Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ang. slankeoperasjoner

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-11, 23:57   #1
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Ang. slankeoperasjoner

Jeg stiller meg nok lagelig til for hugg her nå, men jeg må lufte noen tanker jeg har gjort meg. Dette er et lavkarboforum hvor folk deler erfaringer, opp- og nedturer, oppskrifter mm. Bortsett fra et par virkelig surmagete medlemmer, har jeg hatt stor glede av å lese her hver dag. Finner masse informasjon og motivasjon her.

Det jeg synes er litt snodig, er trådene om slankeoperasjoner. Jeg som er ny på dette, synes det er utrolig demotiverende å lese om folk som har "gitt opp" og har operert seg. Hører disse trådene egentlig hjemme i et forum som dette?

__________________
Min journal




Sist redigert av Cyan : 25-09-11 kl 17:15. Årsak: Endret overskriften
Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:02   #2
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Mangler en o i overskriften her, ser jeg. Kan noen fikse det?

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:02   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg stiller meg nok lagelig til for hugg her nå, men jeg må lufte noen tanker jeg har gjort meg. Dette er et lavkarboforum hvor folk deler erfaringer, opp- og nedturer, oppskrifter mm. Bortsett fra et par virkelig surmagete medlemmer, har jeg hatt stor glede av å lese her hver dag. Finner masse informasjon og motivasjon her.

Det jeg synes er litt snodig, er trådene om slankeoperasjoner. Jeg som er ny på dette, synes det er utrolig demotiverende å lese om folk som har "gitt opp" og har operert seg. Hører disse trådene egentlig hjemme i et forum som dette?

Hmm..! Du er ikke alene om og tenke det nei! ( Sså får dem bare hugge i vei!)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:05   #4
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Ang. slankeperasjoner

Er det noen her som sier at de som velger slankeoprasjoner her har gitt opp? Samtidig er ikke lavkarbo bare en slanke "diett" . Og at man velger å operer er jo et valg man tar, og har da ingen ting med å gi opp.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:12   #5
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Er det noen her som sier at de som velger slankeoprasjoner her har gitt opp? Samtidig er ikke lavkarbo bare en slanke "diett" . Og at man velger å operer er jo et valg man tar, og har da ingen ting med å gi opp.

Jeg tenker jo de har gitt opp, ja. De har ikke klart å gå ned i vekt med lavkarbo, og velger den letteste veien, altså operasjon. Det er helt klart et valg de enkelte tar, men om du leser spørsmålet mitt, ser du hva jeg tenker på. Hører dette til på et lavkarboforum der 90 % av brukerne leter etter inspirasjon og motivasjon til å nå trivselsvekten sin ved å endre kosthold?

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:18   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg tenker jo de har gitt opp, ja. De har ikke klart å gå ned i vekt med lavkarbo, og velger den letteste veien, altså operasjon. Det er helt klart et valg de enkelte tar, men om du leser spørsmålet mitt, ser du hva jeg tenker på. Hører dette til på et lavkarboforum der 90 % av brukerne leter etter inspirasjon og motivasjon til å nå trivselsvekten sin ved å endre kosthold?

Nope! Burde kanskje ha et eget (lukka) forum. Finnes slike her! Bl.a forum for spiseforstyrrelser.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:19   #7
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Ang. slankeperasjoner

Jeg syns det må være åpent for det meste, også tråder om de som tar slankeoprasjoner. Man kan jo ikke tenke at folk mister motivasjonen pga det er noe man som person velger å gjøre. Er fint å flott at de fleste her inne kan klare seg uten det, men så finnes det nå uansett de som ikke klarer det uten, og da må de kunne lufte sine tanker.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:20   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Jeg syns det må være åpent for det meste, også tråder om de som tar slankeoprasjoner. Man kan jo ikke tenke at folk mister motivasjonen pga det er noe man som person velger å gjøre. Er fint å flott at de fleste her inne kan klare seg uten det, men så finnes det nå uansett de som ikke klarer det uten, og da må de kunne lufte sine tanker.

