Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hårtap

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-11, 20:49   #1
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Hårtap

Mamma fortalte om ei venninne som hadde mistet mye av håret sitt da ho gikk på lavkarbo og da ho begynte å spise karbo igjen så kom håret tebake...
synes dette høres veldig merkelig ut og min første tanke var at ho må jo ha spist veldig ekstremt og ensformig???

er det noen andre som har erfaring om dette??

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 22:18   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hårtap

Skulle ikke forundre meg.....jeg har mistet enormt med hår etter å ha gått ned 37 kg. Da jeg var feit og spiste høykarbo hadde jeg det lange tykke håret...nå er det bare pistrene igjen....

Men jeg er fremdeles på lavkarbo/ LCHF og holder nok ut med dette pistrehåret i håp om at det kommer tilbake igjen også på lavkarbo-kosthold... Har investert i Nisim-produktene, men det ser ikke ut til å hjelpe ennå...men jeg smører meg og har en engels tolmodighet.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 22:40   #3
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap

Har ikke tenkt over dette jeg faktisk, men jeg mister veldig mye hår hele tiden....

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 22:58   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap

Vekttap, uansett grunn, kan forårsake hårtap. Kroppen kommer jo i en slags stresstilstand særlig når den skal skifte til en helt ny forbrenningsmåte, fra blanding- til fettforbrenning (særlig om man ligger noe lavt på karbene, typ <70 gram om dagen) i tillegg til at det skjer en del drastiske ting hormonelt. Det kan faktisk ta et helt år inntil kroppen er helt innstilt på denne måten å forbrenne på. Da er det ganske vanlig at flere av hårsekkene enn vanlig går inn i en telogen fase (hvilefase). For de aller fleste er dette noe som bare skjer i en overgang, typ 3-6 mnd, da særlig når kroppen opplever denne type stress, altså vekttap. Er det andre stressfaktorer kan det så klart være mer langvarig. Noen er mer følsomme for sånne faser enn andre. Jeg er dessverre et veldig godt eksempel på det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 23:03   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hårtap

Mitt hår sitter veldig godt fast så langt, i alle fall...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 23:16   #6
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Hårtap

hmmm intressangt......

får da håpe at det kommer tebake igjen da bestemamma...ikke noe kjekt å gå rundt med pistrete hår.....

frisøren sa faktisk te meg sist jeg var der at håret mitt var kommet seg og så mye bedre ut

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 23:17   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Mitt hår sitter veldig godt fast så langt, i alle fall...

Ja, ikke alle opplever det! Men mange nok til at det kan kalles et ganske vanlig fenomen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 23:38   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hårtap

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

hmmm intressangt......

får da håpe at det kommer tebake igjen da bestemamma...ikke noe kjekt å gå rundt med pistrete hår.....

frisøren sa faktisk te meg sist jeg var der at håret mitt var kommet seg og så mye bedre ut

Ja, takk Det håper jeg også....

Bra at du ikke har mistet noe da..kanskje du er blant de mange heldige og jeg blant de få uheldige


Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, ikke alle opplever det! Men mange nok til at det kan kalles et ganske vanlig fenomen!

Var det ikke så at det er ca 20% som mister håret etter slanking?

Fikk vite av en som skulle ta gastric bypass at de får tabletter på sykehuset som skal forhindre håravfall....lurer svært på hva slags tabletter det her dreier seg om...noen som vet?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 23:47   #9
FruFrydenstrup
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: I et lite hus :)
Innlegg: 9
FruFrydenstrup er på en erverdig vei

Sv: Hårtap

B vitaminer men det er pga reduksjon av magesekken og de må ha B12 injeksjoner resten av livet som jeg har fått vite.

FruFrydenstrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hårtap under slanking Hillelille Generell diskusjon 40 25-11-10 18:49
Hårtap (Hjelp!) Mercudia Spørsmål og svar 18 05-11-10 21:12
Hårtap.. Sahara83 Generell diskusjon 2 23-10-10 13:36
Hårtap og uren hud Iselilja Fysisk og mental helse 11 06-08-10 17:32
Hårtap Blomsterpotta Ketolysekuren 12 17-02-08 17:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no