Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fettfettfett ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-07, 19:46   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Fettfettfett ...

Hva er den enkleste måten å få i seg fett på?? Spiser veldig mye grønnsker med kjøtt til, men klarer ikke annet enn fint og rent kjøtt, men steker det i smør da, men å steke det ene lille kjøttstykket til middag kan vel umlig dekke det fettbehovet man skal ha i løpet av en dag??? Føler jeg får i meg laaaangt mindre fett enn det jeg skal ha om dagen. Spser kanskje fett uten at jeg er klar over det, er vel kanskje fett i det meste, utenat grønnsaker, for det går det syyykt mye av. Kanskje jeg skal begynne å wokke grønnsakene i smør i stede for å koke de, en måte å fåi seg mer fett på. Er enda ikke helt vant til å kjøpe så mye feit mat, men det kommer sikkert med tiden.....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:56   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett...

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Hva er den enkleste måten å få i seg fett på?? Spiser veldig mye grønnsker med kjøtt til, men klarer ikke annet enn fint og rent kjøtt, men steker det i smør da, men å steke det ene lille kjøttstykket til middag kan vel umlig dekke det fettbehovet man skal ha i løpet av en dag??? Føler jeg får i meg laaaangt mindre fett enn det jeg skal ha om dagen. Spser kanskje fett uten at jeg er klar over det, er vel kanskje fett i det meste, utenat grønnsaker, for det går det syyykt mye av. Kanskje jeg skal begynne å wokke grønnsakene i smør i stede for å koke de, en måte å fåi seg mer fett på. Er enda ikke helt vant til å kjøpe så mye feit mat, men det kommer sikkert med tiden.....

Jeg "overser" spyrefleksen og spiser to spiseskjeer med cocosa hver dag, rett fra glasset..... Fort og gæle......

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:59   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fettfettfett...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg "overser" spyrefleksen og spiser to spiseskjeer med cocosa hver dag, rett fra glasset..... Fort og gæle......

Hmm, det har jeg aldri fått helt med meg hva er, hvor får man kjøpt det?? Men absolutt noe å prøve, takk

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:59   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Steke i smør er lurt ja. det er godt med mye smør og urtesalt på wook. Og så inneholder nøtter og avokado en god del fett (vet ikke om nøtter er ok på Ketolyse?). Smoothie / shake med olje i er et annet tips.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 20:01   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Steke i smør er lurt ja. det er godt med mye smør og urtesalt på wook. Og så inneholder nøtter og avokado en god del fett (vet ikke om nøtter er ok på Ketolyse?). Smoothie / shake med olje i er et annet tips.

Jupps, tror jeg muligens wokker grønnsakene heretter... nøtter er ikke bra for meg i hvertfall, det holder jeg meg unna

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 20:25   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettfettfett ...

Hei,

Brokkoli- og blomkålmos er perfekt.. Noen ganger tar jeg bare brokkoli, smør og olje.. andre ganger har jeg i fetaost eller creme fraiche og krydder

Stekt champignon gjerne med løk og/eller paprika trekker en del fett

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:28   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Om du ikke klarer å spise Cocosa, kan du prøve å bestille MCT olje på apoteket. Den er lukt og smakløs. Den blir brukt i dietten til barn med epilepsi da det viser seg at de blir bedre og får mindre anfall når de spiser fettrik kost (ketogen kost). Men det er ikke lett å få barn til å spise fett....

1 ss sammen med mat to ganger daglig, så øker du til 2 ss. Det er nok.
Og den bør alltid tas sammen med mat. Ellers får du magevondt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:30   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Om du ikke klarer å spise Cocosa, kan du prøve å bestille MCT olje på apoteket. Den er lukt og smakløs. Den blir brukt i dietten til barn med epilepsi da det viser seg at de blir bedre og får mindre anfall når de spiser fettrik kost (ketogen kost). Men det er ikke lett å få barn til å spise fett....

1 ss sammen med mat to ganger daglig, så øker du til 2 ss. Det er nok.
Og den bør alltid tas sammen med mat. Ellers får du magevondt !

