Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Økologisk?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-11, 19:31   #1
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Økologisk?

Er dere flinke til å spise økologisk mat?
Jeg er ikke
Det er både dyrt og vanskelig å få tak i

Ser jo at det anbefales økologiske grønsaker men....

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 19:32   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Økologisk?

Ikke råd
Økologisk er sånt jeg unner meg hvis lønna er superekstra høy innimellom

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 20:05   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Økologisk?

Dessuten sies det jo at økologisk er bare humbug..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 20:18   #4
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Økologisk?

Jeg gjør ikke det. skal jeg betale mere for en vare kjøper jeg "fair trade" istede.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 20:19   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Økologisk?

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Jeg gjør ikke det. skal jeg betale mere for en vare kjøper jeg "fair trade" istede.

enig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 20:36   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Økologisk?

Har ikke råd til økologisk mat på daglig basis, går nesten litt for mye i First Price og lignende her.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:24   #7
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Økologisk?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Er dere flinke til å spise økologisk mat?
Jeg er ikke
Det er både dyrt og vanskelig å få tak i

Ser jo at det anbefales økologiske grønsaker men....

Jeg kjøper mye frittgående egg, økologiske grønnsaker, helst rett fra bonden, eller fair - trade- produkter. Det blir litt dyrere, men i min lille familie er vi ikke særlig storspiste og vi får dessuten mye gratis fisk.

Synes det er utrolig synd at det er så mye humbug i økologiskmat bransjen

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:42   #8
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Økologisk?

Kjøper ikke økologisk på butikken, men kan gjerne kjøpe rett fra bonde. Har tilgang på økologiske egg her jeg bor, skulle ønske det var flere bønder her. Går i fruktdyrking her i Hardanger, så det er begrenset hva jeg får tak i

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:29   #9
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Økologisk?

Vi har to gårdsutsalg i nærheten, og jeg har vært innom dem begge, men det er jo samme grønnsakene som de selger på Rema

Står Rema 1000 på bilen som leverer varene

Det økologiske de selger på butikkene koster jo så mye at lommeboka stønner i lomma

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:31   #10
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Økologisk?

Økologisk er nok ikke bare humbug, men økologisk behøver ikke bety miljøvennlig...

Jeg syns det er for lite varer i butikken som er økologiske, og å reise til bondens butikk for å handle der er urealistisk for oss. Og så er det for dyrt!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:37   #11
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Økologisk?

Økologisk er ikke min kampsak. Nærkjøp og fair trade er mye viktigere for meg =)

  Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 23:09   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Økologisk?

Jeg skulle gjerne kjøpt mer økologisk, og har planer om å gjøre det, selv om jeg har dårlig råd. Men jeg kjøper i alle fall økologiske egg, laksefilet og de grønnsakene jeg kommer over. Skulle gjerne kjøpt økologiske epler også, men jeg liker ikke den ene typen som finnes i dagligvarebutikken ...

Kjøper Fairtrade også som regel. Men det er jo av andre hensyn, økologisk kjøper jeg på grunn av egen helse og miljø.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 23:48   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Økologisk?

Økologisk er ein ting, kortreist mat ein annan. Eg er litt for det, må eg seie. Ein MÅ ikkje ha alt av grønsaker og frukt året rundt. Dei smakar jo best når dei har fått modna på stilk og har kort veg til butikken.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 01:53   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Økologisk?

Ved flere forskjellige tester har de funnet ut at økologisk dyrket mat har mindre næring enn tradisjonellt dyrket. Da går jo litt av vinninga opp i spinninga.
Dessuten, kjøper man norsk dyrket mat får man god kvalitet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økologisk kjøtt? torsth09 Spørsmål og svar 4 22-07-10 12:24
økologisk kakao - en ts ok ?? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 0 23-07-09 00:50
Økologisk kakaosmør Zincite Generell diskusjon 1 11-05-08 20:29
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Økologisk kjøtt? guro Generell ernæringsdebatt 8 15-07-05 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no