Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-10, 15:35   #1
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei
Question

Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

leser litt forskjelig her inne men kan pepsi max stoppe nedgangen om man drikker en halv til en liter om dagen?
drikker mellom 3-4 liter venn i tillegg

bare litt avhengig

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:37   #2
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: pepsi max kan det ståppe veknegangen?

Akkurat det har ikke stoppet min vektnedgang... det er mye annet som gjør det :P feks nøtter, brøderstatning osv. det er veldig individuelt. du må nesten se det ann hva som funker og ikke for deg.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:41   #3
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: pepsi max kan det ståppe veknegangen?

Det har ikke stoppet nedgangen min, men så skal jeg heller ikke ned så mye som deg
Hvis du er usikker, prøv å gå en uke uten? Da vil du jo få svaret

Lykke til !

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:38   #4
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Det har ikke stoppet nedgangen for meg, men jeg har opplevd å få vannvittig migrene om jeg kutter ut tab xtra, pepsi max eller cola zero flere dager i strekk - vær oppmerksom på det, dersom du har planer om å kutte det helt ut

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:41   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Det kan stoppe vektnedgangen. Det jeg imidlertidig syns er verre, er den skaden kropp og tenner får av brusdrikking.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:03   #6
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det kan stoppe vektnedgangen. Det jeg imidlertidig syns er verre, er den skaden kropp og tenner får av brusdrikking.

Jeg har ikke drukket annet enn brus i forskjellige former de siste 20 årene (drikker ikke kaffe, te, vann, juice, melk, saft, øl.....) - har ingen slitasje i emaljen som brusdrikkere står i fare for å få, og jeg har ikke hatt hull i tennene siden barneskolen Ingen tannlege har trodd på meg, når jeg sier at jeg kun drikker brus til vanlig Jeg er ikke hysterisk med tannbørsten heller, til vanlig pusses de raskt og effektivt når jeg står opp - that's it.....

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 22:28   #7
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg har ikke drukket annet enn brus i forskjellige former de siste 20 årene (drikker ikke kaffe, te, vann, juice, melk, saft, øl.....) - har ingen slitasje i emaljen som brusdrikkere står i fare for å få, og jeg har ikke hatt hull i tennene siden barneskolen Ingen tannlege har trodd på meg, når jeg sier at jeg kun drikker brus til vanlig Jeg er ikke hysterisk med tannbørsten heller, til vanlig pusses de raskt og effektivt når jeg står opp - that's it.....

WOW! Ikke rart tannlegen ikke tror deg - du er jo UNIK!

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 00:00   #8
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Jeg drikker ca 1,5 l PepsiMax eller FunLight saft daglig + ca 2 l vann. Jeg har gått ned, og ikke har ikke lyst på godteri. Så jeg er vel blandt de heldige som tåler kunstige søtningsstoffer.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 00:19   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg har ikke drukket annet enn brus i forskjellige former de siste 20 årene (drikker ikke kaffe, te, vann, juice, melk, saft, øl.....) - har ingen slitasje i emaljen som brusdrikkere står i fare for å få, og jeg har ikke hatt hull i tennene siden barneskolen Ingen tannlege har trodd på meg, når jeg sier at jeg kun drikker brus til vanlig Jeg er ikke hysterisk med tannbørsten heller, til vanlig pusses de raskt og effektivt når jeg står opp - that's it.....

Det er fordi du har god magesyre og er slik som meg
Allikevel, brusdrikking hver dag er IKKE bra og det spiller ingen som helst slags rolle hva folk vil argumentere for det om det emnet, for der er det ingen diskusjon, hehe

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 00:44   #10
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Tannlegen min kunne ikke se at jeg hadde skader på tennene fra brus da jeg var der for et par uker siden, men han sa likevel at jeg måtte slutte; " for du legger vel ikke tennene dine i batterivæske, det er jo akkurat det samme". For min del har jeg drukket så mye av slikt at jeg har brukt MYE penger på det. Akkurat nå drikker jeg det ikke, pga. at jeg akkurat har starta med Atkins, men tanken på å aldri røre det igjen er litt vanskelig å godta... Problemet mitt er at jeg er veldig dårlig på moderasjon, jeg er litt sånn all or nothing. Helgedrikking kan være en løsning tenker jeg.

Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 13:13   #11
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Pepsi max stoppet vektnedgangen for meg i hvert fall, i tillegg til at jeg fortsatt å være oppblåst. Først da jeg kuttet det ut begynte vekten å gå ned igjen og først da begynte magen å bli flatere og jeg fikk mer definerte muskler.

