Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Heisann, nok en fersking her ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-08, 13:55   #1
puselus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1
puselus er på en erverdig vei

Heisann, nok en fersking her ...

Hei Jeg er ny her inne...vel har sniklest forumene her inne en tid og fått masse hjelp allerede ...men nå sitter jeg med et lite knippe spørsmål sjøl som jeg ikke blir riktig klok på..men først litt info:

Jeg har gått på induksjon i tre uker nå, skeia ut et par ganger så tok en uke lenger..har ikke brukt ketostix og sjekka ketosen men har gått ned 3,5 kg og endel i cm rundt livet så er fornøyd sålangt (Har også trena 3-5 ganger i uken så mulig det har spilt inn da..)
Grunnen til mine spørsmål er at jeg har vel ikke fulgt reglene på induksjonen til punkt og prikke, bla.a med hensyn til koffein, søtstoff og mengde vann men har holdt meg under 20g kh og håper det ikke har gjort noen forskjell..

Vel...for det første: Jeg har utrolig vanskelig for å få i meg nok vann i løpet av en dag, merker nesten ikke tørste, og om jeg ikke tenker på det kan jeg ha drukket ett glass vann til jeg går og legger meg..mer når jeg trener. Har drukket endel te (med og uten koffein - ca 3-4 kopper om dagen), men etter at jeg kjøpte saft uten sukker har jeg blitt flinkere. Den inneholder aspartam så er litt i tvil om det er greit som erstatter for rent vann og i så fall hvor mye som er greit...? Skal bli flinkere med vann uansett. Dessuten, hadde vekten min stått helt stille om jeg hadde reagert på koffeinet? Og hjelper det å kutte NED på koffein om man ikke vil kutte helt ut? Elsker sort te....men klarer meg stort sett uten kaffe.

For det andre: Dette med sukkerarter..Kavli fullkorn rugkjeks med sesamfrø, denne inneholder ca 7g kh per kjeks og er utrolig mettende og god. Men når det står f.eks. ...hvorav 2,5g sukkerarter, er det disse jeg skal være obs på (og regne med) eller alle kh på et sted rundt 7g? Har lest at sukkeralkoholer kan trekkes fra, men kjenner lite til de andre betegnelsene...
Også en annen ting som setter meg litt ut..I en sukkerfri belgisk konfektbit står det noe om ca. 5-7g kh per 10g (dvs Glucides, er dette kh?) Mens i en liten sjokoladebit i en vanlig sukkerholdig smågodtpose er det ca. 2g kh??? Hva skal jeg velge? (i neste fase såklart...)

OG i teen jeg drikker bruker jeg 3-4 suketter (natreen) i hver kopp, har ikke funnet noe sted hvor mye dette tilsvarer i kh men regner ca 1g per kopp, ettersom det er lurt med splenda etc, men er dette mye?
Er veldig gla i ost og spiser det mye som snacks samt i måltider (holder meg til 100g om dagen), hadde det kanskje gått fortere ned om jeg hadde kuttet ut/ned på ost? Vet ikke helt om treningen er årsaken til nedgangen som sagt..

Sist men ikke minst, siden jeg går ned (ikke det store raset kanskje men), kan jeg nå begynne neste fase uten at det vil gå tregere nedover?

Er mindre sulten, mindre "fysen", har mere energi og mye bedre humør så det viktigste er jo at noe hjelper! Vel dette ble langt...bare å krysse fingrene for svar

puselus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:32   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Heisann, nok en fersking her..

Velkommen hit!

Ser det er en stund siden du skrev dette, men har ikke sett det før nå.
Hvordan går det med deg?
Har du funnet ut av det du lurte på, eller lurer du fremdeles?
Jeg legger ikke ut på noe langt svar akkurat nå, for jeg vet jo ikke om situasjonen er den samme nå som da du skrev dette,
men spør igjen om det er noe du trenger svar på, så krysser jeg fingrene med deg for at du får svar denne gangen!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 15:59   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Heisann, nok en fersking her..

puselus? er du på et anna forum og tru?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan vite om man spiser nok mat? Sannasol Lavkarbo generelt 4 21-04-08 20:55
Et par spørsmål fra en fersking sjokkis Spørsmål og svar 10 15-01-08 20:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no