Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Brød!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-08, 11:12   #1
anjanka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 2
anjanka er på en erverdig vei

Brød!

Noen som har oppskrift på ett godt brød? nettopp begynt på ketolyse så er en fordel at det ikke er så mye karbohydrater i det. lagde det brødet som står på ketolyse bakemiksen i går, men det vr så dårlig at jeg får brekninger bare vet å tenke på det...

anjanka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 13:50   #2
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Brød!

Står mange oppskrifter på brød under Oppskrifter, under bakst

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:45   #3
troll
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
troll er på en erverdig vei

Sv: Brød!

Opprinnelig lagt inn av anjanka, her.

Noen som har oppskrift på ett godt brød? nettopp begynt på ketolyse så er en fordel at det ikke er så mye karbohydrater i det. lagde det brødet som står på ketolyse bakemiksen i går, men det vr så dårlig at jeg får brekninger bare vet å tenke på det...

Jeg baker brødet som står i boka. Har i mer olje, reduserer sesamfrøene og unngår saltet. Oppskrift: 4 egg, 2 dl seterrømme, 1,5 dl soya eller rapsolje, 1 toppet spiseskje bakepulver, 2 - 4 dl vann avhengig av deigen, vispes sammen. 100gr kruskakli, 100 gr linfrø, 50 gr sesamfrø 175 gram soyaprotein. deigen klemmes så ned i en ca 20 cm lang bake/brødform og stekes på 180 grader i 50 minutter. Da kan du skjære 1 cm tykke skiver, som hver gir en karbohydrat. Skal innrømme at brødet ikke er av det beste jeg har smakt, men i mangel på annet fikser jeg det. Egner se veldig godt til ostesmørbrød eller som underlag til egg og bacon.

Soyaprotein kjøpes i 3 kg bøtte fra et Tønsbergfirma, ca 500 kr inkl frakt. Søk etter soyaprotein på nettet (google) så finner du det.

troll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Brød Princez Ketolysekuren 13 11-04-08 15:18
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 10:21
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25
Brød kals Spørsmål og svar 1 05-09-06 12:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no