspartame.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 18:56   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: cola light med sucralose

fantastisk ! men jeg tenker på søtningsmidler kan jo hemme vekttapet gjelder dette i mindre grad sucralose ?

dette gledet mitt hjerte men hvor typisk er det ikke at jeg flytter til frankrike på mandag erre muuuli sier bare jeg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 19:27   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av HP

Sucralose har færre skadevirkninger enn Aspartame.

Ja HAR det det? Eller er det bare forsket mindre på det?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 19:52   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Ja HAR det det? Eller er det bare forsket mindre på det?

Mer forskning vil vise så mye rart. Forskningsresultatene er helt avhengig av hva som undersøkes, og hvordan undersøkelsene gjøres. Forskning kan brukes til mye rart. Det er bare å se på Aspartam, enkelte forskningsprosjekter viser at der er ren gift, mens andre kan konkludere med at det nærmest kan regnes som et essensiellt næringsstoff. Det er avhengig av hva som undersøkes, hvem som utfører undersøkelsen og hvordan det gjøres, og hvem forskningen finansieres av. Og sikkert mye mer til...

Slik vil det alltid være når den vitenskapelige metode ligger til grunn.

Sucralose har færre merkbare skadevirkninger. Færre får direkte raksjoner. Men det er jo ikke dermed sagt at sukralose er mindre giftig enn aspartam. Ingen av dem er bra.

Men skal jeg velge mellom aspartam og sukralose så velger jeg helt klart sukralose. (Helst vil jeg ha Stevia, men det er ikke et valg... enda.)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 20:23   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Hei
Spennende tråd. Hva er verst ( kremt, det er å ha helseskadelig overvekt) . Da asparatam kom frem var det helt ufarlig. Etterhvert har noen blitt bekymret, spesiellt etter det ble lagt tak på høyeste daglige dose. ( Vanligvis første indrømmelse av fare)
Så kommer sucralose med ren,søt sukkersmak, det tåler varme, kan brukes til det meste. Og hva er det egentlig, jo sukker tilsatt klor. Ehhhh klorholdige organiske forbindelser betegnes ofte som miljøgifte. Etter noen år med sucralose vil vi sikkert være mer bekymret over det enn asparatam?
Jeg mener bestemt man bør unngå enhver bruk av søtningsmidler - hvis det er mulig. I forbindelse med en slankekur synes jeg det er OK, men siden bør man bruke minst mulig.

Sjekk linkene om redusert thymus ( immunforsvaret) påvirkning av lever og nyre, etc

http://www.holisticmed.com/splenda/

Siste ord er neppe sagt i den sak.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 20:37   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

KLOR????

Herregud.. det høres jo ikke sunt ut, akkurat..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 21:35   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av HP

(Helst vil jeg ha Stevia, men det er ikke et valg... enda.)

Hei, godt nytår
Sunes du ikke stevia er litt bittert og har en litt kunstig søtsmak? Jeg har bare smakt på det i pulverform der det sikkert er konsentrert.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 21:40   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

UPS, mens diuskusjonen går er Sucralose blitt kreftfremkallende


http://www.mozon.no/content/view/full/39721

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 21:52   #12
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av Torkil

UPS, mens diuskusjonen går er Sucralose blitt kreftfremkallende


http://www.mozon.no/content/view/full/39721

Vennlig Hilsen
Torkil

....unnskyld meg - men jeg tror jeg LER MEG I HJÆL!!! Skulle jo tro de overvåket samtalen her!

Takk Torkil

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 22:03   #13
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: cola light med sucralose

jaja men sucralose det samme som splenda ? det er det jeg lurer på ... og det derre med klor skjønte jeg ikke hvis man tilsetter litt klor i olje blir det kalori og fett fritt

denne diskusjonen blir nok aldri ferdig, men interessant å jooodaaa

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 23:34   #14
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jaja men sucralose det samme som splenda ? det er det jeg lurer på ... og det derre med klor skjønte jeg ikke hvis man tilsetter litt klor i olje blir det kalori og fett fritt

denne diskusjonen blir nok aldri ferdig, men interessant å jooodaaa

Sukralose er det som gjør splenda søtt, - det er søtstoffet som brukes i splenda. Akurat som at Candarell er søtet med Aspartam + Acesulfam-k.

Det er ingen som noen gang har hevdet at sukralose er hverken sundt eller naturlig (bortsett fra markedsførere/reklamebyråene da). Det som er bra med det er at det har bedre "korttidsvirkninger" enn aspartam. Sukralose er forøvrig ikke et nytt søtstoff, det har vært brukt i Canada siden 70tallet.

Forskning sto visst for gjenoppretting av potetens ære i går... Det er ganske interesant å se forskjellen på hva forskningen viser, og hva media og ulike rikssynsere presterer å vri ut av den.

Stevia i pulverform synes jeg smaker godt, men det er viktig å ikke ha for mye for da blir det bittert. Fint lite som skal til. En brus med stevia hadde vært snadder!

