Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Et eventyr er over ... for tidlig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 16:46   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Et eventyr er over ... for tidlig

Meh.
Jeg har skrevet litt her før om at jeg fikk lavt blodsukker av denne dietten. Legens råd var at jeg skulle droppe kuren og bare unngå sukker, leve "vanlig sunt". Jeg prøvde å øke fra 20 til 40 karb om dagen, og gikk ikke ut av ketose likevel. Det var bra, men nå i dag på jobb gikk jeg rett på ræva gitt. 1,8mmol var blodsukkeret mitt på, rett på legevakta. Der fikk jeg sukkervann og sjokolade.
Så legen har mer eller mindre sagt at jeg ikke kommer til å ha et veldig bra liv om jeg fortsetter. Dette var da lege nummer tre som sier det samme.

Jeg har gått ned 16kg, og fra 37 i bmi til 32 i bmi siden 4.august og føler meg bedre enn noensinne så dette var en virkelig vond nyhet.
Føler meg superfeit allerede bare fordi jeg fikk sjokolade på legevakta.
Fikk en sprøyte av noe slag også som gjorde meg ordentlig kvalm.

Så ketolyse er utelukka for meg fremover, noen tips på andre dietter jeg kan gå på som ikke har for lite karbohydrater, lar meg trene aktivt og ikke storme de 16kg'ne opp i vekt igjen?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 16:53   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Se om du finner litt stoff om Lutz - bedre uten brød. Der kan du spise opptil 72 gram kh pr dag og fortsatt spise så mye fett du vil

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 16:55   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Lutz, Hexeberg, PB ... kan du iallfall sjekke ut. Lykke til. Godt at du husker at du ikke trenger å gå tilbake til "vanlig kosthold" selv om du må ut av ketose da. Lykke til!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:50   #4
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Jeg synes du skulle fått noe veiledning av lege da... Er ikke dette litt skummelt og eksperimentere med alene da....????

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:11   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Altså, det skal ikke være mulig å få så lavt blodsukker med normal insulin produksjon! Er det sjekket insulin- produksjon, glukosebelastning, c- peptid, langtidsblodsukker osv osv?
Det finnes feks insulinproduserende svulster. Jeg hadde IKKE slått meg til ro med at dette er lavkarbokostholdet sin skyld i det hele tatt!
Gå til fastlegen, uttrykk din bekymring og sørg for å bli henvist videre til noen som kan dette ordentlig! *sykepleier vifter med streng pekefinger*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:17   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Altså, det skal ikke være mulig å få så lavt blodsukker med normal insulin produksjon! Er det sjekket insulin- produksjon, glukosebelastning, c- peptid, langtidsblodsukker osv osv?
Det finnes feks insulinproduserende svulster. Jeg hadde IKKE slått meg til ro med at dette er lavkarbokostholdet sin skyld i det hele tatt!
Gå til fastlegen, uttrykk din bekymring og sørg for å bli henvist videre til noen som kan dette ordentlig! *sykepleier vifter med streng pekefinger*

Helt enig!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 03:52   #7
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 34
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Altså, det skal ikke være mulig å få så lavt blodsukker med normal insulin produksjon! Er det sjekket insulin- produksjon, glukosebelastning, c- peptid, langtidsblodsukker osv osv?
Det finnes feks insulinproduserende svulster. Jeg hadde IKKE slått meg til ro med at dette er lavkarbokostholdet sin skyld i det hele tatt!
Gå til fastlegen, uttrykk din bekymring og sørg for å bli henvist videre til noen som kan dette ordentlig! *sykepleier vifter med streng pekefinger*

Ja, akkurat dette tenkte jeg på også.. Det er jo bevist at blodsukkeret faktisk blir JEVNERE, i stedet for å hoppe opp og ned, ved å droppe alle de overflødige karbohydratene, og heller fokusere på fett og proteiner... Håper virkelig de tar de riktige prøvene av deg. Leger har det med å "haste til slutninger", spesielt siden denne dietten er stikk mot alt de har lært på legelinjen om diett og hva som er riktig og spise osv.

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:39   #8
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Hei
Min mann har diabetes type 1. Han begynte på lavkarbo i juni. En kan vel si jeg har fått en ny mann.....
Før hadde han føling flere ganger om dagen, ganske ofte på natten også og måtte trykke i seg sjokolade og andre huff huff saker.
Dette har han ikke lenger, ikke en eneste gang har han hatt føling siden han begynte med lavkarbo. Han skeiet litt ut i ferien og fikk føling....så det var rett tilbake til skikkelig kosthold.
Med andre ord hans blodsukker har aldri vært så stabilt som nå, han har hatt diabetes i 20 år.
Enig med de andre over her. Du burde få flere undersøkelser for dette kostholdet gir stabilt blodsukker. Hvis ikke du ikke over en periode har spist for lite fett i tillegg til lite karbohydrater....ja da smeller det

Lykke til videre

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:39   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Meh.
Jeg har skrevet litt her før om at jeg fikk lavt blodsukker av denne dietten. Legens råd var at jeg skulle droppe kuren og bare unngå sukker, leve "vanlig sunt". Jeg prøvde å øke fra 20 til 40 karb om dagen, og gikk ikke ut av ketose likevel. Det var bra, men nå i dag på jobb gikk jeg rett på ræva gitt. 1,8mmol var blodsukkeret mitt på, rett på legevakta. Der fikk jeg sukkervann og sjokolade.
Så legen har mer eller mindre sagt at jeg ikke kommer til å ha et veldig bra liv om jeg fortsetter. Dette var da lege nummer tre som sier det samme.

