Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-09, 19:40   #1
elisapisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 32
elisapisa er på en erverdig vei

Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Hei, mener å ha lest en oppskrift her inne på en iskrem av frosne bringebær, eggeplomme, vanilje og fløte men jeg finner den ikke og er litt usikker på hvor mye jeg skal bruke av hver ingrediens. Kan noen hjelpe?

elisapisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:08   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Denne du tenker på?
Jukseiskrem på 15 sekunder
- en neve dypfryste bringebær
- en skvett kjøleskapkald fløte
- ett kjøleskapkaldt egg
- splenda etter smak
- evnt en isbit

Mikses i stavmikser til alt er en mase ca 10 sek

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:18   #3
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

å det hørtes godt ut gitt!!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:25   #4
elisapisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 32
elisapisa er på en erverdig vei

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Yess! Tusen takk!

elisapisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:40   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Bare hyggelig!
Fant ikke oppskriften, jeg heller. Men hadde tatt utskrift til oppskriftboka mi! Lurt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:45   #6
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Jeg har spist dette hver kveld (nesten) de siste månedene, men nå når jeg er gravid kan jeg jo ikke spise rått egg lenger og da smaker det ikke like godt. Er det noe annet jeg kan bruke i steden for egg (jeg brukte hele egget)?

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:54   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Opprinnelig lagt inn av going down, her.

Jeg har spist dette hver kveld (nesten) de siste månedene, men nå når jeg er gravid kan jeg jo ikke spise rått egg lenger og da smaker det ikke like godt. Er det noe annet jeg kan bruke i steden for egg (jeg brukte hele egget)?

Du må ikke bruke egg! Nå som du er gravid kan du i stede putte oppi litt frisk juice av et eller annet slag, eller Biola eller yoghurt eller......!

Leste akkurat i dag at norske egg ikke var farlige i det hele tatt, jeg! I resten av EU er det salmonella og annen dritt i eggene og de har derfor kort utløpsdato. I Norge er eggene totalt ufarlige og er holdbare flere måneder etter utløpsdatoen om de oppbevares kaldt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:57   #8
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du må ikke bruke egg! Nå som du er gravid kan du i stede putte oppi litt frisk juice av et eller annet slag, eller Biola eller yoghurt eller......!

Leste akkurat i dag at norske egg ikke var farlige i det hele tatt, jeg! I resten av EU er det salmonella og annen dritt i eggene og de har derfor kort utløpsdato. I Norge er eggene totalt ufarlige og er holdbare flere måneder etter utløpsdatoen om de oppbevares kaldt!

Takk for tipset om juice eller biola! Men sier du egentlig at man kan spise rå egg i Norge? Jeg tror ikke jeg tørr, men... Er både gulen og hviten farlig? Liker så godt skumkake og skal lage den til min datters bursdag om noen uker. Den inneholder jo nesten bare rå, stivoisket eggehvite

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:21   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Du kan jo se her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:26   #10
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Hmmm... Spørs om jeg tørr å stole på dette. Det kan jo hende at jeg "vinner i lotto" og finner det ene egget som slapp unna en eller annen kontroll, og følgene kan da bli katastrofale. Risikoen er nok veeeeeeeeeeeldig liten, men...

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:27   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Opprinnelig lagt inn av going down, her.

Hmmm... Spørs om jeg tørr å stole på dette. Det kan jo hende at jeg "vinner i lotto" og finner det ene egget som slapp unna en eller annen kontroll, og følgene kan da bli katastrofale. Risikoen er nok veeeeeeeeeeeldig liten, men...

Men hva er det du er redd for?
Finnes ikke smitte i norske egg!

Men seff tar man ingen sjanser med et sånt lite frø! Er jo bare snakk om noen måneder uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 07:50   #12
elisapisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 32
elisapisa er på en erverdig vei

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Takk for oppskrift, det var kjempegodt

__________________


elisapisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 14:56   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

?? Norske egg er smittefrie...jeg spiste nå det jeg. Unngitt spekemat, rakfisk og muggost. Men om du ikke er komfortabel emd å spise det, så kan du lage uten egg ja

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 16:03   #14
adi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 1
adi er på en erverdig vei

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Opprinnelig lagt inn av going down, her.

Takk for tipset om juice eller biola! Men sier du egentlig at man kan spise rå egg i Norge? Jeg tror ikke jeg tørr, men... Er både gulen og hviten farlig? Liker så godt skumkake og skal lage den til min datters bursdag om noen uker. Den inneholder jo nesten bare rå, stivoisket eggehvite

Denne kaken kan man fint lage uten egg! Minst like god, om ikke bedre!

2 dl vann
500 gr sukker
8 plater gelatin
1 dl kokende vann
2 ts vaniljesukker

150 gr kokesjokolade
100 gr Delfiafett
kokosmasse


Kok opp vann og sukker i 12-15 minutter og avkjøl dette.

Legg gelatinplatene i bløtt i 10 minutter og løs det opp i 1 dl kokende vann.
Visp sukkerlaken, gelatinoppløsningen og vaniljesukker veldig godt, til en luftig stiv krem. (må vispes i kjøkkenmaskin i minst 15 minutter!!)

La den stå i en time så den blir stive.

Smelt delfiafett og kokesjokolade i vannbad. Rør sjokolade og fett sammen når det har smeltet. Hell sjokoladen over kaken og strø kokos over.

adi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 09:48   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Opprinnelig lagt inn av adi, her.

500 gr sukker

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 15:27   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Hvor mye er en skvett fløte

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 15:36   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hvor mye er en skvett fløte

Vel, det er jo ikke lett å si da!
En halv til en dl, ca! Kommer jo an på hvor stor neve med bær du har osv, men tror jeg bruker mellom en halv og en dl.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 19:05   #18
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte?

Jeg har laget flere varianter av denne. Av og til bruker jeg bare pisket krem og så pisker jeg videre med frosne bringebær oppi. Noen ganger pisker jeg egg til eggedosis og pisker videre med frosne bringebær oppi. Enkelt og greit. Har sluttet med kunstig søtning. Brinebærene er søtning nok for meg. Det hender også at jeg bruker både egg, krem og bringebær. For øyeblikket er det varianten med bare egg og bringebær som er favoritten.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knallgod Bringebær-ostekremkake nomma Kake/dessert og snacks 10 04-04-08 12:34
Bringebær Eplekjerne Ketolysekuren 3 11-11-07 22:35
Bringebær-kokos-is KrissiFontaine Kake/dessert og snacks 2 31-07-07 06:53
Vanilje! Tøffa Spørsmål og svar 2 12-02-07 08:53
Bringebær Fromasjkake mam Bakst 2 04-12-04 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no