Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan det bli for lite mat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-09, 13:56   #1
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Kan det bli for lite mat?

Jeg synes det virker som om de fleste andre spiser mer på lavkarbo enn før, mens jeg har nesten ikke matlyst lenger. Første uken følte jeg meg veldig sulten, men tror mest det handlet om det psykiske ved å vite at jeg ikke kunne spise akkurat det jeg hadde lyst på lenger.

Nå har jeg motsatt problem, orker ikke mat. Er opptatt av å få i meg nok fett, så måltidene blir ganske fettrike, og jeg må innrømme at jeg blir litt kvalm. Er jo på ingen måte vant med å spise så mye fett, så det er nok en overgang det også.

Men altså, kan det bli for lite mat? Bør jeg spise selv om jeg ikke føler meg sulten?

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 15:16   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for lite mat?

Jeg lever etter regelen: Spis når du er sulten og spis til du er mett.

Hva slags mat spiser du? Altså hvor kommer fettet fra?

Jeg har ikke hatt noe problem med fettet egentlig, men jeg foretrekker smør fremfor kotelettrand.... Og jeg sprakk her om dagen og hev i meg en porsjon spaghetti, og da ble jeg så ekkel og ubehagelig mett, maten presset opp i halsen på meg... Metthetsfølelsen fra fett og krber er ikke lik, og man trenger kanskje litt tid på seg til å bli vandt til den fra fett når du ikke er vandt til den?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 16:19   #3
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Kan det bli for lite mat?

Stort sett smør. Steker det meste som skal stekes i smør nå, og det er jeg ikke vant med. Er ikke sånn veldig begeistret for smør-smaken i utgangspunktet, så det har kanskje noe med det å gjøre.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:16   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for lite mat?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Nå har jeg motsatt problem, orker ikke mat.

Jeg sliter også skikkelig med matlysta for tida. Drømmer om grete roede-kurer i smug, magert og lett Men så skeiet jeg ut i helga og har hatt blodsukkerskjelven siden det, og det er jo absolutt ikke noe å trakte etter

Men jeg laget skikkelig krydra mat i går, det hjalp. Sjekk f.eks ut denne sausen, dekker over smaken av fettet bra http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9745

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:33   #5
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Kan det bli for lite mat?

Å sur-søt-saus! Du er min reddende engel!
Må bare komme over sorgen ved at jeg må spise kinesisk mat uten ris...

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:40   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for lite mat?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

kinesisk mat uten ris...

Jeg syns egentlig det er best med bare grønnsaker, men i dag skal jeg ha restene med jukseris til. Blandet med sausen så smaker det hvertfall ikke blomkål

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:44   #7
agathe85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 11
agathe85 er på en erverdig vei

Sv: Kan det bli for lite mat?

nå ble jeg nysgjerrig; hva er jukseris?

agathe85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:56   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for lite mat?

Her:

Opprinnelig lagt inn av Ulex, her.

Jeg kjøpte ei ny kokebok før jul, "15-minute lowcarb recipes" av Dana Carpender. I dag prøvde jeg en aldeles genial oppfinnelse fra den boka, nemlig jukseris laget av blomkål. Det tok 10 minutter å lage og kommer definitivt til å bli en stayer på våre ukemenyer, som underlag for alskens deilige sauser - carbonara, bolognese, pesto...

Slik:
Man tager et stk blomkålhode, kutter av så mye som man vil (vi brukte et halvt middels stort til to grådige) og rasper det grovt i kjøkkenmaskin. Vrrr! Det skal være som omtrent riskorn, ikke glatt som mos, altså.

Sleng en klatt smør i bunnen av en mikrosikker form og hell blomkål-"risen" over. Mikre uten lokk på full guffe i 7 minutter. Ta-dah! Ferdig til å helle din yndlingsutgave av en deilig, fet, smakfull saus over.

Jeg trodde forresten at det kom til å bli mye vann igjen i blomkålen, men alt fordampet i mikroen.

Ulex

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 13:25   #9
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Kan det bli for lite mat?

Jeg er/var skikkelig ris-avhengig. Klarer meg fint uten både poteter og brød, men savner faktisk stekt ris med masse gode grønnsaker og kylling.. Jaja..

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite mat Maddie Ketolysekuren 2 01-04-08 14:03
for lite Nila Ketolysekuren 2 02-07-07 07:00
Et lite dataspm nøtta Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 10 09-05-07 10:58
Får i meg for lite fett. Miriam Lavkarbo generelt 32 10-06-06 12:34
et lite spm.. TinaF Atkins kosthold 3 23-05-05 16:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no