Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mest negative artikkel

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-08, 16:09   #1
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Mest negative artikkel

Sendt inn av Jon Solem, 29. juli 2008 kl. 14:22.
En treningsøkt med en time jogging forbruker IKKE NOE FETT fordi kroppen har et sukkerlager som forbrukes før fettet. Dette sukkerlageret, primært lagret i leveren, holder til 3 timer jogging. Det mest fornuftige virker da å være å spise mindre. Dette har ENORMT mye mer effekt enn trening for de fleste. For å treningsforbrenne bort en smørklatt i sausen må man jogge en times tid. Forstår du?

Og forresten. Tror du at "fettdiett" får deg ned i vekt? Glem det. Til og med dr. Atkins, fettdiettens opphavsmann, var kraftig overvektig(117 kg/180 cm) da han døde i en alder av 72 år. Dette faktum bortforklares bare av de som har økonomiske motiver, f.eks. redaktører i helsemagasiner.

En halvtimes gange pr. dag. 55 minutter pr. dag. Rådene drukner ofte budskapet som handler om å gå ned i vekt/få bedre helse. Man bør ha det helt klart at det kan være veldig vanskelig å gå ned i vekt. Det inkluderer med nødvendighet flere negative sider, som nesten ikke er mulig å unngå. Enten må man svette temmelig mye med trening, ellers må man rett og slett sulte seg. Det finnes et par alternativer, men de er ganske uaktuelle for de fleste. Som f.eks. å gå veldig langt hver dag eller svømme veldig mye. Da slipper man all svettingen og glemmer kanskje litt av sulten. Men nå snakker vi om timer pr. dag. Eller man kan benytte sultdempende medikamenter av typen ADHD-medisin. Jeg vil tro at hverken 5 timers spasertur eller konstant rus er særlig fristende for leserne. Dessuten vil sistnevnte øke dårlig helse og førstnevnte vil kanskje gi slitasjeskader.

Det er visstnok sånn at hjernens belønningssenter belønnes av alt du opplever som positivt. Så kanskje å fylle tiden med noe veldig veldig bra får deg til å glemme mat. Men sannsynligvis ikke. Velbekomme.

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:25   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Ah, da skjønner jeg. Alt håp er ute med andre ord

Makan til vrøvl!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:29   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mest negative artikkel

Dæven, så smart jeg føler meg nå

  Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 16:41   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Dæven, så smart jeg føler meg nå

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:00   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Haha, samme her!
Men da lurer jeg på hvor i alle dager det ble av de tjue kiloene jeg mista mens jeg spiste masse fett og gikk turer ca annenhver dag. Mystisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:03   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Haha, samme her!
Men da lurer jeg på hvor i alle dager det ble av de tjue kiloene jeg mista mens jeg spiste masse fett og gikk turer ca annenhver dag. Mystisk.

Jeg gikk ikke en jævla tur jeg når mine 20 forsvant

(men asså... det er sunt å gå en tur )

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:04   #7
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Haha, samme her!
Men da lurer jeg på hvor i alle dager det ble av de tjue kiloene jeg mista mens jeg spiste masse fett og gikk turer ca annenhver dag. Mystisk.

Det må ha vært en ren tilfeldighet! KAn ikke skjønne annet...
Eller kanskje du gikk i søvne hver natt?

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:11   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Mest negative artikkel

Opprinnelig lagt inn av Bergen27, her.

Sendt inn av Jon Solem, 29. juli 2008 kl. 14:22.
Man bør ha det helt klart at det kan være veldig vanskelig å gå ned i vekt.

dust.

Å sulte seg for å gå ned i vekt er visst det eneste som hjelper... he he.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:14   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Men i svarte da! Jeg hadde lyst til å sende inn et svar på kommentaren, klarer sjeldent å la noe sånt stå ubesvart. Ok, først så må jeg registrere meg, og bruker da hotmailadressa mi som er knytta til internet explorer, og jeg bruker firefox til vanlig, og får to ganger etter hverandre beskjed om å bekrefte epostadressa mi, så jeg gir opp, og prøver å svare via internet explorer, men da må jeg verfisere mobilnummeret mitt, det er ikke måte på, og så er mobilnummeret mitt ugyldig? Jeg har hatt samme mobilnummer i over ti år, dette var bare helt dustete. Ikke rart det bare er tullinger som gidder å kommentere artikkelen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:16   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Det må ha vært en ren tilfeldighet! KAn ikke skjønne annet...
Eller kanskje du gikk i søvne hver natt?

Ja, i 55 min fem ganger i uka

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:30   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Ler meg ihjæl jeg..... Må være en Drevon disippel dette. Synd å fremstå som såååå begrensa såpass offentlig da.

Jeg fikk heller ikke til å kommentere. De vil vel ikke ha kommentarer da. Greitt for meg, så slipper jeg å bruke tid og energi på slikt i varmen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 17:34   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Ja, ganske pinlig, enkelte har ikke kommet seg over stikke fingra i øra og lalle høyt-syndromet...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 19:07   #13
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Mest negative artikkel

Hjelpe og trøste og bære, se på den teite kommentaren her da..

teit

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 19:11   #14
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Men en ting er den kommentaren til Jon Solem, noe helt annet er den artikkelen, og hva disse forskerne har funnet ut.
Jeg driver jo med forskning selv, og jeg skjønner ikke at de gidder med slik forskning med kun to faktorer. Man slanker seg. også trener en gruppe, også trener ikke en gruppe. og den gruppa som trente 55 min om dagen beholdt vekta, ikke de andre. ergo må man trene 55 min om dagen, minst. Hvis dette stemmer er det slett forskning. Hva spiste de? Stoffskifte? hormoner? genetikk? alder? og ja, mange andre faktorer. nei og nei. At man er kritisk til lavkarbo, så velbekomme tenker jeg, etter å ha spist mine mamalupes m karbonadedeig og sopp, avocado og masse rømme på. Og nyter et glass rødvin. Men om man forsker på seriøst nivå så MÅ man ta med ulike faktorer og se på tidligere forskning. men det kan jo hende de har gjor det da, men et sted har vel jounalisten konkulsjonen fra?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 19:19   #15
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Mest negative artikkel

Måtte inn på forskning.no. Litt mer nyansert der, blant annet står det:
Gruppen som holdt vekta nede hadde også vært mest aktive på gruppemøter og rådgivningstelefonen. Studien antyder at fysisk aktivitet henger sammen med oppfølging, rådgivning og endrede spisevaner.

Wow - banebrytende! Vi har vel et helt koppel av medlemmer her som har trent masse samtidig som vi har gått ned masse med lavkalorimat ala grethe roede eller andre. Disse madammene hadde jo gått på lavkaloridiett.
Og at man for det første IKKE klarer å holde vekta fordi man ikke klarer å trene så mye hver bidige dag, det er jo ingen bombe.
Men jeg har troen på det jeg holder på med nå. Å trene to -tre ganger i uka og gå på tur med wowen det gjør jeg uansett, og dette kostholdet her det er mitt kosthold framover i livet. And I love it!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er den mest ... stinasol Lavkarbo generelt 20 29-04-07 15:38
Mest ned på lavkarbo Traxior Generell diskusjon 2 08-03-07 14:39
Mange negative symptomer bride07 Ketolysekuren 14 26-02-07 21:13
Mel og lignende - hva har mest karber?? Karin Generell ernæringsdebatt 3 18-04-06 21:01
Jeg har mest lyst til å grine!! Tiril77 Lavkarbo generelt 23 20-01-05 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no