Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har ikke lyst på mat i dag....

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 15:52   #1
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei
Unhappy

Har ikke lyst på mat i dag....

Dette er en skikkelig døll dag, en dag der mat er æsj, uansett hva det er, MEN, har uansett prøvd å få i meg litt.
Dagen startet optimistisk, å skulle ta det enkelt, kun makrell i tomat med majones og agurk, samt ett glass vann til......urkh.........jeg fikk i meg agurkskivene og halve boksen med makrell, da sa det stopp gitt.....varmet opp noe baconskiver som stod i kjøleskapet etter i går å spiste det istede, å måtte nesten trompe det ned.
Har vært ganske så uvel i kroppen, med kvalme å greier, så jeg ventet en stund, tok meg en dusj, laget meg så en liten røre av CC og kesam vanilje (3 ss og 1 ss), pluss ett stort glass vann, og for litt siden ble det en kopp earl grey te med 5 suketter og litt fløte Det var det første som smakte i dag!
Hater slike dager, er nesten så en spyr av tanken på mat...

Ser frem til å lage taco i kveld, med hjemmelagd tacokrydder! DET blir godt det

Regner med jeg ikke er alene om å ha slike dager? Er det normalt i begynnelsen?

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:54   #2
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Har desverre en del sånne dager jeg og. ikkeno greit når ingenting smaker. hvis du orker eggemelk, er det fint på sånne dager.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:13   #3
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Eggemelk? Ikke så greit å være fersk Er det egg blandet med f.eks fløte og søtningstoff? Dumt spørsmål kanskje...

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:28   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Absolutt ikke greit å være fersk nei
Du tar ca 50 g meierismør, og 1 egg, og ca 1 ts kakao og ca 1 ss sukrin og mixer sammen til en skikkelig gugge, så tar du det i en passe stor tekrus.Jeg bruker et sånn vanlig krus, da rommer den gugga ca halve koppen.Så fyller jeg opp koppen med kokende vann, og drikker når den er passe varm.Veldig fet og mettende. vet at noen blander kaffe i og.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:35   #5
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Hmmm....å med litt fløte så blir det vel knall, da skal jeg prøve det kanskje allerede i kveld Takker!!

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:38   #6
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Opprinnelig lagt inn av Puzn81, her.

Hmmm....å med litt fløte så blir det vel knall, da skal jeg prøve det kanskje allerede i kveld Takker!!

Ta gjerne litt fløte i.Er finfin måltidserstatter.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:40   #7
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Du er ikke alene nei.. Noen dager er skapene fulle av mat og jeg har ikke lyst på noenting. Kjenner at magen er tom, og er uvel.
En liten bit av ditt og en bit av datt hjelper. Noe jeg nesten alltid har lyst på, er smeltet ost eller osteknekk. Gud hjelpe så mye hvitost jeg har spist siden januar....

Så rart med det, et omvendt 'problem' egentlig. Når jeg har spist for mye karbohydrater har jeg lyst på ALT..

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:53   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Ja selvfølgelig, ostechips glemte jeg å nevne. I går kveld laget jeg med ostechips og tok philadelphia ost på. Ost med ost.
Ostevhips lager du som følger: et bakepapir i microen, og så tar du ostehøvelen og høvler opp noen skiver, legger de på papiret og steker de på en 3 minutter på full styrke. Du har da fått noen knasende sprø, kjekslignende saker. Fint med pålegg på.Jeg tar gjernelitt karvefrø (kummin) på,for smak.Eller om en bruker nøkkelost, men det blir dyrt i lengden da.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:40   #9
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Du er ikke alene nei.. Noen dager er skapene fulle av mat og jeg har ikke lyst på noenting. Kjenner at magen er tom, og er uvel.
En liten bit av ditt og en bit av datt hjelper. Noe jeg nesten alltid har lyst på, er smeltet ost eller osteknekk. Gud hjelpe så mye hvitost jeg har spist siden januar....

Så rart med det, et omvendt 'problem' egentlig. Når jeg har spist for mye karbohydrater har jeg lyst på ALT..


Jupp, den der er kjent her også, blir en del smelta ost ja gitt, MEN osteknekk har jeg ikke prøvd enda, så det blir spennende Ja, jeg har til tider mista fullstendi matlyst etter å ha begynt på dette, har jo pokker ikke lyst på søtsaker en gang

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:43   #10
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Ja selvfølgelig, ostechips glemte jeg å nevne. I går kveld laget jeg med ostechips og tok philadelphia ost på. Ost med ost.
Ostevhips lager du som følger: et bakepapir i microen, og så tar du ostehøvelen og høvler opp noen skiver, legger de på papiret og steker de på en 3 minutter på full styrke. Du har da fått noen knasende sprø, kjekslignende saker. Fint med pålegg på.Jeg tar gjernelitt karvefrø (kummin) på,for smak.Eller om en bruker nøkkelost, men det blir dyrt i lengden da.

Skal prøves i dag *suger til seg inspirasjon*

Tusen takk! Godt å se at en ikke er alene om ting

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:47   #11
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei

Sv: Har ikke lyst på mat i dag....

Gårdagen er over, og matlysten er tilbake, energien deretter Startet dagen med tacorester fra i går med rømme (det hjemlagde tacokrydderet er suverent!!), en kopp te med 5 suketter og fløte og ett glass vann

Nå blir det vasking til helga, må få utløp for energien som ligger inne Har aldri hatt så mye energi i kroppen før jeg begynte på lavkarbo, å jeg elsker det!!

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fortell meg at jeg ikke har lyst på alt jeg har lyst på! Tropika Ketolysekuren 12 10-12-10 18:39
Har egentlig ikke lyst på mer mat i dag! Tette80 Ketolysekuren 1 28-08-07 21:01
Sulten, men vet ikke hva jeg har lyst på AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 09:59
Jeg fikk plutslig ikke så lyst på ny Passat likevel jeg ... guro Nyheter / media 9 13-12-05 20:29
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no