Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hurra, jeg er i gang!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-06, 13:42   #1
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Hurra, jeg er i gang!

Jupp, da har jeg begynt på 1. dag av induksjon! Og det er så supert at dette forumet finnes. SIst gang jeg gikk på atkins, for 6 år siden, fantes det ikke noen norske forum, så jeg surfet rundt på de amerikanske i stedet. Men et norsklavkarboforum er jo en drøm, så takk for at dere finnes!

Jeg har lest flere atkinsbøker, og tror jeg gjør ting "riktig", men sikker er jeg ikke - så skrik ut om dere ser noen feil. I dag har jeg spist:

Frokost: egg og bacon,
gul bonaqua å drikke + en kopp pulverkaffe med litt kaffefløte og bitelitt Splenda

Lunsj:
Buffalo-mozzarella, 1 liten tomat, olivenolje extra virgin og tre blader fersk basilikum
gul bonaqua å drikke

Mellommåltid/snacks: To oliven, hvitløk og litt fetaost


...Det er så langt jeg har kommet hittil. Hva tror dere, erfarne gutter & jenter der ute? Er dette ok? Jeg venter på ketosticksene mine som snart kommer i posten, så da vil jeg jo se om jeg er i ketose eller ikke.

Foreløpig er formen fin, bortsett fra at jeg er littegranne svimmel.

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 17:37   #2
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hurra, jeg er i gang!

Litt lite grønnsaker her, syns jeg! Begynte på Atkins selv for fire mnd siden, og tok litt tid før jeg lærte meg å inkludere grønt i alle måltidene mine! Hva med feks grønn paprika og sopp til egg og bacon? Og dampet brokkoli til lunsjen din?

Også har jeg lært meg å droppe koffeinet. Det kan ha negativ innvirkning på blodsukkeret hos noen, og det merker iallefall jeg stor forskjell på!

Også skriver du ikke noe om kosttilskudd du tar, som er viktig å få med.. Andre kan sikkert gi deg bedre råd, men jeg tar multivitaminer, krom, kalium, magnesium, kalsium pluss B-vitaminer. sistnevnte begynte jeg med etter å ha fått tips om at det kunne hjelpe på lite energi. Og det gjorde det!

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 19:18   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs
Question

Sv: Hurra, jeg er i gang!

Hei!!

Jeg kjøpte en flaske med bonaqua her en dag, og jeg trodde dette var VANN med smak..(Den jeg kjøpte var rød på flaska)

Jeg tok en nærmere titt på næringsinnholdet, og så til min forskrekkelse at det var søtet med fruktose(tror det var fruktose)...

2,1 karber pr 100 ml...
etter min hoderegning, blir det totalt 10,5 karber i en halvliters flaske!....
Da gikk jeg heller hjem og drakk vann fra springen gitt...

Stemmer dette?...Noen?

Må bare sjekke at jeg ikke blir heeelt fanatisk her...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 17:27   #4
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Hurra, jeg er i gang!

Opprinnelig lagt inn av ellenmaria, her.

Litt lite grønnsaker her, syns jeg! Begynte på Atkins selv for fire mnd siden, og tok litt tid før jeg lærte meg å inkludere grønt i alle måltidene mine! Hva med feks grønn paprika og sopp til egg og bacon? Og dampet brokkoli til lunsjen din?

Også har jeg lært meg å droppe koffeinet. Det kan ha negativ innvirkning på blodsukkeret hos noen, og det merker iallefall jeg stor forskjell på!

Også skriver du ikke noe om kosttilskudd du tar, som er viktig å få med.. Andre kan sikkert gi deg bedre råd, men jeg tar multivitaminer, krom, kalium, magnesium, kalsium pluss B-vitaminer. sistnevnte begynte jeg med etter å ha fått tips om at det kunne hjelpe på lite energi. Og det gjorde det!

Jeg har begynt å inkludere mer grønnsaker i maten nå. Spiser salat til lunsj og til middag, ved siden av kjøtt/fisk. Og noen tillatte grønnsaker, stort sett broccoli og blomkål. Og litt sopp. Jeg tar spektro multivitamin/mineral, og har økt dosen fra en til to per dag etter at jeg begynte på induksjonen. Har droppet kaffe, men drikker noen kopper te hver dag. Ketostiscksen har slått ut hver dag den siste uka, så da burde det vel gå veien. Men kan ikke si at kiloene raser av, akkurat. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg begynner å gå ned skikkelig...?

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 17:30   #5
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Hurra, jeg er i gang!

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Hei!!

Jeg kjøpte en flaske med bonaqua her en dag, og jeg trodde dette var VANN med smak..(Den jeg kjøpte var rød på flaska)

Jeg tok en nærmere titt på næringsinnholdet, og så til min forskrekkelse at det var søtet med fruktose(tror det var fruktose)...

2,1 karber pr 100 ml...
etter min hoderegning, blir det totalt 10,5 karber i en halvliters flaske!....
Da gikk jeg heller hjem og drakk vann fra springen gitt...

Stemmer dette?...Noen?


Må bare sjekke at jeg ikke blir heeelt fanatisk her...

Ja det er lurt å sjekke karboinnholdet på vann også, nå som det har kommet så mye merkelige vanntyper på markedet. Mange av dem har mye karboer, som du oppdaget her Hyper...Jeg synes ikke de smaker så godt heller (smakte litt forskjellig før Atkins), litt for søtt og kunstig liksom. Men den gule bonaquaen jeg drikker, har ikke karber i seg.

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 02:53   #6
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hurra, jeg er i gang!

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Hei!!

Jeg kjøpte en flaske med bonaqua her en dag, og jeg trodde dette var VANN med smak..(Den jeg kjøpte var rød på flaska)

Jeg tok en nærmere titt på næringsinnholdet, og så til min forskrekkelse at det var søtet med fruktose(tror det var fruktose)...

2,1 karber pr 100 ml...
etter min hoderegning, blir det totalt 10,5 karber i en halvliters flaske!....
Da gikk jeg heller hjem og drakk vann fra springen gitt...

Stemmer dette?...Noen?

Må bare sjekke at jeg ikke blir heeelt fanatisk her...


Asså..Jag har nå den ROSA flasken framfør mig..0 karbs.. det står ikke noe om fruktose heller..bare att den innehåller aromer..

Er det den røde flasken med bobbler du snakker om,eller den uten???

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no