Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er din store motivasjon?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-07, 00:00   #1
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt
Wink

Hva er din store motivasjon?

Selvfølgelig,- motivasjonen er flottere kropp og bedre helse. Vi er vel enige om det alle her inne. Men hvordan holde på den HELE TIDEN???
Jeg har godt med motivasjon ennå,- skal på julebordstur med en vennegjeng og noen av damene der er bare helt reim. Ser for meg at i år er jeg det også!!!
( En litt fyldig, men mye mer selvsikker reim i hvertfall...)

Men etterpå....
Motivasjon til å fortsette å unngå den typen mat som ses på som en naturlig del av det å kose seg/være sammen/ha det hyggelig/feire noe. Motivasjon til å fortsette å si " Nei takk, du skjønner jeg tåler ikke dette så godt,- jeg får så høyt blodsukker forstår du!!"

Hva er din store motivasjon? Kanskje den kan motivere noen videre?

Moa_lurer på

Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 23:23   #2
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Min motivasjon er et langt godt liv med en helse jeg før ikke kunne drømme om. Et liv hvor jeg er tro mot meg selv og belønner meg selv om mine nærmeste gjennom samvær og aktiviteter, ikke mat, et liv der jeg ikke behøver å bruke mat som følelsesavleder, hverken den ene eller dne andre veien.

fra BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 07:36   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Min motivasjon er at jeg vil leve friskt og lenge.. Ser på slektninger og sviger-slektninger hva resultatet kan bli av å leve på høykarbo. Den ene siden av familien er veldig overvektig, andre går på mange medisiner som følge av diabetes og andre livsstilssykdommer. Mange som sliter med plager som kanskje ikke er forårsaket av karbo, men som antagelig ville hatt godt av at man levde sunnere.

Resultatet jeg håper på: føle meg flott i bikini, og det å kunne kjøpe klær uten å føle at jeg må skjule bulkene mine..

Min kjære mann motiverer meg veldig. Han har alltid fortalt meg hvor deilig jeg er, og det hjelper selvfølgelig på selvtilliten.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 23:33   #4
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Å så flotte svar! Takk!
Det er jo slik det skal være. Første innledning er vel forfenglighet,- et ønske om å bli litt flottere å se på. Men helsegevinsten er jo enorm med dette kostholdet!
Virkelig skammelig at ikke kostholdsråd fra myndigheter samsvarer med erfaringer som er gjort mht helsegevinsten v lavkarbo.
Jeg har etter å ha holdt på i noen uker selv, også introdusert Lavkarbo for barna. Jeg var litt redd for å fjerne noe fra deres kosthold i starten.
Resultat: Roligere og mer harmoniske barn, uten sukkersug.
Ser nå at innføring av Lavkarbo-kosthold har samme innvirkning i livet vårt som røykeslutten for noen år siden. Det jeg trodde da skulle bli Den Store Gevinsten, Bedre Råd, har jeg ikke sett noe til..., men humør, hud, ånde, luktesans, kondis, søvn osv osv er blitt såååå mye bedre!
Det er godt å være i endring! (Både med og uten Louise Hay)

Moa_fornøyd

Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:15   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Selvfølgelig er en del av motivasjonen å se bedre ut, vi har jo et "skjønnhetsideal" som er langt fra det kroppen min viser folk i dag. I tilegg er jo drømmen å kunne gå inn på en hvilken som helst klesbutikk og kunne kjøpe den toppen/buksa jeg har lyst på uten å tenke på at valkene stikker laaangt ut og det ser stygt ut...

men samtidig så er jeg som mange andre også motivert av hva lavkarbo gjør med helsa og kroppen min. Jeg har jo PCOS, og sjansen for å bli gravid er større dersom jeg kommer innenfor normalvekt, jeg har også mulighet for å bli kvitt insulinressistensen, og faren for diabetes minker. Andre livsstilsykdommer kan vel også unngås....

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 12:39   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Jeg tenker att jeg vill være "the best possible me" ...tenker att jeg har ett liv her på jorda av en årsak...da får jeg prøve og leve det livet så bra som jeg kan og väre snill med meg selv og andre...
tenker att om jeg ikke liker meg selv...så har jeg ikke mye å tilby andre heller!
Så jeg har bestemt meg for å ta best mulig vare på den delen av livet mitt som gjenstår...våge leve det...være noe for andre mennesker ...gi heller enn ta..
Skal gjøre mitt beste

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 12:43   #7
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Det var veldig fint skrevet Nannah....noe å tenke på, og å ta med videre.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 02:51   #8
tulleruska
Nytt Medlem
 
tulleruska sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: en tredjedel inn i landet på langs - sørfra
Alder: 62
Innlegg: 9
tulleruska er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Min motivasjon ligger i en enorm helsegevinst! Har insulinresistens og mangler tyroxin. Sliter derfor med vekt og helse - noe jeg er så møkkalei at jeg er nødt til å prøve å endre trenden. Trening og vanlig slanking med kalorier får vektpila til å peke motsatte veien av dit jeg vil gå. Nå har jeg bare holdt på en veldig kort stund, men allerede gått ned over 1.5 kg! Det er mer vektnedgang enn jeg har klart på mange år - uansett kostomlegging og trening!

Jeg gleder meg til å kunne kle meg i de klærne som fortsatt henger i skapet og som jeg for noen år siden elsket! Min supre svarte jakke med brokade-vev! Håper jeg skal kunne ha den på meg på en nyttårsfest i slutten av januar! For ikke å snakke om jakken jeg fikk på jobben! - Den fantes ikke i større utgave enn str.44, noe som ble for lite til meg! Jeg drømmer om at den skal passe til våren når varmen i solen kommer tilbake og kveldene blir lysere!

Jeg gleder meg til at yndlingsbuksene mine skal holde mer enn i noen mnd før de blir så tynnslitte mellom lårene at jeg ikke tør å bruke dem mer!

Jeg gleder meg til jeg kan gå opp en trapp uten å være helt pumpa etterpå og svette som en sil!

Jeg gleder meg til å melde meg på volleyballlaget på jobben, og vite at
jeg holder ut et helt sett!
Jeg gleder meg til å kjenne at valkene forsvinner!
Jeg gleder meg til å føle meg vel og til å være stolt av kroppen min - til å klare å rette opp ryggen og skyte frem brystkassa med stolthet!
Jeg gleder meg til å komme til legen og se at blodprøvene har blitt mye bedre!
Jeg gleder meg til å kunne gå på langtur uten å bli dødssliten!
Jeg gleder meg til å få mer energi og til å klare å la være å sovne på sofaen så ofte som jeg gjør!

Jeg har langt igjen - men for første gang på 7 år har vekten gått nedover istedet for oppover!
1.5 kg down - 38.5 to go!
.....og jeg gleder meg til å se hver enkelt kg forsvinne!

tulleruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse fersking Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 03:51   #9
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt

Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?

Så herlig!!!her inne får vi støtte hverandre!
Men burde ikke du egentlig ha sovet nå? He he


Superklem og fra Moa i natten

__________________
så lenge du kan drømme nye drømmer, er du ung åsta holth
Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Hva er din definisjon.... Summer Generell diskusjon 12 03-09-05 02:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no