Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Savn?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 09:32   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Jeg har aldri fokusert så mye på hva jeg må "forsake", men heller tenkt på alt det vidunderlige jeg faktisk kan spise.

Med det sagt, så rykker det litt i savnet når våren kommer og uteserveringene åpner etter den ene første symbolske utepilsen. Det kan jeg leve med, kjøper jeg i stedet et glass tørr vin, så nytes den fortsatt ute.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 09:32   #27
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Jeg forsøker å unngå å fokusere på hva jeg ikke kan spise. Jeg synes det gjør alt verre.
For meg er det absolutt største savnet er nystekt surdeigsbrød. Og egentlig all brødbakst. Menmen
Dernest er det vin. Men vin kan jeg antakelig snart smake litt på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 09:38   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg forsøker å unngå å fokusere på hva jeg ikke kan spise. Jeg synes det gjør alt verre.
For meg er det absolutt største savnet er nystekt surdeigsbrød. Og egentlig all brødbakst. Menmen
Dernest er det vin. Men vin kan jeg antakelig snart smake litt på.

Morsomt at du sier det, for jeg bodde ved siden av Godt Brød før, og syntes alltid det luktet så koselig og godt da jeg passerte dørene på vei til jobb hver morgen. ... Til jeg la om kostholdet. Ei venninne av meg flyttet ikke minst inn i etasjen over, og jeg syntes den surdeigsbrødlukta var så påtrengende og bare helt forferdelig! Det rev rett og slett i neseborene, og jeg kunne ikke for mitt liv skjønne at dette skulle bli "godt brød".
Rart hvordan ting endrer seg sånn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 11:46   #29
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Ah - det må helst være langtidshevet og hjemmelaget ... Surdeig kan bli for sterkt og for surt ellers. Nei - god brødlukt er en av de få tingene som faktisk rykker i "savnet"... Ellers er det helt fint. Spiser nå sukker for harde livet (3-dagers provokasjonsfase) og det er rett facinerende hvordan jeg kjenner at det er "avskyelig" og "godt" søtt samtidig. Etter å ha vært uten så lenge er det iallfall ingen tvil og at det trigger både "bevisstløs neve i skåla" og blodsukker i berg og dalbane.
Der gleder jeg meg faktisk til å gå cold turky igjen. (Må bare ta en marengs til først... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 18-07-11 kl 12:18. Årsak: Skvile leifr.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 11:56   #30
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Akkurat når det gjelder brødfronten er jeg happy med å ha gått over til lavkarbo`s rekker. De siste 6 årene har jeg bakt brød selv, nettopp for å få de grove ingr og uten tilsetningsstoffer. Men, med heving og tid i ovnen tok det 3-4 timer å lage de. Nå baker jeg bare proteinbrød en gang i uken, og så enkelt og greit som det er! Ingen heving og tung elting etc.
Det er ikke lenger et pes med baking og ingen kamp om plassen i fryseren

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:10   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

god brødlukt

Men det finnes jo ikke!
Jeg hater lukta av nybakt brød! Jobbet i bakeriutsalg i mange år og får frysninger av lukta av gjærbakst

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:17   #32
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det finnes jo ikke!
Jeg hater lukta av nybakt brød! Jobbet i bakeriutsalg i mange år og får frysninger av lukta av gjærbakst

Sånn har jeg det med fisk etter litt fartstid innen den bransjen. (Og NB - ikke gjær; surdeig.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 18:35   #33
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Savn?

Jeg savner igrunn ingenting i det daglige jeg..=) Stortrives med maten og alt det lovlige "snackset" som jeg kan spise Men det var en dag jeg skulle handle og "nybakt kanelbolle-lukt" slo imot meg i det jeg skulle gå inn døra.. Akkurat da savna jeg det litt, men så glemmer jeg heldigvis sånne ting fort og har ikke tenkt på det før nå.. Men her jeg sitter stappmett etter en lavkarbolatte laget med eggemelk er det igrunn ingenting høykarbo som frister akkurat nå

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:16   #34
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Savn?

