Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvordan motiverer dere dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-10, 12:50   #1
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Hvordan motiverer dere dere?

Er det lett for dere å bare unngå alt sukker, sjokolade og godteri? Jeg sliter med å være så streng, men ser at jeg burde det. Hvordan motiverer dere dere? Jeg regner med at de fleste her har vært vant til et usunt kosthold fra før av. Det er jo en overgang å legge om inngrodde vaner.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 12:57   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Jeg tenker bare på hvor utrolig lyst jeg har til å være den personen jeg er inni fettet som ikke kommer ut. Jeg tenker på hvor mye jeg har lyst til å få barn en gang i framtiden og at det er lettere nå man er tynn. Jeg tenker på alle de lekre klærne som kommer til å spise opp min lønn.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 13:18   #3
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Det faktum at jeg er den eneste overvektige i min venninnegjeng er motivasjon nokk for min del. Det å alltid være den mindre pene er en utrolig dårlig følelse, så om jeg må hoppe over godis for å bli kvitt den følelsen er det helt ok for meg

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:37   #4
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Motivasjonen er at jeg har greid å gå ned i vekt og vil IKKE tilbake dit jeg var....orker ikke å være tjukk og tung, derfor er det lettere å motivere seg.
Jeg spiser sunt og trener.
Men hvis dere er på vei nedover så ville jeg anbefalt å få litt profesjonell hjelp, MEN det koster endel penger men jeg synes det var verdt det
Selvfølgelig har jeg lyst på sjokolade og slikt innimellom, som denne helgen da har det blitt litt av hvert, men nå er det tilbake igjen med sunn spising og ny treningsøktfor mange utskeielser når man er på vei ned gjør at man stopper vektnedgangen eller at det går tregere.

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:44   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Motivasjonen er at jeg vil føle meg vel når jeg står naken foran kjæresten min

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 19:24   #6
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Bare det å se klærne bli løsere, humøret mer stabilt og energinivået er på topp - er mer enn nok motivasjon for min del

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 19:43   #7
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Min motivasjon er å gå på vekta! Den peker bare en vei, og det er nedover. Herlig! 13 kg siden 19 januar :-)))))

Heldigvis er det masse lavkarbo godteri som jeg koser meg med, og som heldigvis ikke er partystopper for meg. Akkuratt nå har jeg ei nydelig sjokoladekake i kjøleskapet som jeg koser meg med. Helt uten sukker :-)

MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 19:54   #8
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Oppskrift?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 19:59   #9
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Hvis du går inn på oppskrifter, så ligger det ei der på første side som heter bursdagskake... den er å anbefale :-) I tillegg lager jeg sjokoladebiter, som det også ligger oppskrift på inne på forumet :-) Hadde aldri klart meg uten dette... hehe

MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 20:49   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Holder lenge å være over hundre kilo og mamma til en liten jente på 6 måneder.. Har ikke akkurat lyst til å dø når hun er type 10 år av hjerteinnfarkt eller noe i den duren.
Også er jo fremgang en god motivator da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:26   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Hvis du går inn på oppskrifter, så ligger det ei der på første side som heter bursdagskake... den er å anbefale :-) I tillegg lager jeg sjokoladebiter, som det også ligger oppskrift på inne på forumet :-) Hadde aldri klart meg uten dette... hehe

Så...du mener at du ikke klarer deg uten godterier, søtsaker og kaker? Er ikke det litt av problemet da? Det ligger i tankegangen vår at vi ikke klarer oss uten "søtsaker" og at vi må ha det. Det er en del av grunnen til at vi er/har vært feite. Min personlige mening er at alle bør la kroppen få sjansen til å kjenne på om det er viljen som styrer eller om det er lysten

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 22:20   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Motivasjonen min er at jeg har mye bedre helse, jeg har ikke lenger en sikker utsikt til bl.a diabetes og kneslitasje. Det er motiverende i seg selv at jeg blir ekstremt dårlig av sukker og brødmat. Det er som å spise gift, og gift er jeg ikke hypp på, så jeg skeier aldri ut med høykarbomat, det er bare så ubehagelig. Og selvfølgelig -en lavere, mer kledelig og behageligere vekt! Ikke ti ville hester kunne dratt meg tilbake til mitt gamle begredelige sykdomsbefengte liv!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 14:08   #13
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Så...du mener at du ikke klarer deg uten godterier, søtsaker og kaker? Er ikke det litt av problemet da? Det ligger i tankegangen vår at vi ikke klarer oss uten "søtsaker" og at vi må ha det. Det er en del av grunnen til at vi er/har vært feite. Min personlige mening er at alle bør la kroppen få sjansen til å kjenne på om det er viljen som styrer eller om det er lysten

Ja, jeg synes det har vært en stor hjelp å kunne ta en sjokoladebit, når jeg har lyst på noe som ikke er salt (stort sett på lørdagen). Dette har ikke noen effekt på blodsukkeret mitt (slik vanlig sjokolade har) så da ser jeg ikke problemet. I tillegg forsvinner kiloene..

MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 14:36   #14
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Motivasjonen holder jeg oppe ved å fokusere på alt jeg faktisk KAN spise. Ikke noengang la fantasien stoppe meg, men søke etter nye ting og tenke at jammen er jeg heldig som kan leve slik jeg gjør. Jeg hadde det litt som deg før, men måtte ta et oppgjør med søtstoffbruken min. Kanksje det er derfor du føler du har lyst på?? Søtstoffer får deg nemlig til å ville ha sjokolade (iallefall gjør det det med meg)
Også er det ganske motiverende å se på bilder av meg selv 25 kilo tyngre enn nå!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:28   #15
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Ja, jeg synes det har vært en stor hjelp å kunne ta en sjokoladebit, når jeg har lyst på noe som ikke er salt (stort sett på lørdagen). Dette har ikke noen effekt på blodsukkeret mitt (slik vanlig sjokolade har) så da ser jeg ikke problemet. I tillegg forsvinner kiloene..