Enig i det , men da bør det være i et lukka forum!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:28   #9
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Ang. slankeperasjoner

Hvorfor skal dem "gjemmes" vekk ?

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:33   #10
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Jeg klarer ikke, og ønsker virkelig ikke, å se på slankeoperasjon som letteste utvei. Det er på ingen måte noen lett vei å ta, og jeg tror alle de som velger den veien har gått mange runder med seg selv. Det er tross et stort inngrep, som medfører en viss risiko. Har man prøvd det meste annet skjønner jeg at man velger å gjøre det. Men lett? Det tviler jeg meget sterkt på!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:33   #11
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg tenker jo de har gitt opp, ja. De har ikke klart å gå ned i vekt med lavkarbo, og velger den letteste veien, altså operasjon. Det er helt klart et valg de enkelte tar, men om du leser spørsmålet mitt, ser du hva jeg tenker på. Hører dette til på et lavkarboforum der 90 % av brukerne leter etter inspirasjon og motivasjon til å nå trivselsvekten sin ved å endre kosthold?

Jeg tror det er 100% feil av deg å si at dem velger den letteste veien. Er du klar over hvor tungt det er for mange, både før og etter den operasjonen. De har ikke gitt opp fordi de opererer seg. Det er ikke sånn at når de er operert så er livet perfekt. Jeg mener, ikke bare er det fare for at du faktisk kan dø under operasjonen (det er en viss fare for slike ting uansett operasjon, man kan aldri vite), men det er ikke bare-bare etterpå heller. Dessuten har de nok levd i mange år, hvor de har tygget på om de skal ty til denne løsningen, nettopp for å få et bedre liv fordi ingen andre løsninger hjalp. Bare fordi lavkarbo er himla bra kosthold for mange er det ikke nødvendigvis at det fungerer for dem som faktisk må ty til operasjon.

Hvorfor skulle ikke slankeopererte få lov å skrive her inne? De som skriver har god peiling på lavkarbokosthold, hovedsaklig for det er slik de spiser i dag og slik de spiste før operasjonen.

Jeg kan forstå hva du sier..men kjente jeg ble litt sånn irritert over det at noen tror at å ta en operasjon er det letteste valget.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:34   #12
morkolv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 14
morkolv er på en erverdig vei

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Det jeg synes er litt snodig, er trådene om slankeoperasjoner. Jeg som er ny på dette, synes det er utrolig demotiverende å lese om folk som har "gitt opp" og har operert seg. Hører disse trådene egentlig hjemme i et forum som dette?

Gitt opp??!!

Dersom du frivillig legger deg under kniven for å nå målet, er du veldig VELDIG motivert i mine øyne!!

Og har LANGT ifra gitt opp!!

Jeg synes vi skal være inkluderende her, og både beholde de med normal til lav BMI som bare "MÅ ned 5 kg NU!!" og oss andre ett eller annet sted på skalaen mot operasjon.

morkolv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:39   #13
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Hvorfor skal dem "gjemmes" vekk ?

Snakker ikke om å "gjemme vekk" de som velger den veien der, men stiller spørsmål om de hører hjemme i et forum hvor lavkarbo i hovedsak handler om vektnedgang. Den første gangen jeg så en av disse trådene tenkte jeg, okei, kanskje det ikke er så mye lettere dette enn alt det andre.

Jeg snakker om motivasjon for oss nye, Lulla. Ikke om hva de opererte tenker.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:43   #14
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av morkolv, her.

Gitt opp??!!

Dersom du frivillig legger deg under kniven for å nå målet, er du veldig VELDIG motivert i mine øyne!!

Og har LANGT ifra gitt opp!!

Jeg synes vi skal være inkluderende her, og både beholde de med normal til lav BMI som bare "MÅ ned 5 kg NU!!" og oss andre ett eller annet sted på skalaen mot operasjon.

Ja, om noen velger å legge seg under kniven, har de gitt opp. Da har de gitt opp å gå ned i vekt på lavkarbokosthold, mener jeg. Det er jo det som er hele poenget mitt. Dette er er LAVKARBOFORUM!!

