Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mars eller aprilstartere 2012?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-12, 14:27   #51
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg har lest masse på forumet i dag, og fått litt ro i sjelen. Som synsegulla har fortalt så er det ikke uvanlig med stillstand i uke 3 og 4, som er akkurat dit jeg har kommet. Jeg har lest litt forklaringer på hvorfor det kan være sånn, og det høres logisk ut at kroppen trenger dette som en omstillingsfase.

Det at vekten har gått litt opp (mindre enn 1 kg), selvom målebåndet viser at det har forsvunnet noen cm her og der, kan skyldes at man på ketogent kosthold faktisk ofte øker muskelmassen selvom man ikke trener.

Jeg har ikke vært veldig flink til å telle karbohydrater og veie maten osv., men jeg skal prøve å bli litt flinkere en periode, til jeg får litt kontroll over mengder ol. Jeg bruker diett.no for å følge med på inntaket.

Dette skal gå greit, må bare komme over kneika

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 18:22   #52
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av Elewyn, her.

Nå trenger jeg litt motivasjon fra dere andre flinke jentene. Vekten gikk ned de to første ukene med ketolyse, men de siste 10 dagene har det gått sakte oppover... DET ER JO FEIL VEI! Jeg sjekker jevnlig med ketostix, så jeg vet at jeg fortsatt er i ketose. Jeg har ikke hatt noen utskeielser annet enn et par biter med 70% sjokolade et par ganger.

Det er frustrerende å føle at man er "flink", uten at resultatene viser det. Jeg skulle ønske jeg hadde kommet litt lenger før jeg støtte på det første platået, for nå blir jeg usikker på om det har noe for seg, og det blir vanskeligere å motstå fristelser

Jeg VET at jeg ikke er flink nok til å trene, men i helgen har jeg egentlig vært ganske aktiv uten at det har gjort noen forskjell.

Må ikke gi opp, må ikke gi opp, må ikke gi opp!

Tålmodighet! Du vinner til slutt!

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 08:56   #53
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Tålmodighet! Du vinner til slutt!

Ja, det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg burde være litt flinkere til å tenke på at det er best at dette tar litt tid. Vil så gjerne at det skal gå fort

Forøvrig er jeg litt mer positiv nå, vekten er på vei i riktig retning igjen ser det ut som. Kanskje det betyr at det har løsnet litt. Er tilbake der jeg var for to uker siden, på tross av at det er den uka.

Dagen i morgen blir en utfordring. Da er det teambuilding med masse god mat og ikke minst alkohol... Jeg har aldri vært noen rødvinsdrikker, alltid foretrukket øl. Jeg satser på å holde meg til rødvin, men kanskje jeg er heldig og de har lavkarbo øl Jeg kommer til å spise av maten som blir servert osv, men hopper over poteter, ris og dessert. Håper jeg kommer meg gjennom dagen i morgen uten at det blir alt for mange karbohydrater av det, men dersom dette skal bli en varig livsstilsendring som er planen, så er det kanskje viktig å tillate seg å kose seg litt innimellom. Hvis ikke blir det vanskelig å gjennomføre. Jeg tenker som så at det er bedre å dra dit med en holdning om at jeg styrer unna alle karbokilder som jeg kan motså uten at det går ut over moroa. Da tror jeg det er lettere å begrense seg og unngå en kjempesprekk, enn om jeg drar dit med den holdningen at jeg ikke tør å røre sausen fordi jeg ikke vet hva som er i den, og ikke tør å røre alkohol osv.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 15:26   #54
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

karboen,bare trykk på vektlinjen (TickerFactory) så kommer du inn på en side hvor du kan lage din egen, gratis

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 15:32   #55
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

I morgen er det første veiedag, har da gått akkurat 8 dager på lavkarbo og er spent på resultatet. Har en vekt som er litt følsom, den må stå akkurat på samme plass på gulvet og jeg må stå i samme stilling for at den skal vise likt tror nok jeg skal investere i en ny.... Uka har gått overraskende bra, har vært i to bursdager og styrt unna masse fristelser på jobb og holdt meg til eget kosthold, håper jeg får belønning for det i morgen tidlig Veldig kjekt å lese om andres erfaringer og kosthold, noterer ned flittig hva dere andre gjør.
Synsegulla, jeg følger deg på bloggen din, leser på innlegg og oppskrifter, er til veldig god hjelp!!
Lykke til alle, melder meg igjen i morgen når vekta er lest av

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 17:19   #56
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Lurer jammen på om jeg er tjukk i huggu også.... Laget meg en sånn på ticket factory, men skjønner ikke hvordan jeg får den inn her.....føler meg dum....skamme seg

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 17:58   #57
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Re: Mars eller aprilstartere 2012?