Jeg har gått ned 16kg, og fra 37 i bmi til 32 i bmi siden 4.august og føler meg bedre enn noensinne så dette var en virkelig vond nyhet.
Føler meg superfeit allerede bare fordi jeg fikk sjokolade på legevakta.
Fikk en sprøyte av noe slag også som gjorde meg ordentlig kvalm.

Så ketolyse er utelukka for meg fremover, noen tips på andre dietter jeg kan gå på som ikke har for lite karbohydrater, lar meg trene aktivt og ikke storme de 16kg'ne opp i vekt igjen?


Her er det antakelig snakk om hyperinsulinemi. Du må snarest utredes av en kompetent lege (som vet noe om kosthold). 4M-klinikken, Lindebergklinikken, dr. Hexeberg eller andre som har satt seg inn i dette fagfeltet.

Hyperinsulinemi pådrar man seg gjennom høyt karbohydratinntak i mange år. Grunnen til problemene dine nå er muligens at overgangen til ketogent kosthold har skjedd for brått?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 11:23   #10
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Jeg har ikke diabetes og jeg har ikke spist særlig mye karbo egentlig. Ikke mer enn normalt i allefall. Jeg har tett oppfølging fra en indremedisinspesialist på Riksen grunnet en sykdom jeg sleit med i mange år som igjen har sørget for at jeg har hatt veldig høy adrenalinproduksjon(noe som hever blodsukkeret), han har tatt noen prøver i dag og skal finne ut om kuren på en eller annen måte har fått adrenalinproduksjonen til å droppe og da om kroppen min ikke takler den omstillingen helt.

På en annen side, opp 2,5 kg på ett døgn utenfor ketose. Life is great

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 11:48   #11
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

En spesialist i indremedisin kan vite mye om kosthold og kostholdets innvirkning på metabolismen - men ikke nødvendigvis.

Det er din helse dette dreier seg om, så avgjørelsen ligger jo naturligvis kun hos deg, men jeg ville ha fulgt rådet om utredning hos noen som har satt seg inn i denne spesifikke problematikken.

Uansett; lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 11:54   #12
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Uansett hvordan man vrir og vender på det har jeg aldri hatt lavt blodsukker før jeg begynte på denne kuren. Og ja, noe er galt hvis det skjer, men det riktige er uansett å slutte med lavkarbo når det tydeligvis gjør meg mer dårlig?
Ikke noe hadde gledet meg mer enn å fortsette på kuren akkurat nå.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:16   #13
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Jeg ville nok økt karbohydratene opp til iallefall over 100 og fordelt dette over mange små måltider i løpet av dagen, slik ar du klarer å jevne forholdet mellom blodsukker og karbohydrater ut.
Blir liksom det motsatte av meg der insulinen ikke virker skikkelig lenger; jeg er nødt til å spise mange små måltid til dagen fordi a) jeg må ha noe karbohydrater i meg, ellers føler jeg meg helt elendig og b) jeg må passe på at blodsukkeret ikke stiger eller synker for mye.
Uansett hva som er årsaken til at du nå har så lavt blodsukker, så ville jeg, om det var min kropp som hadde oppført seg slik, ikke nølt med å KREVE full utredning, for noe er galt, uansett hvilken diett du går på.
Hva skjer om du spiser høykarbo, men av en eller annen grunn hopper over et måltid eller to, f.eks. i forbindelse med sykdom? Jeg tipper du risikerer at blodsukkeret faller kjapt.
"Det er bedre og vite, ellers vet man aldri"
Lykke til!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:19   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Uansett hvordan man vrir og vender på det har jeg aldri hatt lavt blodsukker før jeg begynte på denne kuren. Og ja, noe er galt hvis det skjer, men det riktige er uansett å slutte med lavkarbo når det tydeligvis gjør meg mer dårlig?
Ikke noe hadde gledet meg mer enn å fortsette på kuren akkurat nå.

Inntil du er utredet av noen som kan finne ut av denne evnt sammenhengen mellom bls og adrenalin, , bør du spise mer karber, ja, men det betyr jo ikke at du må ta av og spise loff og berlinerboller, pasta og poteter hele dagen.
Et Fedonkosthold på rundt 150karber med mye langsomme karbohydrater bør ikke sende bls ditt i bånn!

