Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Muskler, egg og hender!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-10, 22:17   #1
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Muskler, egg og hender!

Hei! Lurer på tre ting:

1) Jeg har fått mindre muskler! Kjenner at de har blitt mindre, spesielt store lårmuskel og triceps. Betyr dette at jeg spiser for lite proteiner?

2) Den gamle myten om at man får høyere kolesterol av egg er avlivet? Man kan spise masse egg og det er ikke noe problem?

3) Etter at jeg begynnte på ketolyse får jeg så ekstremt hovne hender når jeg går tur. Jeg har alltid gått å slengt med armene så jeg vet mye blod forsvinner ut i hendene, men vanligvis kan jeg gå fjelltur på seks timer uten å få så hovne hender som jeg får nå etter bare en halv time. Dessuten gjør det vondt! Så spørsmålet er, kan dette ha noe med for mye/for lite vann eller salt i kroppen?

Takk for svar!

  Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 22:22   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Muskler, egg og hender!

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Hei! Lurer på tre ting:

1) Jeg har fått mindre muskler! Kjenner at de har blitt mindre, spesielt store lårmuskel og triceps. Betyr dette at jeg spiser for lite proteiner?

2) Den gamle myten om at man får høyere kolesterol av egg er avlivet? Man kan spise masse egg og det er ikke noe problem?

3) Etter at jeg begynnte på ketolyse får jeg så ekstremt hovne hender når jeg går tur. Jeg har alltid gått å slengt med armene så jeg vet mye blod forsvinner ut i hendene, men vanligvis kan jeg gå fjelltur på seks timer uten å få så hovne hender som jeg får nå etter bare en halv time. Dessuten gjør det vondt! Så spørsmålet er, kan dette ha noe med for mye/for lite vann eller salt i kroppen?

Takk for svar!

For lite vann vil jeg si..

For jeg har blitt forklart mange ganger at hvis kroppen har for lite vann vil det hope seg opp van i ekstremitetene.... som er hender og føtter... MEN det kan også tilsi for mye vann... Men uansett om det er for lite eller for mye vann er løsningen enkel; drikk mer vann! Og spis magnesium, kalsium og kalium...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:02   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Muskler, egg og hender!

..og myten om egg og kolestrol er avvlivet for lenge siden.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:54   #4
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Muskler, egg og hender!

hmm ok fint, jeg spiser egg til frokost

Jeg drikker nok vann da...drikker jo 3-4 liter hver dag, og tar tilskuddene...

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Muskler, muskler, muskler ... hvor mye kan det egentlig bli? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 8 16-10-09 07:11
Prikking i hender og føtter mindremeg Generell diskusjon 10 07-02-09 12:28
Millsi tar saken i egne hender! Millsi Ketolysekuren 0 11-12-07 21:06
Hjelpende hender! Gamla Livets lyse side 2 20-03-05 13:51
Kalde hender Kristian Atkins kosthold 12 15-03-04 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no