Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Back in style!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 09:58   #26
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Små delmål er lurt! Det er nå 11 uker til 1. Desember, og 14 uker til julaften. Jeg har lyst å gå ned 10 kg til jul, men vet av erfaring at vi kan få noen uker uten nedgag, selv om vi er superflinke. Så jeg tenker at i første omgang er målet 5 kg. Dette vet jeg at jeg kommer til å klare relativt raskt så kommer jeg til å sette meg nytt mål da Klarer jeg å nærme meg 10 kg til jul, tar jeg det som en stooooor bonus

Jeg er skikkelig julegal, så adventstida er kjempeviktig for meg! Vi baker sammen med ongene, og hver søndag har vi adventstund med gløgg og julekaker... Det vil jeg fortsatt ha, så utfordringen vil bli å kun Skeie ut på søndager, og være tilbake på mandager Også vil jeg fra lillejulaften til 1. Januar spise det som hører med i jula.. Jeg planlegger det allerede nå, så ser jeg det an når den tid kommer. Jeg må bare komme meg tilbake på lavkarbo når jula er over, å det håper jeg at jeg kommer til å lære meg til da, har god tid

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:02   #27
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Dere må bli med på måle/veie-tråden! Akkurat nå er det bare mine skammelige startmål som står der, og folk er inne å ser på de.......flaut! Gleder meg til mandag, for da skal jeg måle å veie på nytt, så da begynner det å bli litt resultater

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:04   #28
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Dere må bli med på måle/veie-tråden! Akkurat nå er det bare mine skammelige startmål som står der, og folk er inne å ser på de.......flaut! Gleder meg til mandag, for da skal jeg måle å veie på nytt, så da begynner det å bli litt resultater

Hva heter tråden?

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:15   #29
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Så flott med aktivitet her

Du er virkelig en motivasjonsfaktor 1979 Godt å høre at du er så bra i gang altså. Og kjempefint å høre historien din Olive Oil Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver. Bare at jeg har historen din dratt utover en god del år nå. Enkelte år jeg har følt meg fin, vellykket osv og så en del der det har vært helt motsatt. Jeg ELSKER jo å være sosial! Er kjempeglad i alt slikt som julebord, høytider med selskaper, konfirmasjon osv. Er ikke lenge siden jeg pleide å være den som dro ting igang... men i et par år nå så har jeg vegret meg for absolutt *alt* Helt grusomt å ha det sånn!

Delmål syns jeg er skummelt. Og det av den enkle årsaken at jeg gang, på gang på GANG ikke klarer dem Iallefall har det vært sånn de siste årene. Det er så deeemotiverende. Men klart, man må jo prøve. En gang må det jo være min tur?? Å føle seg fin til jul hadde vært en drøm. Vi skal ha julebord om 9 uker. Mest mulig kilo ned til da er mitt mål Og så håååper jeg at jeg i løpet av dette året kommer meg ut av 90 kilosbolken. Dit er det syv kilo igjen til. Jeg skal absolutt sjekke ut veietråden! Håper det går greit at jeg kun skriver ukesresultatene der, ikke hva jeg veier... men nå har jeg nettopp nevnt det her da, så vet dere det

Hei på deg også trude.lutt!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:16   #30
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Hva heter tråden?

Her ligger den
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47831

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:29   #31
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Jeg er klar over at denne tråden ligger under "ketolyse", men jeg håper det går greit at jeg ikke hopper på dèt akkurat helt enda iallefall. Kjenner meg selv såpass godt at jeg egentlig vet hvilke steg jeg må ta. Men jeg vet godt hva den filosofien innebærer, så jeg har ingen problemer med å backe opp dere andre på det

Skal vi se... hva målet mitt for 1-2 uker fremover er. Først og fremst er det avrusning på sukker. Det må bort fra kostholdet og har ingenting der å gjøre *pjiu!* Jeg vet at det er hardt i starten, men etter 2 uker skal sukkerhungeren det i teorien vært helt borte *glede seg* Det andre målet er å holde seg unna snacks... det er min STORE last altså. Vet ikke hvordan det vil gå nå til helgen, men jeg skal iallefall holde meg langt unna de mengder jeg tidligere har spist. I helgen som gikk spiste jeg to potetgullpakker helt alene det er helt psyko. Kvalm etterpå ble jeg også. Skal også bøtte på med vann.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:35   #32
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Heter måle/veie-tråd for oss som er back in style!

