Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kjerringråd

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 02:43   #1
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Kjerringråd

Jeg har lyst til å starte en tråd for alle oss som har lært noe på ett eller annet merksnodig vis, som faktisk funker bedre enn møe annen tradisjonell måte å gjøre ting på. Alt fra sjukdom til sølvpuss.

Starter gjerne selv.
Ta en q-tip og smør eterisk lavendel olje rundt dør og vinduskarmer for å unngå småkryp.

Hvis du er skikkelig snotta kan du lage deg en sterk kopp ingefærte til drikke og bruke resten for å dampe nese og hals. Det lindrer og bedøver en god stund.

Hvis man har diare eller forstoppelse er det fint med blåbær og stikkelsbær blandet, det regulerer magen og kan brukes av store og små.

Bruk vanlig citron på stikk og brenmanet, det henner kløe og irritasjon.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 02:48   #2
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Kjerringråd.

Og bare ett til før jeg legger meg.

Om du skulle brenne deg på brennesle, smør på melk, da er vondten borte på ett blunk

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 07:18   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Kjerringråd

Sånn her tråd er morsom

Om jeg får "sti" på øyet tar jeg alltid gifteringen til mamma og ruller over, forsvinner på no time.

Men er bare hennes ring som funker på meg da, pappas har ingenting den skulle sagt

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:08   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd

Bruk bakepulver til å vaske kjøkkenvasken med. Dryss et tynt lag med bakepulver i vasken og litt ekstra i sluken, vent 5 minutter og skyll med varmt vann.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:48   #5
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Kjerringråd

Hvis man knekker egg og får eggeskall oppi bollen eller hva man enn har de i, bruk ene halvdelen av eggeskallet til å måke skallbitene ut med. Funker mye bedre enn fingre.

Skal man hakke løk og sliter med tårer, pass på å ikke kutte i "endene" - toppen og bunnen. Del den på midten og kutt rundt endestykkene og kast de i stedet. Funker som pokker.

Denne veien:


Ikke denne:


Ble sikkert enorme bilder nå, menmen...

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~

Sist redigert av Kitsu : 29-04-11 kl 10:27.
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:55   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd

Angående løk: Skyll kniven i kaldt vann først og stikk ut tunga mens du kutter løk. Mamma sverger til den metoden. Jeg har aldri slitt noe særlig med tårer når jeg kutter løk, men så tror jeg at jeg kutter den på måten Kitsu beskriver (dersom jeg skjønte den riktig), så da ligger vel forklaringen der

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 10:48   #7
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Starter gjerne selv.
Ta en q-tip og smør eterisk lavendel olje rundt dør og vinduskarmer for å unngå småkryp.

Virker dette mot edderkopper også?? Jeg er nettopp flyttet i leilighet for meg selv, kjellerleilighet . Og jeg er livredd edderkopper. Fant en på gulvet en morgen, og kunne ikke gå på do før jeg fikk besøk av pappa, og han kunne komme å ta den...

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:02   #8
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Kjerringråd

I tyrkia hadde de (i slottet til en eller annen sultan) en interessant metode for å holde småkryp unna (edderkopper har status som hellig, så man kan ikke skade de, men man vil heller ikke ha dem i huset). De tømte et strutseegg for innmat og fylte det med vann og hang det opp i en pendel forann husdørene (pendelen de hadde var gullbelagt). Da luktet det ekkelt for småkryp, men ingenting for mennesker. Nå er jeg ikke sikker på om dette er 100% sant. Guiden påsto også at alle engelske ord kommer fra arabisk..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:12   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Guiden påsto også at alle engelske ord kommer fra arabisk..



Hmm.. Da tror jeg heller på eteriske oljer. Det er nå hvertfall verdt et forsøk. Dessuten, hvor skulle jeg fått tak i strutseegg?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:56   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Guiden påsto også at alle engelske ord kommer fra arabisk..

De har jo ikke opprinnelse i samme språkfamilie/gruppe engang En guide burde vel vite såpass?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:03   #11
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

De har jo ikke opprinnelse i samme språkfamilie/gruppe engang En guide burde vel vite såpass?

Men engelsk er jo litt av et blandingsspråk og har jo en del ord fra arabisk. Men han påsto at han kunne lese Shakespear fordi han kunne arabisk. Men vi hadde med oss en ganske språkmektig religionsprofessor, så det ble litt diskusjoner ut av noen av påstandene til guiden. Han var en godkjent guide da. Men kanskje ikke like opplyst på alt han påsto..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:09   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd

Det er jo mange språk som har ord fra både det ene og det andre språket og engelsk har vel sågar noen ord med norsk opprinnelse også, men å påstå at alle engelske ord kommer fra arabisk er litt drøyt Jeg visste ikke at de snakket arabisk i Tyrkia?

Men det var jo ikke språk denne tråden skulle handle om, beklager avsporingen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:14   #13
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Kjerringråd

Hehe. Var vel jeg som sporet den av. Sorry! Nei, de snakker tyrkisk, men han kunne arabisk..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:14   #14
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Kjerringråd

Bare sånn for the record, jeg svelgte ikke så mye av det han påsto..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:38   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hehe. Var vel jeg som sporet den av. Sorry! Nei, de snakker tyrkisk, men han kunne arabisk..

