Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dårlig samvittighet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-08, 08:57   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Dårlig samvittighet

Har nettopp laget Gerds fantastiske superdupergode pannekaker til frokost. Nydelig!! Takk Gerd

Så sitter jeg her med dårlig samvittighet?
Fordi det var for godt?
Kjente det mens jeg spiste, nesten litt "for godt til å være sant" følelse.
Merkelig. Har sikkert en stemme i hodet som sier "fy, fy.. dette er fett, søtt og smaker godt, dermed kan det ikke være lov".

Har begynt å bake litt brød etc. nå etter ca 6 uker (- 6 kg yippi!!) Begynte å savne noe under pålegget og har forsiktig startet med baking. Ikke kaker, men startet med Ziggy's lapper som var kjempedeilige, lavkarbo brød (den var god), avocado muffins (må eksperimentere litt men oppskriften hadde fin konsistens). Idag hadde jeg god tid og da ble det pannekakene til Gerd. Først da meldte den dårlig samvittigheten seg, kanskje på grunn av søtsmaken og bittelitt Heistad syltetøy? Uansett var det ikke noe god følelse.

Noen andre som opplever å kjenne på samvittigheten etter å ha spist bakverk (som er veldig lavkarbo og "lovlig")?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 09:06   #2
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig samvittighet!?

Ja, i begynnelsen, men når jeg ser hvordan vekta fortsetter å synke kan du være sikker på at den følelsen blir dyttet unna!!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 09:20   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig samvittighet!?

Ja, i starten var det lett å få dårlig samvittighet for å spise all den gode maten
Tror det har sammenheng med at på tidligere slankekurer har man pint seg for å gå ned i vekt...
Nå kan man nyte

Så bare spis god mat med god samvittighet... Rein mat gjør kroppen godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 23:54   #4
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig samvittighet!?

Takk for tilbakemelding. Godt å vite at det ikke bare er meg

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Dårlig samvittighet pazuza Generell diskusjon 14 25-08-08 12:04
i ketose - med dårlig samvittighet.... Zoë Lavkarbo generelt 11 25-02-06 22:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no