Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Elendig form, dag 4

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-11, 16:55   #1
Tiformye!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 18
Tiformye! er på en erverdig vei
Exclamation

Elendig form, dag 4

Kjære vene så dårlig form jeg er i. begynte 1.januar. Er kvalm,hodepine,utmattet på 10min, greier ikke mat, blir enda kvalmere bare ved tanken. Er dette normaltHåper noen kommer med gode tilbake meldinger, for nå er fristen stor til å hoppe av!

__________________


Tiformye! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:56   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: elendig form..dag 4

Helt normalt

dette står om i boka også.

Du får i deg nok væske, salt og grønnsaker?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:04   #3
Tiformye!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 18
Tiformye! er på en erverdig vei

Sv: elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Helt normalt

dette står om i boka også.

Du får i deg nok væske, salt og grønnsaker?

Takk for tilbake melding, herlig side dette, godt at det finnes folk som er villig til å hjelpe andre på vei.

Lånte boken, men husker ikke det sto at det kunne bli så ille!
Væske tror jeg er ok, salt og grønnsaker er vell kanskje ikke nok av. Har du noen tips til lett spist mat? greier ikke tanken på å stå å lage noe spes..

takk igjen

__________________


Tiformye! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:30   #4
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Elendig form..dag 4

Og tar du ketolysetablettene eller andre multivitaminer?

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:31   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Tiformye!, her.

Takk for tilbake melding, herlig side dette, godt at det finnes folk som er villig til å hjelpe andre på vei.

Lånte boken, men husker ikke det sto at det kunne bli så ille!
Væske tror jeg er ok, salt og grønnsaker er vell kanskje ikke nok av. Har du noen tips til lett spist mat? greier ikke tanken på å stå å lage noe spes..

takk igjen

Det jeg vil anbefale deg er å låne boken igjen, notere ned menyer osv og viktig info. Slik at du blir trygg på kuren, og at du "lærer" hvordan du bør spise
Vei og tell karber de første ukene. Litt arbeid er det, men litt innsats må man legge i det for at det skal fungere.
Telelr du karber en stund, setter det seg fort i fingrene og ting blir lettere å ta på øyemål

Det finnes masse oppskrifter i oppskriftsdelen.
I signaturen min er det linker til ketosevennlig mat. Noen er regna ut karbeinnhold i, men de fleste uten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:33   #6
Tiformye!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 18
Tiformye! er på en erverdig vei

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Og tar du ketolysetablettene eller andre multivitaminer?

jepp, tar ketolysetabelettene, trenger litt hurtigmat tips. har ikke helt vendt meg til sidene her enda.. roter litt i oppskrifter, men

__________________


Tiformye! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:38   #7
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Tiformye!, her.

jepp, tar ketolysetabelettene, trenger litt hurtigmat tips. har ikke helt vendt meg til sidene her enda.. roter litt i oppskrifter, men

Okei.

Det er grusomt kjedelig... Men når jeg har kvalme perioder så er det som regel på grunn av lite grønnsaker. Så kjenner jeg kvalmen komme snikende så skynder jeg meg å koke litt brokkoli og blomkål. Så salter jeg det litt med mineralsalt og spiser dette. Kjedelig, ja. Men det tar knekken på kvalmen min

Jeg må forresten ta Krom-kalium-tabletten ETTER frokost og middag sånn at magen min har begynt å jobbe før jeg tar dem. Tok jeg de før så ble jeg skikkelig uvel. Noen opplever det samme med lunsjtabletten.

Håper det går over snart

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker



Sist redigert av Helene M : 04-01-11 kl 17:39. Årsak: skriveleif
Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:40   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Elendig form..dag 4

Du kan spise pålegg, for eksempel - osteskiver, kjøttpålegg. Evt god ost fra ostedisken, selvsagt. Grønne oliven, grønnsaksstenger i rømmedip, en kopp te/kaffe med fløte i. Hvis du har en butikk med ferdigmat-disk i nærheten kan du feks plukke opp et par kyllinglår eller -vinger. Noen paranøtter/valnøtter går også greit. Lettvint og lettspist.

Ellers anbefaler jeg Gerds tomatsuppe - den er lett og rask å lage, og ikke vanskelig å spise i det hele tatt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:44   #9
Tiformye!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 18
Tiformye! er på en erverdig vei

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Tiformye!, her.

jepp, tar ketolysetabelettene, trenger litt hurtigmat tips. har ikke helt vendt meg til sidene her enda.. roter litt i oppskrifter, men

Har dere opplevd å bli i så dårlig form? sitter med inntrykk om at dette er lekende lett og fet mat er toppen..kiloene raser mens vi spiser biff med bearnaise...sier de. får dere ikke litt fettet opp halsen av og til?. ikke noe ille ment til de sier det altså, jeg ser det bare ikke slik, ikke enda i allefall. Men når jeg kommer bedre i gang,og formen forhåpentligvis blir bedre snart!!