Hei jenter! Motiverende å lese at dere er så flinke Her har jeg heller ikke hatt noen utskeielser, og skal holde det sånn fram til neste helg. Da skal jeg til Bergen til min far og de, og feire konfirmasjonen til søstro mi. Orker ikke begynne å styre med egen mat osv der, da de ikke har helt forståelsen for lavkarbo osv. Dessuten vil jeg gjerne kose meg i konfirmasjonen uten å stresse stemor med at "jeg ikke kan, ikke vil, ikke skal". De rister litt på hodet av meg der nede..

Jaja. Fikk trent i går og på mandag Jogging og styrke på mandag og PulsSpin og Mage i går. I morgen blir det PulsStep og lørdag blir det PulsSpin og mage igjen. Puh Prøver å få til 4 dager i uka, også skal jeg bort på søndag, så da blir det litt dobbelt opp

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 18:39   #58
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Re: Mars eller aprilstartere 2012?

HEHE dropper spinning og smørjer på med styrke

Les denne artikkelen

http://fitnessbloggen.no/jenter-derf...dietten-deres/

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 18:51   #59
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av smiley75, her.

karboen,bare trykk på vektlinjen (TickerFactory) så kommer du inn på en side hvor du kan lage din egen, gratis

Takk for hjelpen. Fikk laget meg en men skjønner ikke hvordan jeg skal få den på hit...

karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 18:51   #60
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Lurer jammen på om jeg er tjukk i huggu også.... Laget meg en sånn på ticket factory, men skjønner ikke hvordan jeg får den inn her.....føler meg dum....skamme seg

He he da er vi to.....

karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 07:19   #61
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Re: Mars eller aprilstartere 2012?

Veiedag jenter!

Midje: 90 cm -> 88 cm -> i dag 87,5 cm

Mage: 105 cm -> 103 cm -> i dag 101 cm

Lår: 68,5 cm -> 68 cm -> i dag 67,2 cm

Vekt: 86 kg -> 84,4 kg -> 83,4 kg -> i dag 82,7 kg

Så det går nedover!!

De første tallene er fra i vinter da jeg var på mitt aller tyngste.. Bare så det er sagt

Hvordan går det med dere? Spent

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 10:02   #62
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Så kjempeflinke dere er jenter. Selv har jeg gått ned 10 cm i midjen nå på 6 uker og er megafornøyd med det. Det var etpar 100 gr ned denne uka, men 9 cm inn, så det er jo noe som skjer. Det beste av alt er at jeg kjenner at jeg minger når jeg tar på meg klær. Det er litt sånn: stram bukse en uke, passelig bukse neste uke og god og vid bukse den tredje uka. Hvertfall føles det som om det går så fort. Så tallet på vekta har egentlig blitt mindre viktig. Men jeg er ikke flink nok til å ta vitaminer, og jeg MÅ bare skjerpå meg der altså. Skal det være så vanskelig å huske på det egentlig?

Her i huset er det storinnrykk med overnattingsgjester til bursdagsfeiring i helga. Jeg har planen klar: lavkarbo ostekake "innimellom" alle sukkerkakene, så er det ingen som reagerer på at jeg ikke spiser noe. For som sagt, jeg skyr de kostholdsdiskusjonene som pesten.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 12:02   #63
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Så mange flinke jenter her

Jeg har egentlig ikke veiedag før i morgen, men siden jeg skal på fest i dag og er usikker på hvordan det slår ut på vekta i morgen, så veide jeg meg i dag og bruker det tallet på ukens måling hvis tallet i morgen er helt på tur.

Etter å gått litt opp de siste 10 dagene, så virker det som om vekta endelig har løsnet litt på onsdag. Ned 0,9 kg siden målingen forrige lørdag

Hurra! Håper bare ikke festen i dag ødelegger alt for mye

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 12:31   #64
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av karboen, her.

Takk for hjelpen. Fikk laget meg en men skjønner ikke hvordan jeg skal få den på hit...

Hei, følg denne linken:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 12:33   #65
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Da var det veiedag, og vekta viste -2,2 kg etter 8 dager på ketolysen Veldig fornøyd med det, håper på minst 1 kilo i uka fremover. Må få meg et målebånd i tillegg, kan være oppmuntrende å se cm forsvinne og
Tenkte å prøve litt nye oppskrifter i helga, kan anbefale dere å gå inn på synsegulla sin blogg, hun har mye gode oppskrifter der

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 17:52   #66
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg har også veid meg i dag. Hadde gått ned mlm 2-2,5kg siden sist fredag. Så jeg er kjempefornøyd. Har ikke målt noe midjemål og vil ikke gjøre det nå rett etter middagen...hehe. Men jeg merker det på magen at den har blitt mindre.

karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 23:16   #67
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Takk for hjelpen med Tickeren,Smiley 75!

