Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Så dere kronikken i VG ang "fettkost"?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-08, 22:53   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Så dere kronikken i VG ang "fettkost"?

Hva syntes vi om den? (sorry, den var i papirutgaven)
Den var ganske dårlig skrevet, men innholdet ("fettkost gir dårlige prestasjoner på idrettsbanen") Den var skrevet av Olympiatoppen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 11:52   #2
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Så dere kronikken i VG ang "fettkost"?

Hei

Nei, så ikke papirversjonen, men det var vel noe ala dette:vranglære

Tror du de vet hvordan man skriver Atkins? Hehe..

Jeg tror heller på at fett er viktig for å bygge muskler. artikkel

Men men.. vi er vel inne i årets agurktid.

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 13:34   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Så dere kronikken i VG ang "fettkost"?

Jeg har ikke lest dette, men jeg skulle så gjerne ha sett seriøs forskning på kostholdets virkning på metabolismen og om dette kan ha positiv effekt på utholdenhet. Utholdenhet er bla evnen til å forbrenne fett ved høy belastning og etter å ha lest Olympiatoppens intensitetsskala fra 1-6(8) så er intensitet 1+2 (puls 55-82,5% av max) det man bruker for å trene opp evnen til fettforbrenning.

Min teori er at lavkarbo trener opp denne evnen hele døgnet og at man da har en økt fettforbrenningskapasitet gjennom kosten. Man kan da heller trene mer kvalitet og mindre kvantitet i lavere intensitetssoner.

Men om man vil det eller ikke så må man ha karbo for å klare å yte særlig over 80% av max puls. Da gjelder det å få i seg karbo rett etter trening og lavkarbo ellers.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58
vektnedgang og selvfølelse firth Mer enn 30 kg overvekt 55 24-07-06 13:43
Antioksidanter - bryr dere dere? mofe Generell ernæringsdebatt 8 31-08-05 08:30
Angivere søkes! Ang oversettelsen! HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 14-04-04 08:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no