Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-07, 09:37   #326
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av cyanid, her.

Denne må jeg skrive under på! Og som eks(stor)røyker vet jeg hva jeg snakker om

Det var ikke værst!!
for oss som likevel går på utfordringa med krum hals!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 02:20   #327
hans
Nytt Medlem
 
hans sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 4
hans er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei,

Jeg passerte den gærne siden av 140 kg for tredje gang i livet for et par år siden. Har vært nede i 70 kg to ganger før - første gang gjennom ekstrem trening og andre gang gjennom ekstrem sulting på tradisjonell "kunkarbodiett". Nå har jeg oppdaget lavkarbo og livet har tatt en uventet vending synes jeg. Har lest mye i de åpne foraene her i de siste par måntene og baserer opplegget fremover på et utvalg av det dere andre har lagt ut. Det har forsvunnt 10 kg på siste 35 dager og jeg er veldig motivert for veien videre. Takk til alle i forumet som har lagt ned så mange timer i å formidle mengder av kvalitativ info om lavkarbo )

hilsen
Hans

__________________
------------------------------------------
23.okt.2007: 144,5 kg
- 23.jan.2007: 124,3 kg
01.nov.2009: 102,5 kg/73 kg muskelmasse
Mål: 92,5 kg/15%kroppsfett/75kg muskelmasse
hans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Lavkarbo=vekttap. Lav GI=vedlikehold. Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 02:39   #328
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av hans, her.

Hei,

Jeg passerte den gærne siden av 140 kg for tredje gang i livet for et par år siden. Har vært nede i 70 kg to ganger før - første gang gjennom ekstrem trening og andre gang gjennom ekstrem sulting på tradisjonell "kunkarbodiett". Nå har jeg oppdaget lavkarbo og livet har tatt en uventet vending synes jeg. Har lest mye i de åpne foraene her i de siste par måntene og baserer opplegget fremover på et utvalg av det dere andre har lagt ut. Det har forsvunnt 10 kg på siste 35 dager og jeg er veldig motivert for veien videre. Takk til alle i forumet som har lagt ned så mange timer i å formidle mengder av kvalitativ info om lavkarbo )

hilsen
Hans

Hei og velkommen til oss!

Så flott at du også har oppdaget denne veien, den er så ufattelig mye "enklere" å gå på enn de tradisjonelle når man skal ned i vekt. Flott start til nå Lykke til på resten av veien
Beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 04:15   #329
Rufsaa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 32
Innlegg: 1
Rufsaa er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg hører vel i grunn til her jeg også. Jeg veier 95 kil og vil gjerne gå ned til 60, altså 35 kilo. Setter opp noen delmål så jeg ikke mister motivasjonen.

Delmål 1: 90kg
Delmål 2: 80kg
Delmål 3: 75kg
Delmål 4: 65kg
Sluttmål: 60kg

Jeg har prøvd mye forskjellig, men ingenting som har fungert ennå, skal lese skaldeman sin bok, håper det blir lærerikt.

Rufsaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 18:35   #330
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Rufsaa, her.

Jeg hører vel i grunn til her jeg også. Jeg veier 95 kil og vil gjerne gå ned til 60, altså 35 kilo. Setter opp noen delmål så jeg ikke mister motivasjonen.

Delmål 1: 90kg
Delmål 2: 80kg
Delmål 3: 75kg
Delmål 4: 65kg
Sluttmål: 60kg

Jeg har prøvd mye forskjellig, men ingenting som har fungert ennå, skal lese skaldeman sin bok, håper det blir lærerikt.

Velkommen til deg!!
Smart med delmål, det har jeg også. Imidlertid klarer ikke jeg å se mer enn 5 og 5 kg i gangen, det blir fo rlenge emellom hver måloppnåelse.
Lykke til videre

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:03   #331
Silly
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 3
Silly er på en erverdig vei
Red face

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Her er jeg. Har lenge vært innom på sidene, men først blitt medlem nå. Skal ned ca 40 kg, og har gått ned 6.6 nå på Ketolyse. . Er veldig fornøyd !!!

Silly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:09   #332
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Silly, her.

Her er jeg. Har lenge vært innom på sidene, men først blitt medlem nå. Skal ned ca 40 kg, og har gått ned 6.6 nå på Ketolyse. . Er veldig fornøyd !!!

SÅ FLOTT!!
Gratulerer så mye og velkommen til oss! Lykke til videre på veien, det er mulig

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:25   #333
Silly
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 3
Silly er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Tuuusen takk!!! Føler meg helt topp etter å ha begynt på Ketolyse. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Og du BIB har jo hatt en fantastisk nedgang! Blir veldig inspirert av sånt!!

__________________


Silly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:36   #334
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Silly, her.