__________________


Tiformye! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:46   #10
Tiformye!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 18
Tiformye! er på en erverdig vei

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Tiformye!, her.

Har dere opplevd å bli i så dårlig form? sitter med inntrykk om at dette er lekende lett og fet mat er toppen..kiloene raser mens vi spiser biff med bearnaise...sier de. får dere ikke litt fettet opp halsen av og til?. ikke noe ille ment til de sier det altså, jeg ser det bare ikke slik, ikke enda i allefall. Men når jeg kommer bedre i gang,og formen forhåpentligvis blir bedre snart!!

Takk jeg låser meg litt i egg merker jeg, kan man spise en hånd med mandler i farten?

__________________


Tiformye! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:48   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Tiformye!, her.

Har dere opplevd å bli i så dårlig form? sitter med inntrykk om at dette er lekende lett og fet mat er toppen..kiloene raser mens vi spiser biff med bearnaise...sier de. får dere ikke litt fettet opp halsen av og til?. ikke noe ille ment til de sier det altså, jeg ser det bare ikke slik, ikke enda i allefall. Men når jeg kommer bedre i gang,og formen forhåpentligvis blir bedre snart!!

I overgangen fra "normal" kost til lavkarbokost er det helt normalt å bli skikkelig dårlig. Det er avrusning, rett og slett! Kroppen din har karbohydrat-abstinenser, og trenger litt tid på å skjønne at den ikke skal hente energi fra stadige påfyll av karbohydrater lenger, men må omstille seg til å bruke fett som drivstoff. Det kommer til å gå over!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:30   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Tiformye!, her.

Har dere opplevd å bli i så dårlig form? sitter med inntrykk om at dette er lekende lett og fet mat er toppen..kiloene raser mens vi spiser biff med bearnaise...sier de. får dere ikke litt fettet opp halsen av og til?. ikke noe ille ment til de sier det altså, jeg ser det bare ikke slik, ikke enda i allefall. Men når jeg kommer bedre i gang,og formen forhåpentligvis blir bedre snart!!

Dersom du ikke er vant med å spise mye fett lønner det seg å trappe gradvis opp

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:45   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Tiformye!, her.

kan man spise en hånd med mandler i farten?

så lenge det blir med en hånd.

Noen som hadde jobbet på en rusklinikk sa her inne at abstiensene vi får når vi avruses på sukker er identiske med den tunge narkomane får. Det sier litt.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:00   #14
Tiformye!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 18
Tiformye! er på en erverdig vei

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

så lenge det blir med en hånd.

Noen som hadde jobbet på en rusklinikk sa her inne at abstiensene vi får når vi avruses på sukker er identiske med den tunge narkomane får. Det sier litt.....

såpass ja, da skjønner jeg skjelvingene jeg hadde i går når jeg sto opp, hele kroppen ristet og jeg kaldsvettet..det gjør jeg innimellom nå også.. Og ja, jeg spiste MASSE sukker. Spesielt i ren godteform, som vingummi o.l. og sju av sju middager innholdt. poteter,ris,pasta eller brød i alle varianter og helst tre av tingene på en gang.. Så da er det kanskje ikke så rart at kroppen min føles ruinert alikevell da

__________________


Tiformye! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:03   #15
Tiformye!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 18
Tiformye! er på en erverdig vei

Sv: Elendig form..dag 4

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Du kan spise pålegg, for eksempel - osteskiver, kjøttpålegg. Evt god ost fra ostedisken, selvsagt. Grønne oliven, grønnsaksstenger i rømmedip, en kopp te/kaffe med fløte i. Hvis du har en butikk med ferdigmat-disk i nærheten kan du feks plukke opp et par kyllinglår eller -vinger. Noen paranøtter/valnøtter går også greit. Lettvint og lettspist.

Ellers anbefaler jeg Gerds tomatsuppe - den er lett og rask å lage, og ikke vanskelig å spise i det hele tatt.

Jeg har spist tomatsuppe! vell jeg hadde ikke halvparten av de ingrediensene som i Gerds, men laget av fløte,vann,littbuljong. en skje tomatpure og en pølse.. både pølsa og pureen er vell kanskje fyfy i ketolyse, men lav karbo ble det i allefall da, så fikk magen noe..

__________________


Tiformye! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 22:34   #16
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Elendig form, dag 4

Jaa, de første dagene kan være helt pyton - jeg følte meg svimmel og fjern i tillegg til kvalm, men for meg gikk det over etter 5 dager, og da fikk jeg plutselig masse energi - hadde lyst til å jogge hver kveld osv

Så hold ut, drikk masse vann, for det kommer til å gå over

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI* belino Ketolysekuren 13 19-02-11 00:07
Føler meg helt elendig - spiser for lite? stormfull Spørsmål og svar 2 13-05-10 15:02
Føler meg elendig littlestar Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 26-01-09 22:50
Tiltross for elendig vekttap som jeg har lagt på meg! Så ... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 6 21-08-07 12:11
En elendig baker trenger råd...! Siss1 Spørsmål og svar 7 03-07-07 00:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no