Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er viktigst?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-07, 10:10   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Hva er viktigst?

Jeg trenger å gjøre slanking lett for meg selv så jeg klarer å følge det. Som så mye annet virket lavkarbo veldig enkelt, men jo mer jeg leser jo mer innviklet syns jeg det blir, og jeg merker det tærer på motivasjonen. SÅ jeg trenger litt oppbacking og oppmuntring.

Altså; det virker jo så enkelt ikke sant?- ligg unna ris, brød, pasta, potet og sukker. Så langt så vel. Dét kan jeg klare.

Jeg prøver å holde meg under 40 karber pr dag, men jeg får inntrykk av at det burde være rundt 20. Det vet jeg ikke om jeg får til. Men det må da være bedre med 40 karber enn 400??? eller?
Og så på toppen av det hele så blir jeg usikker på dette med søtstoffer. Jeg er VELDIG glad i te, men MÅ ha suketter i. Og så er jeg glad i ost, men så kan også dét være med på å begrense nedgangen.

Men altså, jeg håper jo det er NOE poeng i å kutte ned til 40 karber pr dag selv om jeg fortsatt spiser ost og bruker suketter???

Har mista litt av optimismen og derfor ikke vært her så mye i det siste. Men det hjelper jo ikke å legge på seg ENNÅ mer, så jeg vil tilbake på det sporet jeg var- hvis det er noen vits.

Ennå strengere regime enn det jeg er på klarer jeg ikke følge, jeg mister all piff når jeg må tenke ennå mer på mat og fokusere så veldig på hva jeg spiser. Enkle regler= enkelt liv.

Vel vel. Ønsker dere alle (og meg selv) en riktig gul påske. Jeg skal nok finne tilbake

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 10:18   #2
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva er viktigst??

Det aller viktigste, synes jeg, er å holde seg unna sukker, hvete, poteter, ris og pasta - der er mye gjort for å få en sunnere og bedre livsstil.

Er dette nok for deg i starten, så hold deg til det til du er klar for mer. Mye bedre å holde på noe du vet du greier, enn å starte og slutte på opplegg du ikke føler deg skikkelig motivert for.

Nei, start med å endre livsstilen som beskrevet ovenfor + beveg deg litt mer enn du gjør i dag og du vil kjapt føle deg mye bedre.

Lykke til.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 10:31   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva er viktigst??

lindbergketose ligger jo på ca 40 karber om jeg ikke husker feil... så helt på villspor er du ikke.

men som jeg har sagt til en del andre, så er det en grunn til at man i utgangspunktet har lagt på seg, og man må bare ofre en del ting for å gå ned... er det noe du kan erstatte osten med? eller som hedda sier så kanskje trimme litt mere?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 10:41   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er viktigst??

Jeg har også en hang til suketter i teen... Men en periode drakk jeg helt fint te uten suketter. Det kommer først og fremst veldig an på teen. Men måten jeg gjorde det på var at jeg begynte å ta en sukett mindre i hver gang, først fra 3 til 2 en stund, så to til en. Glemte meg engang og tok 3 i da, og holdt på å spy av hvor søt den var
Nå vet jeg ikke hvor mange du bruker, men om man f.eks kan halvere antallet er det jo bedre enn ingenting. Begynn i det små.
Nå drikker jeg så sjelden te at jeg unner meg et par sukketter i.
Men noe "skremmende" jeg har merket er at jeg syns pepsimax er fryktelig søtt for tida

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 17:46   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hva er viktigst??

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Jeg trenger å gjøre slanking lett for meg selv så jeg klarer å følge det. Som så mye annet virket lavkarbo veldig enkelt, men jo mer jeg leser jo mer innviklet syns jeg det blir, og jeg merker det tærer på motivasjonen. SÅ jeg trenger litt oppbacking og oppmuntring.

Altså; det virker jo så enkelt ikke sant?- ligg unna ris, brød, pasta, potet og sukker. Så langt så vel. Dét kan jeg klare.

Jeg prøver å holde meg under 40 karber pr dag, men jeg får inntrykk av at det burde være rundt 20. Det vet jeg ikke om jeg får til. Men det må da være bedre med 40 karber enn 400??? eller?
Og så på toppen av det hele så blir jeg usikker på dette med søtstoffer. Jeg er VELDIG glad i te, men MÅ ha suketter i. Og så er jeg glad i ost, men så kan også dét være med på å begrense nedgangen.

Men altså, jeg håper jo det er NOE poeng i å kutte ned til 40 karber pr dag selv om jeg fortsatt spiser ost og bruker suketter???

