Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Finn din sone?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-07, 21:03   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Finn din sone?

Noen her som har lest boken Finn din sone og som faktisk etterlever de reglene i den boken?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:09   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Finn din sone?

Har lest den ... Prøvde å leve etter den før jeg fant Atkins, men jeg ble så sulten av den dietten ...

Tenker du på å starte på den?

PS: Vi har eget underforum her om Sonedietten

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 13:33   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Finn din sone?

Så ikke det underformunet jeg

Nei, har lest boka og synes hele greia høres merkelig ut. Får det ikke til å stemme med lavkarbofilosofien og når han skriver så negativt om ketose så blir jeg skeptisk. Boka virker utdatert synes jeg..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 23:11   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Finn din sone?

Barry Sears "The Zone" ER en lavkarbo retning, men på grensen til vanlig karbo og lavkalori .... med en litt annen fordeling enn Atkins og de andre virkelige lavkarbo diettene.

Han anbefaler 40% karber, 30% protein og 30% fett. Altså mer karber og mindre fett.

Hva og hvordan man spiser blir delt opp i "blokker" -en noe snodig måte å gjøre det på, men jeg kjenner flere den han funket for. Min venninde Jasmin gikk ned 30 kilo (nå var vel alt bedre enn "Rioja dietten" hun gikk på da mannen hennes flyttet ut en natt mens hun sov...).

Blokkene er så vidt jeg husker som følger:

1 karbo blokk = 9 karber
1 protein blokk = 7 gram protein
1 fett blokk = 3 gram fett

Men siden fde fleste kjøtttyper/proteinkilder har naturlig fett, så må man ta det i betraktning og man regner da isteden

1 fett blokk = 1.5 gram fett ()


En typisk anbefalt meny for en kvinne med normalt aktivitetsnivå er et 3 blokk oppbygget, dvs. 3 karbeblokker, 3 protein blokker og 3 fett blokker.

Det hander om insulin kontroll, kost i balanse. Ikke noe rart egentlig. Men personlig syns jeg det er en merkelig måte å presentere det hele på. Tror nok den norske oversettelsen er særs ille. Men det er jo ikke noe nytt.... Bare se hva oversettelsen gjorde med Atkins !




Dessverre har markedskreftene tatt over The Zone også. De som før var en flott hjemmeside med masse nyttig info har blitt en ren markedsføringssside for en masse unødvendige produkter en bare "må ha". Akkurat som Atkins sin side. Forskjellen er at Barry Sears selv er med på det og håver inn. Atkins beholdt iallefall litt verdighet for saken sin så lenge han levde. Det var da han døde det tok helt av.....

Her er hjemmesiden

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 23:13   #5
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Finn din sone?

Kan den sammenlignes med Fedon?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 23:28   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Finn din sone?

Ja, etter min mening er det mange likhetstrekk med Fedon, men Fedon forklarer det på en mer lett begripelig måte og er ikke så kategorisk og "dømmende" som Sears. I praksis, med hva man ender opp med å spise....er det overraskende ganske likt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 23:42   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Finn din sone?

Ok

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 09:32   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Finn din sone?

Tusen takk Nille

Jeg her lest boken og er ikke videre overbevist i det hele tatt, men det kan være som du sier: oversettelsen.

Jeg har forøvrig ikke tenkt å bytte filosofi, ingen vits i å endre på noe som fungerer, men har blitt genuint opptatt av mat og hva det gjør med kroppen.

Jeg tar nok boken frem igjen om en stund og leser den en gang til, noen ganger må kunnskap få surre rundt i hodet en stund før tingene virker logisk

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor smart er din høyre fot Mum 4 2 Livets lyse side 9 09-10-05 15:28
BA fikk tilgangang til alle FINN passordene HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 27-09-05 18:46
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31
Blodtypedietten – spis riktig for din blodtype Summer Blodtypedietten 0 28-02-04 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no