Grunnen til at jeg tar med mål, er fordi vekta ikke er så presis, for vi får mere muskler av denne maten, og vannet i kroppen vil variere mye. Så vekta sier ikke alltid virkeligheten, og kan demotivere oss når vi trenger det mest... Men målene lyver ikke! Vekta kan stå stille i ukes is, men man kan rase ned i cm! Og det hjelper! Mål så mange steder man kan, og legg sammen alle minus-tallene, så kan man fort begynne å regne i meter i stedet for cm motivasjon, motivasjon

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:38   #33
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Heter måle/veie-tråd for oss som er back in style!

Grunnen til at jeg tar med mål, er fordi vekta ikke er så presis, for vi får mere muskler av denne maten, og vannet i kroppen vil variere mye. Så vekta sier ikke alltid virkeligheten, og kan demotivere oss når vi trenger det mest... Men målene lyver ikke! Vekta kan stå stille i ukes is, men man kan rase ned i cm! Og det hjelper! Mål så mange steder man kan, og legg sammen alle minus-tallene, så kan man fort begynne å regne i meter i stedet for cm motivasjon, motivasjon

Fant den, og har lagt inn mine mål også. Nå er du ikke alene.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:39   #34
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Åh! Takk

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 11:20   #35
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Dag 3: -2 kg! Jeg fortsetter å miste vann kansje jeg når -10 kg til jul likevel

Ketosestixene mine er gått ut på dato, så får ikke målt, men det er ikke så nøye, for jeg vet jeg gjør alt rett brukte de ikke så ofte sist, så jeg kommer ikke til å kjøpe nye heller...

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 21:27   #36
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Hei. Ja jeg kjenner meg også igjen i denne "planlagte sprekken" som bare varte og varte. Men nå vil jeg ned igjen.... Så mandag kuttet jeg karbene til det minimale. Jeg kunne også tenke meg å ned 10 kg før jul. Har MASSE igjen likevel

Jeg går runder med meg selv. Hva er det som får meg til å tro at jeg skal klare det denne gangen? Jeg har flere ganger prøvd, og klart det en gang, men det var ikke lenge jeg holdt vekten da... Så jeg vet virkelig ikke. Ikke mye motiverende...men om noen kan fortelle meg hva som skal til for at jeg denne gangen skal lykkes, så hadde det vært helt topp!

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:21   #37
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Det er jo så mange goder i denne dietten, i forhold til alle andre kurer for å gå ned i vekt. Da tenker jeg spesielt på lavkalori og pulverkurer...usj... Her er så mye god mat å spise, til og med vin og godter. Det er en mye sunnere måte å gå ned på enn at kroppen skal tro at det er hungersnød og spare på hver lille kalorier man får i seg. Man får mer energi, man får bedre humør, og man blir mer fornuftig og tolmodig! Man får mer definerte muskler, og både hår og hud blir friskere! Jeg kunne snakket i evighet om alle fordelene....

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:59   #38
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Med alle fordelene med dietten, lurer jeg også på hva er det som gjør at det tar så lang ti for å komme i gang igjen etter en pause? Ligger det i hodet vårt, eller er det noe som skjer med oss fysisk når vi spiser karbohydrater igjen, som hormoner eller lignene? Kansje Torkil kan svare oss på det? Uansett grunn, så er det kunoss selv som kan gjøre noe med det, men det ville vært mye lettere om vi visste hvorfor!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 10:10   #39
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Det må være noe fysisk ja. Man kjenner jo på kroppen hvor stor forskjell det gjør energimessig og den 'lettheten' man føler når man ikke har proppet innpå karbohydrater. Mange kjenner jo hodepinen komme i starten også... det ER en omveltning, ikke bare psykisk men fysisk også.

