Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå har jeg akkurat vispet sammen en pannekake-røre...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-05, 11:28   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nå har jeg akkurat vispet sammen en pannekake-røre...

til sambo

Jeg har bare vært her, og gått på dietten i fem dager. Men jeg syns allerede synd på sambo. Burde jo ikke gå ut over han at jeg skal ha så mye "spesi-mat" som han kaller det
Nå har han tre dager på rad spist frossen pizza etter skolen. Akkurat DET har han selv ingenting i mot... men jeg TROR han har lyst på noe annet i dag.

Jeg er virkelig ikke noe "kjærring-emne", så tror han blir overrasket over at jeg har laget middag halvklar til han

Nå skal jeg straks på butikken for å kjøpe middag til meg.

Ha en fin dag!

Hvis det er andre med samboere her som ikke vil følge samme type mat som deg, hadde det vært fint å høre tips/erfaringer.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 11:51   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hvorfor kunne du ikke laget pannekakerøre til dere begge da?

Miks sammen 6 egg, bruk litt fløte og ha i 4 ss bokvete eller havreflak (kjør blandingen i stavmikser), tilsett litt kanel og eventulet søtstoff, og server usukkrede bingebær til (hvertfall til deg.. ) - jeg har en raspet gultot oppi før jeg kjører stavmikseren også,- det blir nyydelig....

Man kan jo spise den samme maten som før (med mindre man har levd på ferdigmat da..
Det er jo bare snakk om å kombinere litt annerledes på tallerkenen. Du kan feks. servere kyllinfilet med salat og eventuellt servere ris ved siden av til din kjære? Vanlige måltider er jo bare til å lage lavkarbovarianter av. Kok ekstra grønnsaker til deg, og mindre mengde potet eller ris eller pasta eller hva som er vanslig for akkurat dere å spise..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 11:53   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Liker han ikke den maten? Mannen min (som også skal ned i vekt men ikke så mye som meg) spiser det samme som meg. Jeg elsker jo å lage mat da, og er virkelig et SKIKKELIG kjerringemne.
Men til han og datteren min serverer jeg feks belgfrukter, brun ris eller grov speltpasta til maten, mens jeg ikke spiser det pga vekten.

Det er overhodet ikke noe problem å servere den samme maten til hele familien, for den er jo så variert. SPESIELT Lindberg!!

-Litt grov pasta med kjøtt/grønnsaksaus
-Stekt laks med kikerter, rømme (eller kesam/rømmekolle tilsatt hvitløk feks), brokkoli og fetaost
-Kjøttgryte med linser (Fedons nydelige oppskrift!)
-Salater med alt mulig oppi
-Biff med bearnaise (på Atkins, blir nok litt for mye fett på Lindberg kanskje)
-Kjøttkaker med linsepure/blomkålpure

Dette er jo helt vanlige middagsretter som de fleste liker. Jeg hadde aldri laget to middager hjemme! De fleste retter kan serveres til alle, kanskje med litt forskjellig tilbehør.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 12:10   #4
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Her spiser mannen og barna en middag, og jeg en annen. Litt kjipt er det jo, men jeg kan ikke tvinge ham til å spise det samme som meg, bare fordi JEG trenger å gå ned i vekt. De spiser de vanlige middagene, jeg spiser som regel noe annet ved siden av. Går helt greit det..

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 12:59   #5
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hvorfor kunne du ikke laget pannekakerøre til dere begge da?

Miks sammen 6 egg, bruk litt fløte og ha i 4 ss bokvete eller havreflak (kjør blandingen i stavmikser), tilsett litt kanel og eventulet søtstoff, og server usukkrede bingebær til (hvertfall til deg.. ) - jeg har en raspet gultot oppi før jeg kjører stavmikseren også,- det blir nyydelig....

Man kan jo spise den samme maten som før (med mindre man har levd på ferdigmat da..
Det er jo bare snakk om å kombinere litt annerledes på tallerkenen. Du kan feks. servere kyllinfilet med salat og eventuellt servere ris ved siden av til din kjære? Vanlige måltider er jo bare til å lage lavkarbovarianter av. Kok ekstra grønnsaker til deg, og mindre mengde potet eller ris eller pasta eller hva som er vanslig for akkurat dere å spise..