Finnes det sjokolader som er sunnere enn andre som man kan unne seg i nødtilfeller? Spiser du sukkerfri sjokolade? Hva heter den og kan man kjøpe den i dagligvarebutikken? Jeg bryr meg ikke om mørk sjokolade for den gir meg migrene mener jeg.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:34   #16
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Hver gang jeg har veldig lyst på noe sånt, så spiser jeg meg mett på ting jeg kan spise. Det hjelper veldig.
Men for motivasjon tenker jeg bare på hvor mye bedre jeg føler meg nå, hvor mye bedre andre syns jeg ser ut, hvor mye mer energi jeg har og hvor missfornøyd jeg var før. Hver gang jeg er på nippet til å skeie ut, så tenker jeg bare at en sjokolade er et par minutters glede, men hvis jeg ikke spiser den, så hjelper det på kroppen og selvfølelsen min for alltid

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:39   #17
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Hei,
Jeg har ikke helt skjønt det med å slite med motivasjonen jeg, men så gjorde jeg et grundig forarbeid og så bestemte jeg meg for å legge om kostholdet, har aldri sett på dette som noen kur… kanskje en medvirkende faktor. Klart man har noen dårlige dager men det har vel mer å gjøre med at samfunnet enn så lenge ikke er tilrettelagt for oss lavkarbere noe som gjør at man må planlegge litt mer enn man pleide å gjøre.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:23   #18
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

arnakristin, dette er jo en kur da. Som torkil sier, livsstilen videre skal jo inneholde mer karbo. MEN, med en sånn tankegang så er det lettere å fortsette
Jeg tenker som sagt at jeg heller vil ha en fin kropp enn sjokoladerush

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:23   #19
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Jeg forbinder søtsaker med trøst. Tror det er derfor jeg synes det er vanskelig å slutte med det.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:24   #20
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Tenk at en fin og tynn kropp, blir trøst! Og med en fin kropp og bedre selvtillit, trenger du ikke å være trist lenger og trenger trøst

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:26   #21
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

arnakristin, dette er jo en kur da. Som torkil sier, livsstilen videre skal jo inneholde mer karbo. MEN, med en sånn tankegang så er det lettere å fortsette
Jeg tenker som sagt at jeg heller vil ha en fin kropp enn sjokoladerush

Hei,
Spiser ketogent, flere her inne som gjør det selv etter oppnådd vektmål, prøvde å øke kh kvota i høst men da gikk det kjapt på 4 kg som ikke vil av igjen, så da har jeg fortsatt minimum 15 kg til, da jeg økte kh i høst hadde vekta stått stille i 1,5 år. Vektstagnasjonen har jeg tilskrevet medisiner, dårlig søvnkvalitet, kroniske smerter, diverse betennelser og immobilitet. Trodde ting skulle endre seg da jeg fikk nye medisiner i januar og søvnkvaliteten forbedret seg vesentlig i tillegg har jeg bassengtrening 1 gang i uka og går et par kjappe turer på mølla (2x30 minutter) hver dag, men vekta den nekter å rikke på seg. …men det har ikke påvirket motivasjonen til å forsette å spise ketogent – man kan jo ikke sette seg ned å deppe pga bagateller.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:29   #22
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Ja, det er en overgang. Jeg syns det var vanskelig før, men nå er det ikke noe vanskelig å holde seg unna. Jeg tror nok å lese Barn i balanse var et vendepunkt for meg, å lese om hva maten gjør med kroppen vår gjør sterkt inntrykk.

Så er det også motiverende med en gang man begynner å gå ned i vekt!!

Pluss all den gode maten man faktisk kan lage på lavkarbo da... slafs!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:26   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

arnakristin, dette er jo en kur da. Som torkil sier, livsstilen videre skal jo inneholde mer karbo.

Ikke nødvendigvis. Jeg trives aller beste i ketose, og har stort sett vært i ketose i tre-fire år, så det kommer jeg nok til å fortsette med i hverdagen. Ketolysekuren er ikke den eneste ketogene dietten heller .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:27   #24
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Men det anbefales jo å ikke være i ketose lenger enn seks mnd av gangen?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:30   #25
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motiverer dere dere?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Spiser ketogent, flere her inne som gjør det selv etter oppnådd vektmål, prøvde å øke kh kvota i høst men da gikk det kjapt på 4 kg som ikke vil av igjen, så da har jeg fortsatt minimum 15 kg til, da jeg økte kh i høst hadde vekta stått stille i 1,5 år. Vektstagnasjonen har jeg tilskrevet medisiner, dårlig søvnkvalitet, kroniske smerter, diverse betennelser og immobilitet. Trodde ting skulle endre seg da jeg fikk nye medisiner i januar og søvnkvaliteten forbedret seg vesentlig i tillegg har jeg bassengtrening 1 gang i uka og går et par kjappe turer på mølla (2x30 minutter) hver dag, men vekta den nekter å rikke på seg. …men det har ikke påvirket motivasjonen til å forsette å spise ketogent – man kan jo ikke sette seg ned å deppe pga bagateller.

Kommer sikkert til å gjøre det samme selv. Men når jeg har gått ned det jeg vil, så vil jeg stabilisere og ikke gå ned mer. Men tenkte å kjøpe boka "etter slankekuren" for er da det blir vanskelig...

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan har dere det, dere som er i mål eller har tatt av mye? Joika Fysisk og mental helse 28 03-06-08 22:15
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58
Hva motiverer dere, og hvordan få selvdisiplin? cococococat Lavkarbo generelt 17 09-03-05 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no