Jeg har lest flere undersøkelser/artikler på engelske nettsider som konkluderer med at lightbrus ofte fører til at man legger på seg, stikk i strid med hva man kanskje skulle tro. Dessuten er det mange bivirkninger med tilsetningsstoffene i slik brus NRK sendte en dokumentar for noen år siden om skadevirkningene av aspartam i lightbrus og sukkerfritt godis - den anbefales.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 17:41   #12
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Drikk pepsi maxen din med god samvittighet du. Det er mange som tror den hindrer vektnedgang, sannsynligvis tror de det på grunn av målefeil.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 18:27   #13
hell81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Norge/Nordland
Innlegg: 7
hell81 er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Om man er avhengi av Pepsi max eller Tab-extra o.l, og da kutter det ut. Så tur man LETT til godis og fymat. Drikke iallefall 0,5 dl Pepsi Max om dagen, og har verken stoppet på nedgangen eller negativ utslag på stix'n.
Er man avhengi, så kan man ikke slutt på dagen. Da vil mange få skallebank, suget på noe annet osv.. er samme som og slutt og røyk. Det MÅ trappes ned..

Helt enig, KOS deg med den sukkerfrie brusen

*tar en slurk* Pepsi Max

hell81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 18:29   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av hell81, her.

Om man er avhengi av Pepsi max eller Tab-extra o.l, og da kutter det ut. Så tur man LETT til godis og fymat. Drikke iallefall 0,5 dl Pepsi Max om dagen, og har verken stoppet på nedgangen eller negativ utslag på stix'n.
Er man avhengi, så kan man ikke slutt på dagen. Da vil mange få skallebank, suget på noe annet osv.. er samme som og slutt og røyk. Det MÅ trappes ned..

Helt enig, KOS deg med den sukkerfrie brusen

*tar en slurk* Pepsi Max

Javel? Det er fast for alle?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 20:05   #15
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Ja, man merker det når man slutter, men en-to dager med vondt i hodet er vel ikke umulig å takle? For min del syns jeg det er vanskeligere å ta bare et lite glass om dagen enn å ta ingen ting. Det at man har et så sterkt sug etter noe kan jo tyde på at det påvirker kroppen på en uønsket måte. Jeg har jo også et sterkt sug etter sjokolade og boller, men ikke tale om at moderasjon er løsningen i de tilfellene i alle fall...

Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 23:05   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Ja, man merker det når man slutter, men en-to dager med vondt i hodet er vel ikke umulig å takle? For min del syns jeg det er vanskeligere å ta bare et lite glass om dagen enn å ta ingen ting. Det at man har et så sterkt sug etter noe kan jo tyde på at det påvirker kroppen på en uønsket måte. Jeg har jo også et sterkt sug etter sjokolade og boller, men ikke tale om at moderasjon er løsningen i de tilfellene i alle fall...

Du har helt rett. Tar du ett lite glass i dag, så er sjansen stor for at du tar ett lite glass i moorgen også, og sjansen er enda større for at du tar ganske mye mer enn ett lite melkeglass også

Jeg syns det er ett helt vanvittig råd å gi, å kunne drikke litt, og drikke det hver dag slik det sies oppe her. Det må selvsagt være opp til hver enkelt HVA de stapper i seg, men hør her; Hva er kosen med brus om du drikker det hver eneste dag? Vil man opprettholde søtsuget og avhengigheten? Vil man utsette avvenningen og føle at man ALDRI klarer å legge det fra seg? Vil man drikke brus med aspartam som man VET er 100% kjemisk og som kan føre til svulst på hjernen, kreft, hukommelsestap, hodepine etc?

Fakta er at det er IKKE sunt å drikke brus hver dag, og den som påstår noe annet må altså kunne vise meg noen vanvittige seriøse kilder.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 23:07   #17
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av hell81, her.

Om man er avhengi av Pepsi max eller Tab-extra o.l, og da kutter det ut. Så tur man LETT til godis og fymat. Drikke iallefall 0,5 dl Pepsi Max om dagen, og har verken stoppet på nedgangen eller negativ utslag på stix'n.
Er man avhengi, så kan man ikke slutt på dagen. Da vil mange få skallebank, suget på noe annet osv.. er samme som og slutt og røyk. Det MÅ trappes ned..

Helt enig, KOS deg med den sukkerfrie brusen

*tar en slurk* Pepsi Max

Hvorfor kan man ikke slutte på dagen? Det tar mye kortere tid enn nedtrapping. Det er snakk om noen dagers abstinenser, både med brus og med røyk.

Man kan KOSE seg med brus, men brusen behøver ikke å betyr KOS. Og skal man KOSE seg med brus, så KOSER man seg ikke med den når man drikker det hver dag. Da er det bare en vane.