Tuuusen takk!!! Føler meg helt topp etter å ha begynt på Ketolyse. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Og du BIB har jo hatt en fantastisk nedgang! Blir veldig inspirert av sånt!!

Så hyggelig!! Fint om jeg kan inspirere
Ja, jeg har i sannhet fått et nytt liv etter ketolyse, ikke bare i fht kilo og vekt, men livskvalitet i bred forstand
Lykke til videre!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 19:59   #335
MK75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
MK75 er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er helt ny her. Skal bestille Ketolyseboken i morgen samt tablettene! Gleder meg! Har 50 kg å gå ned! Men det får ta den tiden det tar, helt enkelt!



MK75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 20:43   #336
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av MK75, her.

Jeg er helt ny her. Skal bestille Ketolyseboken i morgen samt tablettene! Gleder meg! Har 50 kg å gå ned! Men det får ta den tiden det tar, helt enkelt!



Velkommen så mye, gratulerer med flott valg og innstilling, lykke til!!
beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 00:28   #337
tulleruska
Nytt Medlem
 
tulleruska sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: en tredjedel inn i landet på langs - sørfra
Alder: 62
Innlegg: 9
tulleruska er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen!

Jeg startet her i november i fjor, men føler ikke helt at jeg har kommet igang riktig enda. Har over 30 kg å gå ned, men sliter med lavt stoffskifte og går på medisiner for dette. Har i tillegg forhøyet insulin produksjon, så slik jeg har oppfattet ketolysekuren skal den hjelpe på dette!

Har gledet meg til å komme i gang, men sliter med en travel jobbsituasjon, mye overtid, noe reising utenlands, og dermed ikke så helt gode forhold for en slik diett. Det gikk bra de første 3 uker, men så ble det en reise, og så kom julebordene... og jula. Går igang igjen nå for fullt og skal klare å komme meg ned mine 30 kg, men tror jeg må beregne god tid! Og tillate meg å ta det med ro når jeg er på jobb-tur.

Vet det finnes mange gode oppskrifter, men ved siden av mine 11 timers arbeidsdager ( jobb + reise til og fra) blir det ikke så mye tid til å lete frem de oppskriftene som er gode og enkle å følge. Sleit lenge før jeg fant en brødoppskrift som jeg likte, og har langt igjen for å få til variasjoner i kosten.
Har tittet på noen dagbøker, og der går det i ommelett..... noe jeg begynner å bli mektig lei av!.... Så jeg må finne noen alternativer!

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og håper jo på å kunne få noen råd fra dere som virkelig har klart å nå målet deres! Det er godt å se at det virkelig går an!!!

tulleruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse fersking Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 08:43   #338
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen hit og lykke til!
Mitt tips til deg blir en slags tapaz i nisteboks. Legg ostebiter, f.eks. Brie, litt nøtter, spekemat eller annet kjøtt i passelige biter. (Kommer an på om du har anledning til å oppbevare maten kaldt på jobb eller under reise)
Sukkererter eller litt cherry-tomater for å få med litt grønt. Nesten bare fantasien som setter grenser her.
Glemte forresten å se hva slags filosofi du skal følge. Mulig du må vente litt med nøttene.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:35   #339
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av tulleruska, her.

....Har gledet meg til å komme i gang, men sliter med en travel jobbsituasjon, mye overtid, noe reising utenlands, og dermed ikke så helt gode forhold for en slik diett. ....Har tittet på noen dagbøker, og der går det i ommelett..... noe jeg begynner å bli mektig lei av!.... Så jeg må finne noen alternativer!.... håper jo på å kunne få noen råd fra dere som virkelig har klart å nå målet deres! Det er godt å se at det virkelig går an!!!

Hei og velkommen!

Ja, jeg e rjo en av de som omsider har gått til noe på området etter å ha prøvd det meste uten å lykkes over tid før. Også jeg reiser mye, 2-4 dager med overnatting i uka. Hva er min løsning? I all hovedsak ribbe. Hvorfor? Jo, siden jeg salter den 3-4 døgn før steking har den god holdbarhet, den smaker godt, er feit og god så den metter i selv små porsjoner og den får plass i minibaren. Ellers er alt kjøtt stekt i strimle rog gkrydra godt. Bokser med Bayerpostei (0 karber) har "evig" holdbarhet uåpnet og trenger da helle rikke kjøleskap. Tubeost, avocado, miniposer med salat, spekepølse med 0 karber og som Nalana sier, tapasinspirert mat. Både Rema og Spar-kjeden selger små tapas retter som kan tas med som de er eller fylles ove rpå bokser og legges i baggasje som sjekeks inn om du flyr.