Og det ER virkelig mange fordeler. Jeg er såå enig med deg IKJ Det er helt bak mål å ikke hoppe på kostholdet og fortsette slik hele livet når det er så bra.
Men etter å ha prøvd så mange ganger, så vet jeg hva som har hindret meg iallefall.
For det første så krever lavkarbo en god del matlaging fra grunnen av. Jeg bruker HELT klart mer tid på kjøkkenet når jeg spiser lavkarbo enn ellers. Og jeg misliker kjøkkenet sterkt, og har masse andre ting som blir prioritert (både ting som må prioriteres som f.eks familien, og det jeg selv ønsker, f.eks hobbyer) For det andre er det tilgjengeligheten. Å stikke innom en kafè eller dagligvarebutikk og raske med seg noe småmat/lunch er nesten helt umulig å få til lavkarbovis. Det lar seg gjøre, men mye mindre tilgjengelig og enkelt enn lavfettkosthold. Er man i selskap, på fest osv så setter fåtallet frem lavkarbovennlig snacks, kaker o.l.
Jeg er svak for slike ting, så det er ofte derfor jeg faller av. Kostholdet blir for tidkrevende og 'vanskelig' å opprettholde. Selvsagt er det mulig, og jeg leser med misunnelse på dem som klarer det. Det går jo hovedsaklig på prioriteringer. Men jeg er svak, og føler ikke alltid at tiden av livet jeg er i nå (100% jobb, prøve å klatre i karrieren, har to barn, etableringsfase med hus osv) er den riktige for å prioritere meg selv vektmessig. Dumme tanker kanskje, men slik er det nå.

Det skal sies at samfunnet har blitt MYE bedre på lavkarbo siden 2005 da jeg begynte å snuse her inne. Man får kjøpt lavkarbobrød på butikken og en del andre produkter. Går man på helsekost kan man finne ganske mye. Forsiden av avisene, ukebladene o.l har relativt ofte en sak om lavkarbo. Det er maaange blogger der ute nå om temaet. Folk flest har i det minste hørt om kostholdet, selv om ikke alle støtter det. Så jeg føler ikke at man fremstår som like 'rar' dersom man følger det. Det hjelper iallefall på.
Men fortsatt er det lang vei å gå før det kan bli et naturlig kosthold, føler jeg. Men jeg er altså villig til å prøve igjen!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 22:31   #40
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ja det er litt mer tidkrevende å lage maten enn å bare slenge en pizza i ovn, så det trengs litt planlegging.. Men samtidig liker jeg å planlegge, har så mye bedre kontroll da generelt men så er jeg en liste-freak Bruker faktisk å ha morramøter med meg selv og skriver liste over alt jeg skal få gjort, deilig å krysse ut etterhvert når ting blir gjort

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:21   #41
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Bruker faktisk å ha morramøter med meg selv og skriver liste over alt jeg skal få gjort, deilig å krysse ut etterhvert når ting blir gjort

Det høres ut som husarbeidet vårt Begynte med liste etter sommerferien og det fungerer veldig bra. Alle i familien vet hva slags husarbeid de skal gjøre hver da. Så er nok litt listefreak jeg også

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 09:48   #42
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Herre jemini! Var på vekta igjen, og den viser -4 kg siden tirsdag!!! Altså på 4 dager!!!!! Jeg kan ikke fatte å begripe at det er mulig
Jeg må ha hatt enorme mengder med vann i kroppen....

Så nå er jeg 80 kg (10 kg til jul er kansje ikke så urealistisk som jeg først trodde...)

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 10:55   #43
Line328
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 5
Line328 er ny på veien

Sv: Back in style!

