Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen her som bruker å lage matplaner for hele uka?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-12, 22:33   #1
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Noen her som bruker å lage matplaner for hele uka?

Noen her som bruker å lage matplaner for hele uka her?

Jeg synes det er veldig greit å sette opp måltider for mandag-fredag for da handler jeg bare en to ganger i uka (mandag og helg) og slipper alle fristelsene og unødvendige utgiftene som lett kommer når man går på butikken, spesielt når man er svært sulten som jeg hvertfall er etter jobb! Hehe

Om det skulle være andre her på ketolyseområdet, kanskje vi skulle hatt denne tråden der vi kunne lagt ut hva vi planlegger for uka?
Er så greit å få inspirasjon til måltider!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 01:23   #2
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Matplaner - Ukesplaner

Helt enig! Jeg liker å planlegge og er en liste-freak, så jeg er med
(jeg bruker å planlegge mandag og fredag)
Jeg er ganske fantasiløs for tiden når det gjelder matlaging, er i "ikke så mye matlyst-perioden", så trenger inspirasjon

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 01:56   #3
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Matplaner - Ukesplaner

Så bra at jeg ikke er alene!
Jeg har bare laget en plan for imorgen, da jeg ikke vet helt hvordan resten av uken blir, men jeg kan legge ut min plan imorgen kveld når jeg har den helt i boks
Blir brennende kjærlighet imorgen hvertfall vet jeg, nam!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 02:33   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner - Ukesplaner

Jeg har i mange år, lenge før jeg gikk over til lavkarbo, satt opp liste for 14 dager fremover.
Da har jeg alle råvarene i huset, jeg kan finne på og f.eks. ta middagen som var planlagt på onsdag mandag i stedet.
Jeg legger opp til at rester blir brukt i middagen dagen etter, og på den måten blir det hele billigere.
Det dyreste som finnes, er og kaste mat (og rester er mat)
Min plan for 14 dager innebærer 3 fiskemiddager med dessert, 3 vegetariske middager, 1 pølsemiddag, 2 kjøttdeigmiddager og 5 kjøttmiddager.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 07:08   #5
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Matplaner - Ukesplaner

Imponerende, Bente.

Her er det handel hver fredag. I tillegg drar vi en gang i mnd ca. til Sverige og handler kylling, jokkmoksfalu og gräddost samt noen andre oster.
Fant forresten ustekte hamburgere med 2,5gr. karbo / 100g

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 09:42   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Matplaner - Ukesplaner

Jeg lager veldig provisoriske, enkle ukeplaner - hvor hovedformålet er at maten som allerede er i hus, skal bli spist. Denne helgen fant jeg feks en Toro lavkarbobrødmiks i skapet, så det må spises (spiser veldig sjelden brødgreier, så dette er unntakstid) - samt noen av helgens middagsrester. Nå er jeg i tillegg bedagelig anlagt og lager bare mat for meg selv, så det blir ikke nødvendigvis spenstig variasjon i listene hele tida... Det kan bli kjedelige lister av det - sånn her ser uka ut for meg:

mandag:
-resten av sellerirotgratengen og kyllinglårene

tirsdag:
-lavkarbobrødskiver med pålegg
-grønnkål/bacon

onsdag:
-lavkarboskiver med pålegg
-grønnkål/bacon

torsdag:
-egg
-lavkarboskiver med pålegg

fredag:
-egg
-lavkarboskiver med pålegg

(pålegg: leverpostei, smør, fet ost, kjøttpålegg, tunfisksalat)
(grønnkål/bacon = enkel middag i stekepanne med litt balsamico på)

lørdag/søndag:
-egg
-chiligryte med kjøttdeig

nødvendige innkjøp denne uka:
-nytt brett med 30 egg (39 kr)
-kjøttdeig (2x500g, 70 kr)
-purre, løk, chili, hvitløk (ca 30 kr)
-1 boks hakket tomat (10 kr)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 10:30   #7
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Matplaner - Ukesplaner

Her går det i storhandling hver gang jeg handler! Vi er en familie på 5, så jeg må som regel ta med hele handlevognen til bilen hver gang...

Her er vår ukesmeny planlagt:
Mandag: kyllingfilet med stekt løk, paprika, ingefær, hvitløk, chili og koriander i kokos/fløtesaus med salat+ ris til ongene.
Tirsdag: rester til lunsj, blomkålgrateng med bacon med salat til middag. Pasta og bacon til ongene.
Onsdag: rester til lunsj, laks med smørdampet blomkål/brokkoli til middag. Fiskegrateng til ongene.
Torsdag: kjøttsaus av kjøttdeig, løk, paprika, squash, hvitløk, chili og hakkede tomater, gratinert i ovnen med ost, salat og pasta til ongene.
Fredag: skal i 70-årsdag, så det blir rester til en sen lunsj, også skal jeg lage gerds ostekake til selskapet

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 23:43   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Matplaner - Ukesplaner

jeg spiser det samme hver dag jeg og handler litt ganske ofte, skriver inn på mobilen hva jeg snart er tom for når jeg ser det snart er tomt. Her går det i egg, kyllingbryst, finnbiff, tahini, linfrøolje, olivenolje,påleggslaks, smør, gul ost, nøtter, salatgrønnsaker og soyamelk. På iherb handler jeg en gang i mnd eller to, da kan det bli proteinpulver, usøta ghirardellisjokolade og nøttesmør av matvarer. (Bruker stevia fra iherb, natreen, te og koffeinfri kaffepulver også)

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet? blingbling Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 19-07-11 01:39
Synes jeg er sulten hele tiden. Noen som vil titte litt på det jeg spiser? Imp Spørsmål og svar 26 11-04-11 21:44
Noen som bruker silikonformer? nomma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 21 07-05-09 10:56
Noen som kan lage? Mjauritz Spørsmål og svar 17 27-02-08 11:34
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no