__________________

[/url]
karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 11:12   #68
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Da har jeg også veid meg. Jeg hadde egentlig veiedag i går, men morgenen var så hektisk at jeg glemte det rett å slett
Resultatet ble ned 2,7 kilo siden mandag, men siden jeg startet oppigjen etter en pause er jo ikke dette reelle tall, men en god del vann også. Uansett er jeg kjempe fornøyd, med ny "minstenoterineg" siden jeg startet på Lavkarbo
Totalt har jeg nå minket 11 cm rundt magen, og 1 cm siden sist jeg var på lavkarbo... og det kjenner jeg på klærne

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 13:50   #69
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av Ish, her.

Da har jeg også veid meg. Jeg hadde egentlig veiedag i går, men morgenen var så hektisk at jeg glemte det rett å slett
Resultatet ble ned 2,7 kilo siden mandag, men siden jeg startet oppigjen etter en pause er jo ikke dette reelle tall, men en god del vann også. Uansett er jeg kjempe fornøyd, med ny "minstenoterineg" siden jeg startet på Lavkarbo
Totalt har jeg nå minket 11 cm rundt magen, og 1 cm siden sist jeg var på lavkarbo... og det kjenner jeg på klærne

Det var jo kjempebra!

__________________

[/url]
karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 23:06   #70
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg har ikke kommet i gang. Trappet fint ned, men så var jeg på en reise og da ramlet jeg rett utpå med en gang.

Leser til øyet blir stort og vått for å få motivasjonen til å starte skikkelig på mandag. Er veldig lei av meg selv og hvordan jeg ser ut så jeg trenger å gjøre noe. Det er kun meg selv om kan gjøre jobben så det er bare til å sette i gang

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 11:37   #71
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av BigInJapan, her.

Jeg har ikke kommet i gang. Trappet fint ned, men så var jeg på en reise og da ramlet jeg rett utpå med en gang.

Leser til øyet blir stort og vått for å få motivasjonen til å starte skikkelig på mandag. Er veldig lei av meg selv og hvordan jeg ser ut så jeg trenger å gjøre noe. Det er kun meg selv om kan gjøre jobben så det er bare til å sette i gang

For meg var det bare å hoppe i det, og etterhvert som resultatene kom, steg motivasjonen og

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 09:26   #72
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Hvordan går det med dere?

Jeg synes vekten min går utrooolig sakte nedover, jeg hadde håpet på at det skulle gå mye fortere, men så lenge det går nedover så skal jeg ikke klage.

Jeg var som sagt på fest på fredag, og fikk i meg alt for mange karbohydrater. Jeg kontrollerte matinntaket greit og holdt meg helt unna snacks, men øl ble det mye av Dagen derpå var jeg antageligvis skikkelig dehydrert, for vekten lå flere kilo under der den gjorde dagen i forveien. De kiloene har kommet på igjen så fort jeg fikk fylt opp med væske. Nå har det gått pittelitt ned hver dag siden søndag, håper det fortsetter sånn.

Hvis jeg glemmer vekten et øyeblikk, så synes jeg ihvertfall at det begynner å fungere veldig greit med en lavkarbo livsstil. Jeg fyser sjelden på høykarbo saker, og føler meg i fin form. I starten spiste jeg slavisk 4 ganger om dagen, men jeg har funnet ut at frokost rett og slett ikke passer for meg, så det har jeg kuttet ut. Jeg spiser nå 2-3 måltider om dagen og trives bra med det. I tillegg har jeg kommet litt i gang med "trening", noe som føles bra Begynner i det små, men tenker å øke litt på etterhvert. Nå sykler jeg ca 30 min på treningssykkel hver dag med varierende motstand.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 19:07   #73
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Hallo
Jeg begynner i morgen..får jeg bli med her ?
Gikk på ketolyse for 1 år siden, mistet 9 kg, men alt og litt til er tilbake..sånn går det når man går tilbake til den "gamle livsstilen sin"

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:31   #74
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Ned nye 900 gr i dag, og inn 4 cm til. Veldig fornøyd med det

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:53   #75
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av Bolla :O), her.

Hallo
Jeg begynner i morgen..får jeg bli med her ?
Gikk på ketolyse for 1 år siden, mistet 9 kg, men alt og litt til er tilbake..sånn går det når man går tilbake til den "gamle livsstilen sin"

Kjekt at du blir med Bolla. Vi er flere som veier oss på fredager men det er litt forskjellig, noen har andre dager. Jeg har også brukt lavkarbo i fjor. Tok av 10 kg og la på meg 11-12 etter jeg sluttet. Men nå altså er det på an igjen. Vil gjerne i bunaden neste helg men det spørs...hehe

__________________

[/url]
karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treningstråd for mars 2012 nellie Trening 196 01-04-12 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no