Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Festivalsprekk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-10, 20:04   #1
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Festivalsprekk

Sommeren og festivalsesongen står for tur, vet ikke hvor mange festivalgjengere det er blant oss, men jeg er hvertfall en av dem.

Skal på 2 festivaler i sommer, en 1-dagsfestival og en 4-dagers festival (totalt 1 ukes tur) i August, og jeg VET det kommer til å gå mye i øl og junk, da jeg har vært på denslags turer før. 10-15 halvlitere øl om dagen blir MYE karber, og jeg lurer da litt på hva slags effekt dette vil ha på dietten? Går selvsagt over på lavkarbo igjen med en gang etter utskeielsene.

Har levd på generell lavkarbo siden starten av April (har kjøpt Ketolyse startpakke, men har ikke satt ordentlig igang med kosttilskudd osv, tenkte å "spare" det til vektnedgangen eventuelt stagnerer). Fra Februar til April gikk jeg ned 8 kg (veide i utgangspunktet 106,5) av meg selv, mye pga jeg spiste veldig lite i denne perioden vil jeg tro, og ytterligere 8 kg etter jeg startet på lavkarbo i April. Har gått litt opp og ned de siste dagene, var på 88,9 her om dagen, og oppe i 90,7 igjen idag, antagelig fordi jeg feiret natt til 17. med noen øller

Hjelp, råd og info taes imot med stor takk )

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 20:18   #2
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Festivalsprekk

Jeg er også en festivaldeltager, men "bare" en helg (Starter fredag formiddag)

Jeg har ingen planer om å bryte ketosen denne helga heller.
Blir å drikke vin, sammt sukkerfri red bull-vodka.
Det er tillatt å grille inne på campingen, så vi pleier å grille, samt ha med wannabe-potetsalat og grønn salat.
Et par mandel-brød og en tube skinkeost, og jeg skal klare meg ei helg.

Nå drikker ikke jeg øl i utgangspunktet da. Men cider har pleid å være min festival-drikk.
Får endre dette i år da. Og jeg tror det skal gå helt strålende!!!

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 20:23   #3
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Festivalsprekk

Skjønner, 4-dagers festivalen jeg skal på er innendørs festival, så vi bor på hotell. Var på samme festivalen ifjor, og halve kosen var å sitte i solveggen på hotellet og drikke iskald Grolsch fra flaske mens vi venta på at konsertene skulle starte Så ja, planen er å skeie ut litt, hvertfall på alkoholfronten, regner det ikke som noe problem å låne kjøkkenet og mekke lavkarbo mat da, det burde vel ordne seg.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 21:28   #4
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 41
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Festivalsprekk

Da ville jeg nytt de ølene (siden de ikke "er til å unngå") ;-)
Ellers ville jeg levd lavkabo, men også lav-fett disse dagene (for å unngå mye karbo og fett sammen)
Og så over på din vanlige lavkarbo igjen så fort du er hjemme igjen

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 21:30   #5
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Festivalsprekk

Jepp, det er planen. Nå trenger jeg ikke begynne å drikke øl klokka 12 på formiddagen som jeg gjorde ifjor da, går jo ann å begrense seg littegrann Men ja, lite fett er viktig for å unngå radikal vektøkning? Good to know!

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:28   #6
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Festivalsprekk

det finnes jo flere typer lavkarbo øl, syns de er gode jeg, og ikke særlig ulike "vanlige" lyse øl... *men så liker jeg best guinness da*
En halvliter lite øl inneholder 5g karbo, mens en halvliter vanlig inneholder 20... om du ganger det med 10 så utgjør det jo en del!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no