Lykke til!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:50   #340
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei. Jeg fant denne siden først i går etter å ha vært innom hjemmesiden til Sten Sture Skaldeman. Litt om meg selv :
Jeg er 24år gammel og har lyst til å gå ned rundt 30kg.Jeg er ca. 197cm høy og veier rundt 124kg. Jeg har 2 ganger tidligere forsøkt å trene på helsestudio med en jojo effekt - gå ned 5kg...gå opp 5kg. Jeg har en drøm om å kunne sitte på stranden med mine kompiser uten å være flau over kroppen eller med genser. Det er svært få jeg kjenner som er min situasjon og denne siden virker jo helt perfekt
Ellers så har jeg planer om å følge boken Spis Deg Ned i Vekt.

Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 18:26   #341
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Hei. Jeg fant denne siden først i går etter å ha vært innom hjemmesiden til Sten Sture Skaldeman. Litt om meg selv :
Jeg er 24år gammel og har lyst til å gå ned rundt 30kg.Jeg er ca. 197cm høy og veier rundt 124kg. Jeg har 2 ganger tidligere forsøkt å trene på helsestudio med en jojo effekt - gå ned 5kg...gå opp 5kg. Jeg har en drøm om å kunne sitte på stranden med mine kompiser uten å være flau over kroppen eller med genser. Det er svært få jeg kjenner som er min situasjon og denne siden virker jo helt perfekt
Ellers så har jeg planer om å følge boken Spis Deg Ned i Vekt.

Velkommen!
Dette er et perfekt opplegg for meg som har MYE å gå ned tror og håper det vil passe for deg også! Jeg har litt igjen før jeg sitte rmed slank kropp på stranda, men jeg har kommet dit at jeg kan bevege meg blant folk i badedrakt uten å forgå av skam, sjøl om jeg fortsatt e rovervektig. Det e rnoe av det jeg har satt størst pris på gjennom det å jobbe med kosthold, valg og selvbilde, jeg er mer glad i meg selv som jeg er.
og MASSE lykke til, Beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 19:03   #342
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hyggelig med en slik tilbakemelding
Det er fint å endelig være på en side hvor det flere personer enn bare meg som har den samme utfordring når det gjelder vekt! Fint å lese tanker, historier og resultater fra andre. Det er motiverende for min del

Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 19:38   #343
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Hyggelig med en slik tilbakemelding
Det er fint å endelig være på en side hvor det flere personer enn bare meg som har den samme utfordring når det gjelder vekt! Fint å lese tanker, historier og resultater fra andre. Det er motiverende for min del

Ja, jeg tror ikke jeg hadde klart denne nedgangen og endringa hadde det ikke vært for flg faktorer:
1: Jeg gikk fra å ønske til ville
2: Jeg begynte å se meg selv for meg som tynn, jobbet aktivt med visualisering
3: Jeg fant meg heiagjeng (legen min - er der fortsatt 1 gang i uka, etter me renn 1 år på denne livsstilen, familie, venner)
4: Jeg informerte kolleger på jobben for å slippe spørsmål
5: Jeg fant lavkarbo.no
6: Jeg, med min impulsivitet klarte å snu om til planlegging av mat.

Lykke til med ditt prosjekt, jeg anbefaler virkelig å ha en journal!

beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:49   #344
tulleruska
Nytt Medlem
 
tulleruska sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: en tredjedel inn i landet på langs - sørfra
Alder: 62
Innlegg: 9
tulleruska er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei BIB og Nalana!

Tusen, tusen takk for ideer til mat på reise! Nå høres det ikke så uoverkommelig ut lengre! Var en tur i Frankrike og endte med å gafle i meg mandler til frokost, lunch og kveldsmat i tre dager, for det var ikke noe annet enn bagetter og "Croasones.." (...aner ikke hvordan det skrives) å velge mellom til frokost kl 5 om morgenene, eller på bedriftsbesøket senere på dagen. Middagen gikk derimot veldig greit - da kunne jeg ta en biff med grønnsaker.
Å kunne bruke ribbe og andre kjøttretter på den måten har jeg ikke engang tenkt på! Tapasrettene har jeg heller ikke vurdert. Er nok for "indoktrinert" om at kjappe, sunne måltider må være en Yoghurt eller noe tilsvarende!
Takk igjen for tipsene! Dette skal jeg klare - og jeg kommer helt sikkert tilbake etter flere råd!

Forresten... har dere noen ideer til hvordan en løser jobb-lunchen når det er andre som har organisert, planlagt og serverer ferdigsmurt mat? Er det veldig frekt å dra opp en matpakke når en er på bedriftsbesøk og kommer til dekket bord?

Helgen skal jeg bruke til å lage opp mat til fryseren, klar i porsjoner til å raske med meg når jeg skal av gårde!

tulleruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse fersking Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:48   #345
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sitat:

Dette skal jeg klare - og jeg kommer helt sikkert tilbake etter flere råd!