Puh! Nå trodde jeg at jeg virkelig hadde gått glipp av noe

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Bare sånn for the record, jeg svelgte ikke så mye av det han påsto..

Hehe, jeg trodde ikke det heller

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:47   #16
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Kjerringråd

Jeg var tidligere mye plaget av sprekker under lilletåen, særlig på sommerstid da jeg gikk mye uten sokker og svettet i skoene. Et år satte det seg sopp i en slik sprekk, og det var skikkelig vondt, i tillegg til at det klødde som fy! Prøvde masse kremer og greier, men ble ikke kvitt det. Så leste jeg en artikkel om kamille, og at den virker bakteriehemmende osv. Jeg gjennomfuktet en kamilletepose, og lot den ligge på sprekken i ca. 10 min. Svei som fy, men etter fire dagers behandling var det helt borte. Nå legger jeg på tepose med det samme jeg kjenner det begynner, og det rekker aldri å bli noe ut av det.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:59   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg var tidligere mye plaget av sprekker under lilletåen, særlig på sommerstid da jeg gikk mye uten sokker og svettet i skoene. Et år satte det seg sopp i en slik sprekk, og det var skikkelig vondt, i tillegg til at det klødde som fy! Prøvde masse kremer og greier, men ble ikke kvitt det. Så leste jeg en artikkel om kamille, og at den virker bakteriehemmende osv. Jeg gjennomfuktet en kamilletepose, og lot den ligge på sprekken i ca. 10 min. Svei som fy, men etter fire dagers behandling var det helt borte. Nå legger jeg på tepose med det samme jeg kjenner det begynner, og det rekker aldri å bli noe ut av det.

Jeg er plaget med det samme og bruker tea tree olje. Funker også som gull

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:15   #18
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Kjerringråd

Hvis man er plaget av dårlig ånde skal man ALDRI drikke melk på fastende hjerte. Det vil ligge nederst å ulme vond lukt. Spis litt først

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:21   #19
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Kjerringråd

Barn med kolikk eller jenter med menstruasjonstmerter,
kok stangselleri i biter ca. 2-3 stykker. Altså stengler, la det trekke etter koking i 10 min. Avkjøl og sil avkoket. Ca 40 g hver gang hver gang smertene melder seg.
Det funker utrolig bra.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:25   #20
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Virker dette mot edderkopper også?? Jeg er nettopp flyttet i leilighet for meg selv, kjellerleilighet . Og jeg er livredd edderkopper. Fant en på gulvet en morgen, og kunne ikke gå på do før jeg fikk besøk av pappa, og han kunne komme å ta den...


Det er jo verdt ett forsøk. Jeg hadde så møe skrukketroll og saksedyr i gangen da jeg leide i en leilighet på bakkenivå. Jeg smurte på med lavendelolje- ikke ille møe- og det var redusert til nesten ingen.
Give it a go!!

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:50   #21
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hehe. Var vel jeg som sporet den av. Sorry! Nei, de snakker tyrkisk, men han kunne arabisk..

Merhaba ( hallo på Tyrkisk for de som ikke vet det)
Tyrkere snakker tyrkisk. kurdrer i tyrkia snakker tyrkisk ute men kurdisk sammen og Arabisk er ennå et språk.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:15   #22
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Kjerringråd

Vorter, både på fot og hånd- smører med så ren teatree olje som mulig, men kun på vorten. Pass på huden rundt. De vil forsvinne etter en ukes tid.
Ikke smør på for ofte, ett par 3 ganger om dagen skal være nok.
Min venninde smurte det på sønnens hånd som bare var full av uhumskheter, og det funka kjempefint.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:47   #23
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: Kjerringråd

Ofte på sommeren, så kommer det fruktfluer i hus.
Enten via planter eller frukt/ grønnsaker. Disse er kjemeplagsomme, men ikke så vanskelig å bli kvitt som noen tror. =)

Bland 1 dl eplecidereddik med 2 ss sukker og 2 ss Zalo. Sett blandingen så nær kilden som mulig. Fluene vil tiltrekkes av blandingen, og pga at Zalo bryter vannhinnen vil de drukne. Utrolig effektivt!!

__________________


Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 23:02   #24
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjerringråd

Opprinnelig lagt inn av Tula, her.

Ofte på sommeren, så kommer det fruktfluer i hus.
Enten via planter eller frukt/ grønnsaker. Disse er kjemeplagsomme, men ikke så vanskelig å bli kvitt som noen tror. =)

Bland 1 dl eplecidereddik med 2 ss sukker og 2 ss Zalo. Sett blandingen så nær kilden som mulig. Fluene vil tiltrekkes av blandingen, og pga at Zalo bryter vannhinnen vil de drukne. Utrolig effektivt!!

kan ikke dy meg, men hvem av oss har vanlig sukker i hus?

sorry for avsporing

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 23:42   #25
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: Kjerringråd

Jeg har tenkt på det samme, for sukrin gikk ikke.
Men vi får låne av nabo'n eller noe. =)

__________________


Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Husmortips og kjerringråd Carisma Generell diskusjon 65 29-01-11 18:44
Kjerringråd mot forstuet tå? themonk Fysisk og mental helse 9 22-11-06 11:09
Kjerringråd mofe Fysisk og mental helse 28 12-01-06 15:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no