Fordi om noe er "sukkerfritt" og man i teorien kan spise og drikke det, så MÅ man ikke spise/drikke det.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 23:20   #18
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Angående nedtrapping eller brå slutt, når jeg startet med mitt nye kosthold, foreløbig ketolyse, før helgen, så bestemte jeg meg for samtidig å kutte ut pepsi-max. Jeg har drukket 1-2 liter for dagen i åresvis....

Jeg hadde et døgn med en helt intens hodepine, men så var det over. Har ikke så stor trang etter det heller, ikke verre enn at jeg klarer å ignorere det.
Alle må jo selvsagt finne ut selv hva som er bra og ikke, men jeg vil gjøre et ordentlig forsøk på å kvitte meg med det som jeg tenker er en uvane. I alle fall når vi snakker om flere liter til dagen.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 23:30   #19
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Har også drukket mye light-brus, fra 0.5-1.5 liter for dag i årevis. Sluttet for 6 uker siden på dagen, ikke merket noe som helst av skallebank jeg. Så, det er nok ikke likt for alle at man får abstinenser.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:43   #20
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Drikk pepsi maxen din med god samvittighet du. Det er mange som tror den hindrer vektnedgang, sannsynligvis tror de det på grunn av målefeil.

Det er ikke riktig for alle - sukkerfri brus påvirker både blodsukker og insulin hos flere og dermed bruker kroppen det som vanlig sukker. Om man må ha en hormonell ubalanse i tillegg vet jeg ikke, men man kan legge på seg av det. Poster inn et svar fra en blogg på nett:

Sitat:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/34040.php

anonym skriver:
24. mai 2010, kl. 12:55
ASPARTAME MAKES YOU FATTER!
Position Statement from Dr. Sandra Cabot
Mission Possible Australia
http://www.liverdoctor.com
I have been a medical doctor for over 25 years and have clinical and research interests in the liver and metabolism. I have authored several best selling health books including the “Liver Cleansing Diet”, “The Body Shaping Diet”, “Don’t Let Your Hormones Ruin Your Life”, “Women’s Health”, “Menopause and Natural Hormone Replacement Therapy” and I lecture internationally on these subjects. I have been consulted by thousands of patients with weight problems, hormonal imbalances, fatty liver, sluggish metabolism and chronic ill health. I have been an advocate and practitioner of nutritional methods of healing for 30 years. I regularly appear on national television and broadcast on many radio stations to educate people about the importance of a healthy liver in achieving good health and weight control!
In the interests of public health I am making a position statement concerning the use of the artificial sweetener called aspartame and sold most commonly under the names of NutraSweet and Equal. One must ask, “why do millions of people ingest a toxic chemical like aspartame everyday”? To me it appears ridiculous and I believe that it is because people have been brainwashed into thinking aspartame will keep their weight down and is good for health. It also shows me that we have lost touch with our own natural senses and instincts.
After having been consulted by thousands of overweight people suffering with problems concerning the liver and/or metabolism I can assure you that aspartame will not help you in any way, indeed it will help you to gain unwanted weight. This has been my experience, and there are logical reasons to explain the fattening and bloating effects of aspartame. When you ingest the toxic chemical aspartame it is absorbed from the intestines and passes immediately to the LIVER where it is taken inside the liver via the liver filter. The liver then breaks down or metabolizes aspartame to its toxic components – phenylalanine, aspartic acid and methanol. This process requires a lot of energy from the liver which means there will be less energy remaining in the liver cells. This means the liver cells will have less energy for fat burning and metabolism, which will result in fat storing. Excess fat may build up inside the liver cells causing “fatty liver” and when this starts to occur it is extremely difficult to lose weight. In my vast experience any time that you overload the liver you will increase the tendency to gain weight easily.
Aspartame also causes weight gain by other mechanisms —Causes unstable blood sugar levels, which increases the appetite and causes cravings for sweets/sugar. Thus it is particularly toxic for those with diabetes or epilepsy. Causes fluid retention giving the body a puffy and bloated appearance. This makes people look fatter than they are and increases cellulite.

Jeg sluttet forøvrig på dagen med røyk og sukkerfri brus, uten noen form for nedtrapping, og selvsagt var det litt ubehagelig, men det var ikke noe problem. Gradvis nedtrapping ville ikke funket for meg, som noen sier lenger oppe: da ville jeg bare opprettholdt suget. Blir det samme som om jeg skulle spist et par biter godteri hver dag for å trappe ned på det, da ville jeg garantert ikke klart det.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 17:39   #21
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Poster inn et svar fra en blogg på nett:

Prøv å finne en artikkel fra et medisinsk tidsskrift i stedet for fra en blogg. Det er en grunn til at medisinske artikler kvalitetskontrolleres i motsetning til blogger.