Forresten... har dere noen ideer til hvordan en løser jobb-lunchen når det er andre som har organisert, planlagt og serverer ferdigsmurt mat? Er det veldig frekt å dra opp en matpakke når en er på bedriftsbesøk og kommer til dekket bord?

Så utrolig flott å lese!! Nå ble jeg skikkelig glad!!
Og nei, det e rikke uhøflig. Du kan informere på forhånd om at du må ha spesiell mat og at du tar med sjøl, elle rsi det når du er der. Jeg er blitt rågod på sånt nå! I dag sa jeg på kurset jeg var på at jeg går på diett, så jeg har med egen mat. Og ingen sa noe til det
Lykke til!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 14:02   #346
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei

Har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned 35-40 kg. Har gått ned 8 kg ved hjelp av Reduxin, men ble dårlig av de... Så det vil si at jeg har litt over 30 kg igjen.. Kjenner litt til Ketolyse og tenkte jeg skulle prøve den, da dette egentlig er siste forsøk før jeg gir helt opp.. Ganske fortvilet, ja...
Håper å smitte over på sambo etterhvert,men er litt beskymret for hvordan jeg skal klare å balansere ketolyse og vanlig kosthold til datteren min på 2 år. Er foreløpig bare i startgropen og håper dette går bra..

Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 18:17   #347
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Romle, her.

Hei

Har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned 35-40 kg. Har gått ned 8 kg ved hjelp av Reduxin, men ble dårlig av de... Så det vil si at jeg har litt over 30 kg igjen.. Kjenner litt til Ketolyse og tenkte jeg skulle prøve den, da dette egentlig er siste forsøk før jeg gir helt opp.. Ganske fortvilet, ja...
Håper å smitte over på sambo etterhvert,men er litt beskymret for hvordan jeg skal klare å balansere ketolyse og vanlig kosthold til datteren min på 2 år. Er foreløpig bare i startgropen og håper dette går bra..

Hei og velkommen! Tror du har gjort et lurt valg av kur. Vi er mange her inne som kan skrive under på det, og jeg tror heller ikke at du skal få noe problemer å spise sånn som du skal spise sammen med din toåring. Jeg har 3 barn på 8,5 og 9mnd, og jeg spise det samme som dem, med noen unntak...har mitt eget brødsubstitutt, og jeg spiser heller sppe enn pannekaker, f.eks. Og alt du spiser, kan toåringen også spise hvis hun vil...hun skal bare ha poteter, ris,pasta o.l. i tillegg...

Hvis du ikke har bok om kuren ennå, anbefaler jeg den du får tak i på www.ketolyse.no .Den er lettfattelig og grei...kostilskuddet som selges derfra har også greie prise i forhold til det du får kjøpt på helskosten.

Lykke til! Og kom gjerne på besøk!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:50   #348
hans
Nytt Medlem
 
hans sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 4
hans er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Fint å kunne skryte litt av seg sjøl så jeg hekter på en oppdatering av statistikken )

Har gått ned i snitt 1 kg per ca 4,5 døgn siden start i oktober i fjor og er fremdeles like motivert for fortsatt lavkarbo!

------------------------------------------------------------------
Startvekt 23.okt.2007: 144,5 kg
Matchvekt 12.jan.2007: 126,2 kg
Ca.1200-1400 cal/dg., P:170g F:70g K:20g
------------------------------------------------------------------

hans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Lavkarbo=vekttap. Lav GI=vedlikehold. Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 12:28   #349
ranv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3
ranv er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen!

Jeg er ny her og må ned i vekt ca. 30-35 kg. Jeg har brukt flere mnd. på å få mot til å melde meg på her.
Dette er et fint forum som jeg ser er til hjelp for veldig mange. Vi som sliter med overvekt trenger noen å snakke med, få støtte og tilbakemeldinger. Jeg har slitt med overvekt hele mitt voksne liv. Gått på mange Grethe R. Libra kurs, har gått ned alle gangene men, men etter en stund øker vekta enda mere. Så derfor skal jeg nå prøve lavkarbo. Har prøvd litt på forhand, men nå har jeg fått bøkerne ( en bokpakke på fire Dr.Atkins Slankejournal
" " Karbo-teller
" " Nye Slanke- Revolusjon
" " Nye Slanke- Revolusjon Kokebok, alle på norsk ).
I første fase er uten brød, syns jeg er veldig vanskelig, så det er første vanskelige steg. Dette skal vi klare.

ranv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 00:56   #350
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, Ranv!

Velkommen hit, og lykke til! Det er verst de første dagene, men det blir fort veldig bra!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no