Hei alle sammen!
Vil gjerne være med i denne tråden jeg også.
Er 25 år, 174 cm høy og veier nå 75 kg. Når jeg begynte på lavkarbo i slutten av mai lå jeg på opp mot 78-79 kg, så jeg er fornøyd med at jeg har gått ned litt. Dette til tross for noen sprekker i sommer. Målet mitt er 70 kg, men jeg føler at jeg sliter med å komme meg under 74-75. Fysisk har jeg kraftig benbygging og jeg trener en del. BMI sier at jeg ligger på 24, så jeg er vel innenfor normalområdet tenker jeg.

Jeg spiser rundt 20 gram karbohydrater for dag, og har holdt på med dette noen mnd. I helgene kan det bli litt mer hvis jeg tar en tur ut med venninner. Forsøker å drikke Lite-øl og hvitvin med lite karbs men er ikke alltid lett når chipsskålen kommer på bordet i løpet av kvelden.

Så! Etter noen måneder med bare lesing her inne på lavkarbo.no så fant jeg ut at nå var det på tide å skrive et innlegg!
Håper jeg når målet før jul, men ser at det kanskje kan bli vanskelig pga sydentur i 16 dager om en mnd.

Uansett - kjempefint med en tråd hvor man kan samles om sine tanker, ideer og spørsmål!

Line328 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:16   #44
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Back in style!

Wow, IKJ! Er nok ikke bare vann, tror jeg. Hærlig med en slik start, for da får motivsjonen en ekstra boost.

Velkommen, Line328. Flott med flere her. Tror nok kiloene sitter hardere når man ikke har så mye som skal bort, men du klarer det nok, skal du se.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:43   #45
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Det må være noe fysisk ja. Man kjenner jo på kroppen hvor stor forskjell det gjør energimessig og den 'lettheten' man føler når man ikke har proppet innpå karbohydrater. Mange kjenner jo hodepinen komme i starten også... det ER en omveltning, ikke bare psykisk men fysisk også.

Og det ER virkelig mange fordeler. Jeg er såå enig med deg IKJ Det er helt bak mål å ikke hoppe på kostholdet og fortsette slik hele livet når det er så bra.
Men etter å ha prøvd så mange ganger, så vet jeg hva som har hindret meg iallefall.
For det første så krever lavkarbo en god del matlaging fra grunnen av. Jeg bruker HELT klart mer tid på kjøkkenet når jeg spiser lavkarbo enn ellers. Og jeg misliker kjøkkenet sterkt, og har masse andre ting som blir prioritert (både ting som må prioriteres som f.eks familien, og det jeg selv ønsker, f.eks hobbyer) For det andre er det tilgjengeligheten. Å stikke innom en kafè eller dagligvarebutikk og raske med seg noe småmat/lunch er nesten helt umulig å få til lavkarbovis. Det lar seg gjøre, men mye mindre tilgjengelig og enkelt enn lavfettkosthold. Er man i selskap, på fest osv så setter fåtallet frem lavkarbovennlig snacks, kaker o.l.
Jeg er svak for slike ting, så det er ofte derfor jeg faller av. Kostholdet blir for tidkrevende og 'vanskelig' å opprettholde. Selvsagt er det mulig, og jeg leser med misunnelse på dem som klarer det. Det går jo hovedsaklig på prioriteringer. Men jeg er svak, og føler ikke alltid at tiden av livet jeg er i nå (100% jobb, prøve å klatre i karrieren, har to barn, etableringsfase med hus osv) er den riktige for å prioritere meg selv vektmessig. Dumme tanker kanskje, men slik er det nå.

Det skal sies at samfunnet har blitt MYE bedre på lavkarbo siden 2005 da jeg begynte å snuse her inne. Man får kjøpt lavkarbobrød på butikken og en del andre produkter. Går man på helsekost kan man finne ganske mye. Forsiden av avisene, ukebladene o.l har relativt ofte en sak om lavkarbo. Det er maaange blogger der ute nå om temaet. Folk flest har i det minste hørt om kostholdet, selv om ikke alle støtter det. Så jeg føler ikke at man fremstår som like 'rar' dersom man følger det. Det hjelper iallefall på.
Men fortsatt er det lang vei å gå før det kan bli et naturlig kosthold, føler jeg. Men jeg er altså villig til å prøve igjen!