Sukralose er klorbehandlet, aspartam er tresprit, fysj er det uansett. Ikke for å forsvare sukralose altså, men tilsettes ikke klor i drikkevann også?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 23:45   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: cola light med sucralose

HP:Sukralose er klorbehandlet, aspartam er tresprit, fysj er det uansett. Ikke for å forsvare sukralose altså, men tilsettes ikke klor i drikkevann også?[/quote]

Hei
Korrekt asparatam inneholder tresprit. Men vår kropp er vant til det fra vin og andre alkoholholdige drikker inneholder tresprit! ( gjæret frukt etc) og evolusjonen har laget et beredskap i kroppen som tar hånd om metanol. Men har vi noe beredskap når det gjelder klorert sukker ?

Ikke misforstå, jeg har mitt generelle forbehold når det gjelder kunstige søtningsmidler, og mener som før at det beste ikke må bli det godes fiende ( fedme er viktigere å bekjempe enn en akademisk diskusjon om kunstige søtningsmidler)

Øj, jeg så ikke din siste bemerkning. Veldig mange er bekymret for tilsetning av klor i drikkevann, fordi det danner forbindelser med organiske forbindelser , såkaldt humus.( i Norge som bruker overflatevann som drikkevann) Disse forbindelser er mistenkt for å være kreftfremkallende. Det går bedre når man bruker grunnvann ( Danmark, da finnes det ikke organisk materiale i vannet. Samtidig er det ikke behov for tilsetting av klor, fordi grunnvann er helt rent for bakterier og klor trengs ikke da.)

Klor er svært reaktivt i kjemisk fortstand og danner nye kjemiske forbindelser når anledningen byr seg, og effektene er usikre. Mange tidligere godkjente stoffer som tetrakloretylen og andre løsemidler med klor er nå forbudt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 23:53   #16
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Ikke misforstå, jeg har mitt generelle forbehold når det gjelder kunstige søtningsmidler, og mener som før at det beste ikke må bli det godes fiende ( fedme er viktigere å bekjempe enn en akademisk diskusjon om kunstige søtningsmidler)

Ja nettopp. Derfor velger jeg Sukralose framfor Aspartam. Stevia framfor Sukralose, og om smaksløkene samarbeider så unngår jeg bruk av søtstoff.

Men diskusjonen om kunstig søtstoff er heldig eller ikke, synes jeg det uansett er viktig å ha. Sammen med råd, eller fraråding om bruk av disse.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 23:58   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

*litt* utenfor tema:

Jeg bare kom til å tenke på klor i drikkevann, også googlet jeg litt:

Sitat:

Klor i drikkevannet ødelegger mikrobakteriefloraen i mage/tarm

Klor dreper bakterier når det tilsettes drikkevannet, men hva skjer med bakteriene i mage/tarm når vi drikker klorvann?
Kan vi ikke da anta at klor eliminerer mange av de ”snille” bakteriene i mage/tarm som vi er avhengige av for en god fordøyelse?
Bruken av klor i drikkevannet, samt utstrakt bruk av antibiotika og sprøytemidler, reduserer kroppens fordøyelsessystem.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 00:04   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Spennende tråd!

Jeg visste ikke om det med klor i drikkevannet (skal da være glad at vi hadde egen brønn hjemme..)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 00:05   #19
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av mofe

Spennende tråd!

Jeg visste ikke om det med klor i drikkevannet (skal da være glad at vi hadde egen brønn hjemme..)

Det skal sies at klor i drikkevann har blitt mindre og mindre vanlig.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 16:42   #20
Premium
Nytt Medlem
 
Premium sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 8
Premium er på en erverdig vei

Sv: cola light med sucralose

Hvilken produsent lager denne brusen?

Premium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 21:38   #21
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av Premium

Hvilken produsent lager denne brusen?

det er coca cola light ! i dag ble det aspartam gitt må si at jeg føler meg bedre med splenda, føler at blodsukkeret synker litt med aspartam !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 15:45   #22
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Skulle jo tro de overvåket samtalen her!

Gjør de ikke det da?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 14:08   #23
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: cola light med sucralose

Nå når jeg har vært hjemme har jeg passet på og drikke cola light med splenda ( ) og jeg må bare si at de siste dagene har jeg hatt veldig vondt i magen og fordøyelsen er litt ja så bare lurte på om noen hadde samme erfaring ..... hvis det er noen som drakk cola light før og etter eller hva jeg skal si .....

har aldri reagert på aspartam så syntes det var litt rart ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 14:21   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: cola light med sucralose

Splenda gir normalt ingen bivirkninger, men om du heller i deg store mangder kan det godt være at du ikke tåler det. Det er jo veldig individuelt hva folk tåler da ! Splenda er det eneste søtstoffet jeg ikke reagerer på..

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 14:51   #25
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: cola light med sucralose

Jeg snakket med noen amerikanske venner og de sa det var veldig vanlig å reagere på splenda i mat... At de kjente mange som fikk vondt i magen etc av splenda. Gjelder heldigvis ikke meg

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Nå kommer det coca cola med mindre karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 15 16-06-04 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no