For det første har vi ikke halvparten av de ingrediensene der
For det andre, ja, vi har alltid levd på ferdigmat, så og si iallefall.....
Hybeltilværelse så
PS: samboeren min liker ikke potermiddager, og det er jo greit.
Jeg liker forøvrig ikke pannekaker, så da er det jo greit å lage det kun til han.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 13:12   #6
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Her gjemme er alt som før. For det første så stilte jeg meg selv i kroken og tok en alvorsprat før jeg begynte. Om jeg skal skal på diett, betyr ikke det at familien skal straffes. Foresten så synes jeg kjøleskapet er mer velfylt enn før, å ingen kan vel komme til mitt kjøleskap å si det ser labert ut
Vi spiser sånn nogenlunde den samme maten vi. Ja bortsett fra dette brødet og pastaen da, men det må jeg unnvære vist jeg skal komme noen vei. Å DET vil jeg

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 13:53   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Om jeg skal skal på diett, betyr ikke det at familien skal straffes.

Straffes??
Ingen blir iallefall straffet hjemme hos meg, med de deiligste kjøttgryter og biffer, og smørdampede grønnsaker i alle regnbuens farger, bær, nøtter, rømme, fløte osv. Eneste forskjellen er at jeg serverer brun ris, grov pasta eller belgfrukter til mann og barn, noe jeg selv ikke spiser. Ellers er middagene de samme for hele familien. Nå har jeg ikke tenåringer i hus, det hadde kanskje blitt annerledes, men dette er jo ikke akkurat et kjedelig kosthold.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 14:39   #8
lenni
Nytt Medlem
 
lenni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 8
lenni er ny på veien
Red face

Helt enig. Min samboer har også spist frossenpizza siste tre dagene.. stakkar. Byr han på gode koteletter men spinat kan han jo ikke fordra..Måtte foreslå vafler i går, men jeg spiste bare bittelitt !

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...a5a/weight.png

lenni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 18:54   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hos oss spiser vi det samme begge to. Jeg har litt mer grønnsaker til maten, sambo får kanskje ris eller potet i tillegg (mer og mer skjelden).

Har vi gjester serverer jeg lavkarbomat, jeg skal kose meg med gjestene mine, ikke sitte å se på at de spiser noe annet. Og gjestene mine liker maten min så godt at de faktisk spør om jeg kan lage/hjelpe til med maten når de skal ha gjengen til middag !

Ingen har noengang spurt eller lurt på hvorfor de ikke får poteter. De ELSKER salater og krispe grønnsaker ! Jeg lager alltid en diger bolle og den er helt tom !! OM jeg serverer ovnsstekte poteter eller ris til er det faktisk fler og fler som foretrekker jukserisen eller blomkålstappa OG salaten isteden.

.....så sorry, jeg skjønner ikke problemet..... Det er jo bare pasta, ris og poteter JEG ikke spiser til middag. Det er bare 3 ting det !! Og det er ikke noe særlig ekstraarbeid å lage en av de tre tingene til andre.... er det ?

Eller kanskje det bare er meg som har blitt så vant til dette at jeg ikke tenker på det lenger ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 19:03   #10
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Vi spiser ganske det samme, men han tar potetene/risen/pastaen og jeg tar salaten/grønnsakene, og det går greit det..

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 22:08   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

.....så sorry, jeg skjønner ikke problemet..... Det er jo bare pasta, ris og poteter JEG ikke spiser til middag. Det er bare 3 ting det !! Og det er ikke noe særlig ekstraarbeid å lage en av de tre tingene til andre.... er det ?

Eller kanskje det bare er meg som har blitt så vant til dette at jeg ikke tenker på det lenger ?

Det er det jeg heller ikke fatter og som jeg stiller meg svært undrende til når det er snakk om familiens matvaner.... Hhvorfor lage to forskjellige middager når man ikke trenger det?? Det er jo faktisk normal mat vi spiser, men minus noe av tilbehøret, som vi jo erstatter med andre ting.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no