Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-12, 14:42   #1
Lene1970
Juniormedlem
 
Lene1970 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kongsberg
Alder: 53
Innlegg: 49
Lene1970 er på en erverdig vei

Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Jeg trenger noen gode tips om hva slags pålegg som er best å bruke når man spise lavkarbobrød/knekkebrød.
Jeg er diabetiker, så må være så lite sukker som mulig oxo i pålegget.

__________________


Lene1970 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 14:58   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbo diett

Kanskje du kan finne noen tips i dette forum-rommet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116 og da spesielt i frokosttråden? Selv har jeg dilla på makrell i tomat og tunfisk med majones... men jeg dropper brødet, da.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 15:14   #3
Lene1970
Juniormedlem
 
Lene1970 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kongsberg
Alder: 53
Innlegg: 49
Lene1970 er på en erverdig vei

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbo diett

Ja, skal ta en titt inn der :-)

Skal ikke ha så mye makrell i tomat - sukker i det. Tunfisk kan jeg ikke fordra !

__________________


Lene1970 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 15:14   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbo diett

Gå for rene råvarer! Egg, kjøttpålegg (ikke servelat), fisk, ost.
Forsøk å begrense brødbruken, spise heller pålegget uten brød under

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 10:53   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Hvorfor ikke servelat? Med 7gr karbo pr 100 blir det vel sånn ca 0,7g pr skive, ikke så veldig ille det vel? Eller tenker jeg helt feil her?

Jeg spiser verken brød eller kenkkebrød lenger, men litt servelat hender det jeg tar likevel...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 10:57   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor ikke servelat? Med 7gr karbo pr 100 blir det vel sånn ca 0,7g pr skive, ikke så veldig ille det vel? Eller tenker jeg helt feil her?

Jeg spiser verken brød eller kenkkebrød lenger, men litt servelat hender det jeg tar likevel...

Fordi de karbohydratene er av verste sort. Billig stivelse fra potet og mais. Karbohydratene skal hovedsaklig komem fra grønnsaker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 11:02   #7
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Makrel i tomat her ikke så mye karbo i seg. Så lenge man spiser masse fisk og minst mulig av den sausen så begrenser man jo inntakket av karboene som sitter jo i sausen. Det er jo faktisk bare 3 g karbo på 100 gr og bare 0,7 g sukker på hele denne greia. Resten kommer nok fra tomater og da er det ikke så farlige karbo. Velg da file, ikke hakket.

Ellers er de jo haugvis av ting man kan spise bare sjekke innhold. Oster i mange varianter, fisk som laks, røkt makrel, kveite osv. De finnes jo også på boks, med litt karbo innhold i sauser, men helt ok når man er på farta. Rene (uten alt for mye stivelse og stabillisatorer osv som det finens mye av i pølser og servelatt) kjøttpålegg som rull og sylte og hamburgerrygg og skinke, salami osv. Egg, både kokt og stekt og omlett osv.

Bruk godt med smør eller f.eks. kokosolje under Og ja, det meste kan jo spises uten noe under.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 11:03   #8
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fordi de karbohydratene er av verste sort. Billig stivelse fra potet og mais. Karbohydratene skal hovedsaklig komem fra grønnsaker.

ja, det var det jeg også skulle skrive. Ungå stivelse og andre tullstoffer (E) som stabilisatorer og farger osv, som er mye i slike bearbeidete produkter

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 11:28   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fordi de karbohydratene er av verste sort.

Jo jo. Men 0,7 gram pr skive da! Hvor ille kan det være?

Må innrømme at jeg av og til spiser noen sneier middagsservelat til speileggene mine også. Lettvint, ikke veldig mye karbo og ser ikke ut til å påvirke mage eller vekttap noe særlig. Men ikke ideelt da, så jeg prøver å ikke spise det for ofte...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 11:40   #10
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Her går det mye i skinke, både speket og kokt, hamburgerrygg, diverse oster og smøreoster og egg. Mye egg.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 19:36   #11
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Sv: Gode pålegg å bruke ved lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jo jo. Men 0,7 gram pr skive da! Hvor ille kan det være?

Må innrømme at jeg av og til spiser noen sneier middagsservelat til speileggene mine også. Lettvint, ikke veldig mye karbo og ser ikke ut til å påvirke mage eller vekttap noe særlig. Men ikke ideelt da, så jeg prøver å ikke spise det for ofte...

Nå er det jo slik at jeg bruker en 4-6 skiver med pålegg eller en halv boks makrell i tomat (med minst mulig tomat) på en skive og da vil jo totalt karbo være rundt 10 på et måltid. Isolert sett ikke ille hvis man får i seg en 300+ kcal på det, men ved å velge rene(re) produkter er man jo raskt nede i halvparten.

Å kutte ut lavkarbobrød vet jeg ikke om er så lurt da det at vi får i oss fiber i et måltid veier opp for de få karbohydratene som er i det.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pålegg? Netti1985 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 03-04-12 22:58
Gode fettkilder man kan bruke i lunchen yaeger Spørsmål og svar 30 09-02-12 22:15
Pålegg Marihønemor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 03-05-10 10:06
Pålegg? Bee Ketolysekuren 6 25-04-07 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no