Kunne skrevet dette innlegget selv også. Men som du sier, med tid og stunder har det blitt lettere med rask snack på lavkarbo også... Og så er det lurt og alltid ha noe i veska. Noen babybel om man blir sulten. Kanskje ha med noe snack når du skal besøke noen. Trenger ikke sitte å spise den selv, men si: "jeg har også med noe, har du lyst på?" eller noe. Uff, nei, uansett, det er vanskelig. På kafe kan man ta en salat da. Eller eventuelt kjøtt. Her har man et utested der de selver ketolysemat da. SÅ akkurat der er vi heldige...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 11:07   #46
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Back in style!

Så va d et faktum, influensan har inntatt kroppen!! Opp 700 gram sia i går, my vits at æ klart 2kg forrige uka da ja! Æsj, demotiveranes! E såååå sulten å, men d væks i munnen av bare tanken på mat. Noen forslag da???

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 21:45   #47
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ikke tenk så mye på vekta når du er syk, kroppen jobber knallhardt for å gjøre deg frisk, så du bruker mye energi nå det vil vise seg når du blir frisk igjen Prøv å drikk te med fløte, godt for halsen, og metter litt
God bedring

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 22:09   #48
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Håper dere har hatt en flott helg jenter! Jeg har hatt en fin, men travel helg. Rimelig utslitt, så nå blir det straks køya. Ikke 100% kostholdfokus, men det var ikke målet da. Klarte å kutte ut ganske mye og beherske meg noe, så fornøyd med det da. Har blitt litt for mye salt i dag, så ikke de beste forhåpningene vedr. vekta imorra, men får ta det som kommer.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 08:09   #49
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Herre jemini! Var på vekta igjen, og den viser -4 kg siden tirsdag!!! Altså på 4 dager!!!!! Jeg kan ikke fatte å begripe at det er mulig
Jeg må ha hatt enorme mengder med vann i kroppen....

Så nå er jeg 80 kg (10 kg til jul er kansje ikke så urealistisk som jeg først trodde...)

Ah..... Trekker tilbake det jeg skrev her.... Var nok bare en veldig god dag med litt flaks Det viser hvor upålitelig vekta kan være.. Men, men, jeg er veldig fornøyd med at jeg har gått ned 2 kg denne første uka Det jeg er mest fornøyd med, er målingen. Minus på alle mål, og tilsammen -20 cm!
Det er nesten en kvart meter det.

Jeg har vært flink i helga matmessig, men det ble vel litt for mye vin på lørdag, hehe... Vi var på sommerstedet vårt og tok opp potet, masse store poteter! 3 bøtter! Veldig koselig å gjøre det sammen med ongene, selv om jeg ikke kan spise noe selv... Nydelig vær fikk vi å

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 09:23   #50
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Endelig!!! For første gang på LENGE har jeg klart å gå gjennom ei helg uten å spise noe "ulovlig"!!!
I hele sommer har jeg "slanket" meg (telt kalorier) i ukedagene, og da sprukket til gangs når helgen kom. Fram og tilbake, fram og tilbake.
Men nå er jeg på rett kjøl. Å det er så utrolig deilig
Føler på kroppen at den har krympet litt, og er veldig spendt på veiing i mårra. Husker ikke helt hva vekta var i forrige uke, men tror den var på ca. 72 kilo så jeg tar utgangspunkt i det.
Føler virkelig at denne gangen skal det gå bra. Vet jeg har sagt det til meg selv en hel del ganger, men det føles liksom litt annerledes nå.
Gleder meg til første delmål som er å komme inn i ei smekker bukse som jeg har liggende. mener den satt perfekt på ca 66 kg.
Bare så synd at den ikke blir så fin på, når jeg har gått ned 6 kg til da.
Huff, Huff
Lykke til alle dere andre på tråden, måtte det bli ei super uke for dere

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chili Texas style Photobscura Middag 194 16-01-20 20:56
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 18:01
I'm back leyla73 Lavkarbo generelt 0 25-08-09 10:44
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 21:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no