En tråd full av fristelser. Spar meg. ( Led meg ikke inn i fristelser, jeg finner vegen selv)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:26   #35
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

En tråd full av fristelser. Spar meg. ( Led meg ikke inn i fristelser, jeg finner vegen selv)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:31   #36
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Savn?

Lakridspulveret køber jeg i Helsam - jeg ved ikke om i har den hos jer men de har internetbutik www.helsam.dk så det kan være en mulighed.
Lakridspulveret er fra Urtegaarden som også forhandler over nettet på www.urtegaarden.dk
Håber at det kan bruges

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:20   #37
linams
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 15
linams er på en erverdig vei

Sv: Savn?

Se etter lakrispulver på helsekosten, jeg har kjøpt der iallefall

linams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:54   #38
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Jeg savner ingenting av det jeg spiste før! *basta*

Men, noe kjapt og enkelt å spise sånn i farten, uten å måtte lage, steke,
bake osv på forhånd, kan jeg savne. (og ja, jeg vet om alt man kjapt kan spise)

Når det gjelder gjærbakst, så syns jeg fortsatt lukten er god, men magen min tåler det bare ikke. Og jeg blir nesten vond av å se på skoleungdommene som har vært på butikken i matfri, og kjøpt cola og skoleboller, eller urge og en pose hveteboller.. Min mage blir som om jeg har spist en murstein i lang tid etter noe ferskt bakverk! au au

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:59   #39
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg savner ingenting av det jeg spiste før! *basta*

Men, noe kjapt og enkelt å spise sånn i farten, uten å måtte lage, steke,
bake osv på forhånd, kan jeg savne. (og ja, jeg vet om alt man kjapt kan spise)

Når det gjelder gjærbakst, så syns jeg fortsatt lukten er god, men magen min tåler det bare ikke. Og jeg blir nesten vond av å se på skoleungdommene som har vært på butikken i matfri, og kjøpt cola og skoleboller, eller urge og en pose hveteboller.. Min mage blir som om jeg har spist en murstein i lang tid etter noe ferskt bakverk! au au

Syns det lukter gjærbakst i huset når jeg har stekt osteknekkis jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 23:18   #40
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Savn?

Haha Ser det er noen her som begynner innlegget sitt slik: "jeg savner ingenting ved det gamle kostholdet mitt! Men...." eller "Jeg savner ikke is/sjokolade/godt ol i det hele tatt!! men....." -eller noe i den duren.
Synes det er herlig med "men..." etter at de ikke savner noenting
Thihi

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 23:46   #41
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Luguber, her.

kanelboller fra Åpent Bakeri

...med masse, deilig jordbærsyltetøy å dyppe i! Det er noe av det beste i hele verden!

Savner egentlig all søt gjærbakst, min store favoritt. Og ikke si at jeg kan spise det av og til, for jeg får bare vond og oppblåst mage av det nå

Store boller med myke rosiner i, sprø croissant og nystekt pain chocholat

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 08:11   #42
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Savn?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

...med masse, deilig jordbærsyltetøy å dyppe i! Det er noe av det beste i hele verden!

Savner egentlig all søt gjærbakst, min store favoritt. Og ikke si at jeg kan spise det av og til, for jeg får bare vond og oppblåst mage av det nå

Store boller med myke rosiner i, sprø croissant og nystekt pain chocholat

Jeg er så glad for at jeg aldri har vært noe begeistra for søt gjerbakst eller kaker....det må være forferdelig å gå forbi et bakeri for dere som er fans av slikt!!

Min store synd er melkesjokolade, eventuelt melkedrøm fra freia (den med bringebær/yoghurt)....men samtidig så blir jeg kvalm av tanken på sjokolade. Tror det er varmen...enda godt jeg jobber hele sommeren så jeg slipper å gå rundt å få lyst på is!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no