Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Feb 2016
![]() |
Må jeg spise fett?Heisann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Grete Rode
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må jeg spise fett?Hvorfor er du ikke glad i fett? Kolesterolet er frikjent.
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre". Sist redigert av HP : 15-02-16 kl 09:04. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 54
Sv: Må jeg spise fett?Hva tenker du at kroppen din skal leve på da? Den kan ikke leve kun på proteiner. Du trenger ikke drikke fettkaffe og smeltet smør, men spis naturlig fett som avokado, fet fisk, fett kjøtt (kjøttdeig fremfor karbonadedeig), frø og seterrømme f.eks.
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 43
Sv: Må jeg spise fett?Hvis du ikke er så glad i fett, kan kanskje en slags middelhavsdiett, som f.eks. Fedon passe for deg?! Ellers er fett svært viktig. Mange vitaminer er fettoppløselige, huden som er vårt største organ er helt avhengig av fett, ikke minst, som det nevnes over her, kutter du ned på karbohydrater, bør du øke tilsvarende med fett. Dette handler rett og slett om at du trenger en energikilde. Protein er langt mindre egnet enn karbohydrater og fett i så måte, og det er en trøblete kilde for kroppen å omsette. Men det finnes jo flere fettkilder som ikke er så åpenbare. F.eks. egg, fet fisk (laks, makrell, sild, ørret), avokado, nøtter, gresk/tyrkisk yoghurt, diverse gode oljer etc. Og så må man heller ikke legge om kostholdet sitt over natta, men heller bytte ut en matvare her, og en matvare der. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
Emneord |
fett, lavkarbo, skade |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kan man spise for mye fett? | bobbla | Ketolysekuren | 7 | 23-02-11 21:58 |
Kan man spise for mye fett? | Millsi | Generell ernæringsdebatt | 9 | 05-02-11 23:50 |
Kan man spise for mye fett? | timich | Lavkarbo generelt | 25 | 21-02-10 14:20 |
Kan man spise for mye fett? | KrissiFontaine | Spørsmål og svar | 3 | 07-10-07 13:32 |
Må man spise mye fett? | Lollypop! | Ketolysekuren | 5 | 28-08-07 17:48 |