Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Blir man slankere av dette her:

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-05, 19:06   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Blir man slankere av dette her:

...................


Sist redigert av Tidligere bruker : 01-11-07 kl 18:00.
  Svar med sitat
Gammel 02-08-05, 19:22   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det spørs jo hvordan man lever. Lever man på junkfood og sjokolade og masse annet dritt, kan jeg ikke helt se hvordan man skal bli slankere om man bare drikker litt ekstra vann og trener i 10 minutter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-05, 19:47   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Etter 10 min har kroppen kommet så vidt igang og jeg tviler meeeeeget sterkt på at det er mulig å bli slankere ved å trene 10 min og drikke 2 glass vann før hvert måltid. Eneste er om man da spiser MINDRE enn man gjorde før (fordi magen full av vann gir metthetsfølelse etter 15-30 min). Men det er jo ikke det du spør om. Spiser man det samme som før blir man ikke mye slankere nei....


Du har rett

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-05, 20:45   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Med ett vanlig høykarbokosthold vil det nok hjelpe med vann før måltid fordi at på ett høykarbokosthold spiser en til magen er full. For oss som spiser lavkarbo vil det ikke hjelpe å drikke vann før måltid for vi stopper å spise før magen er full.
Trening om morgenen kan hjelpe for å få igang forbrenningen og kanskje skjerpe appetitten til frokost. 10 minutter er ikke for lenge, slik at en ikke går tom for energi selv om det er før frokost.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-08-05, 13:38   #5
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Å trene før frokost er noe jeg VIRKELIG kan anbefale!

Før jeg fikk lillegutt prøvde jeg å gå ned i vekt lenge uten å få det til ( fornuftig kost, helsestudio 4-5 ganger i uken ) - men det var først etter et jeg begynte å gå 40 min før frokost hver dag at kiloene begynte å rase av!

IT`S MAGIC!

Og jeg er ikke en morgenfugl, for å si det sånn.... Men noe så effektivt er utrolig motiverende.
20-30 min på ergometersykkel er kanskje mer overkommelig sånn rent tidsmessig ( og værmessig; )

Nå har jeg en liten tass + en baby i huset, og jeg klarer ikke å gjennomføre dette akkurat nå. Men bare vent! Så snart det føles overkommelig skal jeg gjøre det igjen!

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-05, 23:14   #6
Hilde71
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 10
Hilde71 er ny på veien

JA!! Er så enig, så enig! Trening FØR frokost er virkelig noe av det beste du kan gjøre for din psykiske og fysiske helse!!! Jeg pleier å stå opp en time før jeg forventer at barna skal våkne. Sykler da 30 minutter på min ergometersykkel samtidig som jeg ser på TV. Etterpå tar jeg en rask dusj og tilslutt spiser jeg bacon-og brokkoli-omelett. Da er jeg klar for å gi barna min FULLE oppmerksomhet!! Er blid og fornøyd hele dagen fordi jeg allerede har gjennomført den treningen jeg alltid strever med å få plottet inn i løpet av dagen...


Og så blir det sagt at morgentrening fører til at fettforbrenningen fungerer i mange timer etterpå....

Hilde

__________________

Dagen i dag er alt hva du eier,
ta vare på tiden i sorg som i seier!
Hilde71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline/cellRESET Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 03:34   #7
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

All trim er god trim... (fra damen som er allergisk mot trim...) 10 min er bedre enn ingenting, 30 min er bedre enn 10... Holder og holder? Jeg skulle gjerne ha trimmet 10 min per dag! Jeg er og blir en sofagris, men har likevel gått ned 34 kg på et års tid!

(Hva kunne jeg ikke ha gått ned hvis jeg hadde trimmet 10 min per dag...!)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 09:59   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hadde du Karin trimmet hver dag hadde det ikke vært noe igjen av deg nå !!
... så igrunnen er det godt du lot være....

Men det er jo godt å få strammet opp litt da ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 15:53   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg klarer iallefall ikke å trene før jeg har spist noe, ikke tror jeg det er sunt heller!!!
Spaserturer er EN ting, men jeg trener hardt i helsestudio hver morgen, og uten mat hadde jeg ramlet om!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 16:00   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hu her har bare drikki kaffe før trening hu...

"....you gotta lay off the caffeine Sweetie. Your scaring me!!!"

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 17:46   #11
sirkeline
Gjest
 
Innlegg: n/a

Trim før frokost er en energibombe uten like! Jeg pleier å ta en kjapp tur (ca. 30 min) med bikkja før jeg drar på jobb. Ser at det gjør utslag både på vekta, overskuddet og humøret

  Svar med sitat
Gammel 14-08-05, 19:46   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Trene 10min på morgenen før frokost, drikke 2glass vann før hvert måltid og ellers skal man spise den samme maten og mengden før man begynte på slankekuren.
Blir man virkelig slank hvis man skulle leve slik. Onkelen min mener dette, men jeg mener ikke det. Hvem av oss har rett?

Hei
Din onkel har rett. Forutsatt at man i utgangspunkt spiser en normal,variert og sunn kost som er vektneutral ( altså holder vekten stabil)
Trening før frokost medfører mange timers økning i forbrenningen, men 10 minutter er nok i minste laget.
1/2 liter vann 4-6 ganger daglig vil gi et vekttap på 1-2 kilo pr år ( ofte den vektøkning mange opplever fra tredveårene og oppigjennom!? )
Årsaken er forklart i "slank med ketolysekuren" på side 30. Kort fortalt økes forbrenningen for å varme opp vannet, når vannet har nådd kroppstemperaturen, kan kroppen ikke skru forbrenningen ned til normalen med det samme og men forbrenningen vil være forhøyet over en time.
Artikkelen om dette forsøk kan leses i The journal of clinical endocrinology & metabolism 2003.
Men det er en rekke forutsetninger som at matinntaket ikke øker på grunn av den økte forbrenning for at vi skal gi din onkel rett.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 19:59
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva når man blir syk? Isagel Induksjonen 2 18-03-05 17:54
Blir dette riktig..? Cecilia Lavkarbo generelt 4 12-03-05 00:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no