Har mista litt av optimismen og derfor ikke vært her så mye i det siste. Men det hjelper jo ikke å legge på seg ENNÅ mer, så jeg vil tilbake på det sporet jeg var- hvis det er noen vits.

Ennå strengere regime enn det jeg er på klarer jeg ikke følge, jeg mister all piff når jeg må tenke ennå mer på mat og fokusere så veldig på hva jeg spiser. Enkle regler= enkelt liv.

Vel vel. Ønsker dere alle (og meg selv) en riktig gul påske. Jeg skal nok finne tilbake

Klart at 40 gram karb er en stor forbedring fra 300-400!!
Om du ikke er i ketose, er du ihvertfall LAVKARBO så det holder!

OE f.ex anbefaler under ca 72 karber, Lindbergèrne kan spise heilt opp mot 150 gram karb....

Greier du +/- 40 karber, gjør du en stor innsats for helsa!
Så stå på!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 08:52   #6
Frank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 65
Innlegg: 28
Frank er på en erverdig vei

Sv: Hva er viktigst??

Ser dere omtaler ost som uønsket i lavkarbokostholdet. Er det riktig? Atkins hevder jo at man kan spise omtrent ubegrenset av de fleste oster (ikke mysost o.l).... selv har jeg pøsa på med Norvegia, Nøkkelost, Brie, Jarlsberg, Ridderost... Er det uheldig?

Frank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 09:13   #7
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er viktigst??

Opprinnelig lagt inn av Frank, her.

Ser dere omtaler ost som uønsket i lavkarbokostholdet. Er det riktig? Atkins hevder jo at man kan spise omtrent ubegrenset av de fleste oster (ikke mysost o.l).... selv har jeg pøsa på med Norvegia, Nøkkelost, Brie, Jarlsberg, Ridderost... Er det uheldig?

For noen vireker melkeprodukter negativt inn på vektnedgangen. Men det er vel ingen filosofier hvor ost ikke er lov i det hele tatt?
Jeg spiser ost hver dag, tror ikke jeg hadde gå ned raskere hvis jeg hadde kutta det ut.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 10:10   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Hva er viktigst??

Opprinnelig lagt inn av Frank, her.

Ser dere omtaler ost som uønsket i lavkarbokostholdet. Er det riktig? Atkins hevder jo at man kan spise omtrent ubegrenset av de fleste oster (ikke mysost o.l).... selv har jeg pøsa på med Norvegia, Nøkkelost, Brie, Jarlsberg, Ridderost... Er det uheldig?

Jeg har merket meg at jeg ikke kan spise for mye Norvegia, for da stopper det litt opp. Litt er ok, men ikke ubegrenset for min del vertfall.

(Trodde dessuten at Atkins anbefalte 75-100 g. med ost per dag jeg... )
Har du sett denne?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 11:42   #9
Frank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 65
Innlegg: 28
Frank er på en erverdig vei

Sv: Hva er viktigst??

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg har merket meg at jeg ikke kan spise for mye Norvegia, for da stopper det litt opp. Litt er ok, men ikke ubegrenset for min del vertfall.

(Trodde dessuten at Atkins anbefalte 75-100 g. med ost per dag jeg... )
Har du sett denne?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Ai-ai-ai.... da har jeg nok blingsa litt. Jeg har spist mye mer enn de 70-100 gram ost pr dag. Har også brukt fløte i kaffen - i større mengder enn det som anbefales, ser jeg. Har stussa på at vektreduksjonen har gått sakte, men her kan vi kanskje ha forklaringen...
Takk.

Frank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 12:30   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Hva er viktigst??

Opprinnelig lagt inn av Frank, her.

Ai-ai-ai.... da har jeg nok blingsa litt. Jeg har spist mye mer enn de 70-100 gram ost pr dag. Har også brukt fløte i kaffen - i større mengder enn det som anbefales, ser jeg. Har stussa på at vektreduksjonen har gått sakte, men her kan vi kanskje ha forklaringen...
Takk.

Får håpe at dette kan gi forandringer da!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 19:10   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er viktigst?

Jeg har gåt ned mest i de periodene jeg har spist mest ost og fløte. Men kunstig søtstoff trigger sulten og søtsuget. best å holde seg unna det syns jeg.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er min stil? Dante Generell diskusjon 5 08-08-06 11:22
Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo? Borealis Lavkarbo generelt 27 17-07-06 17:01
hva gjør jeg? dingpot Generell diskusjon 24 10-06-06 21:27
Omgivelser og hvem skal vite hva? Carisma Generell ernæringsdebatt 1 16-05-06 14:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no