Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Feit av frukt?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-09, 17:51   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Feit av frukt?

http://www.adressa.no/forbruker/hels...cle1319628.ece

fant denne linken i Adressa i dag

Mvh Grovsnus
Ha et godt eple, eller ikke.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 18:17   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Feit av frukt?

Kult.

Dette er ikke noe nytt. Fruktose er ganske ille for leveren, og livsfarlig hvis det kommer ut i sirkulasjonen. Frukt er dessuten junk food ernæringsmessig.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 19:22   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Feit av frukt?

Opprinnelig lagt inn av grovsnus, her.

ha et godt eple, eller ikke.

...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:08   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Feit av frukt?

Ble litt matt av å lese kommentarene jeg, da At frukt er så himla sunt er jo en like etablert sannhet som at animalsk fett er usunt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:38   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Feit av frukt?

Jeg blir så oppgitt over alle de ekstremt dumme menneskene som kommenterer slike saker....

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:44   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Feit av frukt?

jeg spiser lite frukt, bare som dessert etter en middag. frukt for seg ila dagen gir meg hodepine og nedsatt energi og oppblåst mage og belegg på tennene og økt apetitt.

Grønsaker har alt det beste frukt kan tilby og mer til.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:13   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Feit av frukt?

Bær -særlig i sesongen er mer enn frukt nok for meg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:45   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Feit av frukt?

DU verden så mange uvitende mennesker det er der ute!

Jeg er 28 år og da jeg var liten hadde vi en regel om at vi ikke skulle spise mer enn 1-2frukter om dagen, for frukt var jo sukker som mamma sa. Og hun hadde rett..

Og at mennesker nå for tiden ikke skjønner at det er sukker i frukt og frukt ikke kan spises ubegrenset, det er vannvittig, men det er mange mennesker der som kun hører på det anbefalingene sier og ikke undersøker noe selv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 01:40   #9
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Feit av frukt?

Tror neppe det var frukt som gjorde at jeg la på meg alle kiloene, men tror ikke det er enten skal trenes vanvittige mengder eller ikke spises frukt i det hele tatt hvis man vil gå ned...

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 09:17   #10
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Feit av frukt?

Jeg har spist enorme mengder med frukt i hvertfall de siste 20-30 årene av mitt liv. Minst 1 kg epler hver dag, tenk hva det medførte av gass??
Da jeg skulle over på lavkarbo, så trodde jeg ikke det skulle gå pga min avhengihet av frukt.
Men det har gått helt fint, har ikke lyst på frukt lenger og savner ikke flatulensen. Men å si at frukt ikke er sunt er som å banne i kirka i mine kretser, så jeg spiser min lavkarbomat i stillhet.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:42   #11
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Feit av frukt?

Har heldigvis aldri vært spesielt glad i frukt jeg...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:24   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Feit av frukt?

Hehe denne må jeg vise til svigerfar. Frukt går i hans øyne for å være det mest sunne som finnes. Skal man slanke seg, spis frukt. Skal man bli kvitt alle slags sykdommer, er det bare å spise et eple om dagen. Han maser og maser på oss om at vi må spise mer frukt, for det finnes ikke noe sunnere. Egg bare om søndagene og selvsagt ikke noe fett. Men mengder av frukt, da blir man slank og sunn.

Skal se hva han sier om denne artikkelen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 05-05-09 kl 19:00.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 16:51   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Feit av frukt?

Vet dere, jeg har faktisk rett og slett slutta å bry meg
Det at frukt er så jævla sunt er en "sannhet" som nok kommer til å stå lenge. Så la folket spise frukt til det tyter utav øra, så kan jeg takke pent nei og kaste i meg en ribbebit i stedet

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 17:35   #14
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Feit av frukt?

Jeg er for øvrig enig helt enig med dere, om det ikke kom frem av min siste post

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For feit mat? Regan Ketolysekuren 18 15-01-09 10:37
Like dum og feit som før ... Spirea Dr Lindbergs 8 31-12-07 08:38
Feit hud polvott Lavkarbo generelt 8 05-09-06 13:51
Feit Dante Generell diskusjon 25 07-06-06 15:10
Feit mat gjør deg feit!! Goggen Lavkarbo generelt 5 06-03-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no