Det bør uansett kjøres en del tester på blodsukker og alt som har med det å gjøre! Føling er faktisk livsfarlig, så dette må noen finne ut av!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:16   #15
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Synes Fedon-kosthold inntil videre og en time hos en lavkarbo-spesialist høres veldig fornuftig ut.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:33   #16
siri77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: lier
Innlegg: 2
siri77 er på en erverdig vei

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Hei Jeg ville bestillt time hos Hexeberg til utredning.

siri77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:09   #17
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Jeg blir bare mer og mer sur
Nå har jeg vært uten ketolysedietten siden onsdag denne uken, og jeg har gått opp....4,4kg. Og jeg har faen ikke rørt sukker. Har ligget under anbefalt kaloriinntak og jeg har ligget på rundt 100-120kbh..skjønner pokker ikke hvordan det er mulig

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:36   #18
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Jeg blir bare mer og mer sur
Nå har jeg vært uten ketolysedietten siden onsdag denne uken, og jeg har gått opp....4,4kg. Og jeg har faen ikke rørt sukker. Har ligget under anbefalt kaloriinntak og jeg har ligget på rundt 100-120kbh..skjønner pokker ikke hvordan det er mulig

Uff, vet det er vanskelig og demotiverende, men prøv å ikke tenke så mye på vektoppgang og slike ting akkurat nå. Det viktigste er jo at du finner ut av hva som er årsaken til at kroppen din har reagert som den har gjort.
Helsen er viktigere enn vekten!!!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:41   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Men du spiser mel, eller? Det finnes mange som drar til seg fryktelig mye vann på mel...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:07   #20
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Høres ut for meg som at du har lagt på deg "vannvekte" igjen... KH binder vannet i kroppen. Jeg droppet netopp 4 kg på de 4 første dagen på LCHF dietten... De regner jeg som sikkert at raser rett på igjen om jeg øker KH-inntaket en del.
Håper du kommer til en spesialist som finner ut av problemet dtt. Og kanskje du skulle legge deg på et litt mer moderat kosthold med litt mer KH (enig med de andre her)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:37   #21
Kroneis
Nytt Medlem
 
Kroneis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 9
Kroneis er på en erverdig vei

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Håper du finner ut hva problemet er. Lavkarbokosthold er ikke for alle.
Prøv å ikke tenk så mye på vekten, det er viktigere at du blir frisk

Kroneis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:41   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over ... for tidlig

Opprinnelig lagt inn av Kroneis, her.

Lavkarbokosthold er ikke for alle.

Feil!! Men enhver må finne den graden som passer for seg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:49   #23
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Uansett hvordan man vrir og vender på det har jeg aldri hatt lavt blodsukker før jeg begynte på denne kuren. Og ja, noe er galt hvis det skjer, men det riktige er uansett å slutte med lavkarbo når det tydeligvis gjør meg mer dårlig?
Ikke noe hadde gledet meg mer enn å fortsette på kuren akkurat nå.

Jeg er helt enig med deg at du slutter på lavkarbo når du er blitt så dårlig..det er ditt liv og din helse Men anbefaler utredning.Skjønner ikke hvordan du mistet så mange kilo på så kort tid Ønsker deg masse Lykke Til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:13   #24
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Et eventyr er over...for tidlig.

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Jeg har ikke diabetes og jeg har ikke spist særlig mye karbo egentlig. Ikke mer enn normalt i allefall. Jeg har tett oppfølging fra en indremedisinspesialist på Riksen grunnet en sykdom jeg sleit med i mange år som igjen har sørget for at jeg har hatt veldig høy adrenalinproduksjon(noe som hever blodsukkeret), han har tatt noen prøver i dag og skal finne ut om kuren på en eller annen måte har fått adrenalinproduksjonen til å droppe og da om kroppen min ikke takler den omstillingen helt.

På en annen side, opp 2,5 kg på ett døgn utenfor ketose. Life is great

Jeg innbiller meg på mitt amatørnivå at svaret kan ligge her. Jeg er ikke lege, og tenker bare litt høyt nå.
Både adrenalin og insulin er viktige hormoner i kroppen vår, og er det en ting jeg har lært de siste tre årene, så er det slik at forandrer man på ett hormon, så har det dominoeffekt på flere hormoner.
Kan ikke nok om dette, men hvis man sammenligner med andre hormoner i kroppen, så er det slettes ikke uvanlig at man først har høyt stoffskifte, men så "brenner" det ut, og man får for lavt stoffskifte. Har skjedd med blant annet meg selv.
Kanskje det er noe slikt som har skjedd med adrenalinproduksjonen din?
Adrenalin har med binyrer å gjøre; kanskje en idè og få sjekket status der?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barbering i morgen tidlig raskall Mer enn 30 kg overvekt 30 24-01-10 18:18
For tidlig å starte med lavkarbobrød? Mohini Spørsmål og svar 7 23-01-10 13:47
For tidlig mens av Ketolyse? NinaOp Ketolysekuren 0 23-07-09 16:49
Tidlig krøkes Nille Livets lyse side 16 22-04-05 22:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no