Hadde konstant vondt i magen med mtc, men med cocosa er alt bare velstand. Dessuten mener jeg at cocosa varer lengere og er bedre å oppbevare...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:37   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hadde konstant vondt i magen med mtc, men med cocosa er alt bare velstand. Dessuten mener jeg at cocosa varer lengere og er bedre å oppbevare...

MCT er det aktive virkestoffet i Cocosa og er mer "potent" enn Cocosa. Får man vondt i magen har man tatt for mye for fort og/eller ikke sammen med mat. Det er utrolig viktig å ikke overdosere. MCT oppbevares i kjøleskap og holder seg lenge. Ren MCT fra apoteket blir ikke harsk slik de som er tilsatt vitaminer og andre ting.

Men Cocosa er ok også - om man klarer smaken !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:43   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

MCT er det aktive virkestoffet i Cocosa og er mer "potent" enn Cocosa. Får man vondt i magen har man tatt for mye for fort og/eller ikke sammen med mat. Det er utrolig viktig å ikke overdosere. MCT oppbevares i kjøleskap og holder seg lenge. Ren MCT fra apoteket blir ikke harsk slik de som er tilsatt vitaminer og andre ting.

Men Cocosa er ok også - om man klarer smaken !

Tok det sammen med mat da, men kanskje for mye, 30 ml hver morgen

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:47   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tok det sammen med mat da, men kanskje for mye, 30 ml hver morgen

du bør starte med max 1 ss (det er vel ca 14 ml). Og øke på ettervert som magen tåler det...... Men gjort er gjort og spist er spist. Trives du med Cocosa er det helt OK !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:47   #12
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfettfett ...

Jeg sliter litt med det samme, men har å funnet en "bakvei" til fettet. Rett og slett å lage dressing til salater og grønnsaker av ren olje. Dvs med smakstilsettning i. Bruker ofte oljen fra slike glass med soltørkede tomater, hvitløk eller fetaost som basis, der er det mye smak fra før. Om jeg da lager meg en salat får jeg "gratis" i meg to-tre ss med olje, uten at jeg egentlig merker det, det er jo bare dressingen.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:52   #13
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Jeg sliter litt med det samme, men har å funnet en "bakvei" til fettet. Rett og slett å lage dressing til salater og grønnsaker av ren olje. Dvs med smakstilsettning i. Bruker ofte oljen fra slike glass med soltørkede tomater, hvitløk eller fetaost som basis, der er det mye smak fra før. Om jeg da lager meg en salat får jeg "gratis" i meg to-tre ss med olje, uten at jeg egentlig merker det, det er jo bare dressingen.

Klarer ikke oljedressinger asså... blir såseig og ekkel i munnen, men kanskje jeg skal prøve å lage min egen dressing av rømme, kan jo ta litt smaksolje oppi der pluss krydder og sånn, kanskje det kan hjelpe litt

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:53   #14
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fettfettfett ...

Hva smaker egentlig cocosa?? Kan prøve begge deler og se hva jeg "liker" best

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 22:06   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Hva smaker egentlig cocosa?? Kan prøve begge deler og se hva jeg "liker" best

Liker du Pinja Colada vil du like cocosa

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 13:35   #16
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fettfettfett ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Liker du Pinja Colada vil du like cocosa

Elsker kokos så da er det kanskje noe for meg

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:53   #17
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Fettfettfett ...

Jeg lager dressinger og sauser til maten av fløte, rømme, CF og meierismør, slik får jeg i meg nok fett til alle måltider. Smaksetter med oljer og krydder uten karber Deilig... Godt å være i gang igjen

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 12:35   #18
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fettfettfett ...

Men hva er det jeg skal velge av cocosa olje, den vanlige eller ekstra virgin?? Begge deler kanskje, en til mat og en til å maule....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:22   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettfettfett ...

Cocosa pure er smakløs og beregnet på steking. Cocosa Extra Virgin smaker kokos og er beregnet som kost tilskudd. Du kan bruke dem slik du liker/som passer deg best !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no