Og prøv å finne "peer review"-artikler som Dr. Sandra har fått publisert etter sine påståtte kliniske forsøk. Tror neppe du vil finne noen da jeg mistenker at dette er en heksedoktor som har gitt opp legetjenesten i bytte mot å bli rik på å forfatte bøker for folk som vil ha lettvinte løsninger.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 18:10   #22
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Har merket på meg selv at pepsi max stopper vektnedgangen. Men jeg kan drikke så mye kaffe og rødvin som jeg bare vil
Nå som sommeren kommer så kutter jeg ut brusen, og nyter noen glass vin i sola istedet for å drikke brus fungerer ypperlig på min vekt iallefall

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 19:01   #23
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Prøv å finne en artikkel fra et medisinsk tidsskrift i stedet for fra en blogg. Det er en grunn til at medisinske artikler kvalitetskontrolleres i motsetning til blogger.

Og prøv å finne "peer review"-artikler som Dr. Sandra har fått publisert etter sine påståtte kliniske forsøk. Tror neppe du vil finne noen da jeg mistenker at dette er en heksedoktor som har gitt opp legetjenesten i bytte mot å bli rik på å forfatte bøker for folk som vil ha lettvinte løsninger.

Ikke vanskelig å finne slikt i det hele tatt, og du kan søke nettet etter flere undersøkelser, du vil finne det:
http://www.scientificamerican.com/ar...ed-weight-gain

Flere kilder du kan ha nytte av å lese:

Rogers PJ, et al. Separating the actions of sweetness and calories: effects of saccharin and carbohydrates on hunger and food intake in human subjects. Physiol Behav 1989;45:1093–1099

Lavin JH, et al. The Effect of Sucrose- and Aspartame-Sweetened Drinks on Energy Intake, Hunger and Food Choice of Female, Moderately Restrained Eaters International Journal of Obesity. 1997;21:37-42


Tordoff MG, et al. Oral stimulation with aspartame increases hunger. Physiol Behav 1990;47:555–559

Swithers SE, et al. A Role for Sweet Taste: Calorie Predictive Relations in Energy Regulation by Rats. Behavioral Neuroscience 2008;122(1

Du finner ganske mange artikler til at det å bare avfeie dette med at det er tull blir litt merkelig i mine øyne. Men så har jeg også erfart på kroppen at sukkerfri brus får blodsukkeret og vekten til å stige.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 21:30   #24
Katch
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
Katch er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Jeg begynte å drikke sukkerfri brus for fire år siden, samtidig som jeg kuttet kraftig ned på karbohydrater. Gikk ned 20 kg på 4 mnd, så det hadde ingen innvirkning på vektnedgang for meg.

Men i februar i år kuttet jeg ut all sukkerfri brus, saft, yougurt, tyggegummi osv. For et par mnd etter jeg begynte å drikke mye Zero begynte jeg å få utslett, og det siste 1,5 har konsentrasjonen blitt verre og jeg har fått oftere så store smerter i hodet at jeg ikke har greid å fungere normalt.

Så etter jeg sluttet med sukkerfritt som inneholder aspartam har jeg ikke hatt plager i det hele tatt. Konsentrasjon har blitt stadig bedre (tar jo 6 mnd før det er ute av kroppen) og hodepinen er borte. Utslettet (rosacea) har også gått tilbake.

Finnes flere som har fått langt større plager enn meg. Noen har fått MS-diagnose feks. Så jeg vil aldri anbefale sukkerfri brus e.l. Selv om jeg knapt rører sukker så ville jeg heller tatt meg ei flaske Coca Cola enn et light-produkt. Klart noen takler aspartam bedre, jeg kan ikke tenke meg at jeg hadde sluttet om det ikke rammet meg selv.

Katch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: (◡‿◡✿) Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 22:39   #25
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Jeg leste bare den første og fant ingenting der, er det noen av dem som handler om at blodsukkeret stiger av aspartam?

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva mener dere? Skal jeg stoppe? hoppetussa Spørsmål og svar 14 09-03-10 17:43
Gå ned for fort? Stoppe forbrenningen? Skautrollet Mer enn 30 kg overvekt 0 01-03-09 15:54
Hvorfor stoppe ketolysekur før sykehusinnleggelse? Shadow Spørsmål og svar 2 22-10-08 08:15
Vil to pizzastykker stoppe ketosen min? watta Lavkarbo generelt 15 10-09-08 22:31
Kan vektnedgangen stoppe helt/utebli? LilleVille Ketolysekuren 1 15-02-08 08:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no