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:50   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Hadde jeg på noen måte gitt opp, hadde jeg jo ikke latt meg operere! Bare blitt større og større og større og sykere og sykere og sykere!!!

Jeg er 44 år og har slanket meg i 30 av dem. Hadde jeg ikke spist lavkarbo de siste snart 4 årene, hadde jeg nok veid 30- 50kg mer enn det jeg gjør i dag! Takket være lavkarbo og ganske hard jobbing har ikke vekten gått mer opp.

Vi er alle forskjellige og det som funker for deg, funker ikke alltid for meg. Jeg har vært gjennom så og si alle slankekurer i boka og har gått ned maaaaaange kilo maaaaaaange ganger. Først med lavkarbo har jeg holdt vekten ganske så lenge.

Og tenk, jeg kommer til å spise lavkarbo også etter min GBP- operasjon. Skal jeg da gjemme meg på et lukket forum? Skal jeg ta med meg over 4 år med lavkarbo- erfaring og all min sykepleier- kunnskap ut av forumet fordi jeg har tatt ansvar for egen helse og latt meg vektoperere?

DET KAN DU BARE GLEMME! JEG VAR HER FØRST! LIKER DU DET IKKE? BYEBYE, BABY! MEG BLIR DU IKKE KVITT!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:50   #16
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Ja, om noen velger å legge seg under kniven, har de gitt opp. Da har de gitt opp å gå ned i vekt på lavkarbokosthold, mener jeg. Det er jo det som er hele poenget mitt. Dette er er LAVKARBOFORUM!!

Men det er ikke et "gå ned ved å spise lavkarbo(og kun det - ingenting annet i tillegg)"-forum. Om de spiste lavkarbo før, etter, eller vurderer det, hører de vel hjemme her. I likhet med alle andre. Skal ikke normalvektige få lov til å være her heller?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:51   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Ja, om noen velger å legge seg under kniven, har de gitt opp. Da har de gitt opp å gå ned i vekt på lavkarbokosthold, mener jeg. Det er jo det som er hele poenget mitt. Dette er er LAVKARBOFORUM!!

Hva med alle de som spiser lavkarbo for helsas del eller for å gå opp i vekt, da?
Får ikke de være her heller?
Dette er ikke et slankeforum!!!
Dette er et forum for de som liker å spise lavkarbo!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:52   #18
morkolv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 14
morkolv er på en erverdig vei

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg snakker om motivasjon for oss nye, Lulla. Ikke om hva de opererte tenker.

.......... hvor mye blomster, snill bakgrunnsmusikk, parfyme og ryddige pene omgivelser trenger DU?

Her er uendlig med motivasjon, dønn modige og ærlige før/under/etter bilder, kompetanse og medfølelse!!! Og ikke minst kunnskapsrike råd om å lese mer selv for å danne egene fakta baserte meninger, og lytte til men også å utfordre autoriteter både de i hvite frakker og egen familie.

morkolv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:54   #19
morkolv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 14
morkolv er på en erverdig vei

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Ja, om noen velger å legge seg under kniven, har de gitt opp. Da har de gitt opp å gå ned i vekt på lavkarbokosthold, mener jeg. Det er jo det som er hele poenget mitt. Dette er er LAVKARBOFORUM!!

I rest my case.....

morkolv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 01:08   #20
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Om lavkarbo ikke var (veien) for meg, så hadde jeg jo ingenting her og gjøre!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 01:44   #21
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Snakker ikke om å "gjemme vekk" de som velger den veien der, men stiller spørsmål om de hører hjemme i et forum hvor lavkarbo i hovedsak handler om vektnedgang. Den første gangen jeg så en av disse trådene tenkte jeg, okei, kanskje det ikke er så mye lettere dette enn alt det andre.

Jeg snakker om motivasjon for oss nye, Lulla. Ikke om hva de opererte tenker.

Så for motivasjonens skyld skal vi bare legge ut innlegg hvor alt er rosenrødt, vekten suser nedover og sexlivet er på topp?!?
For all del, legg lista høyt, og gjør fallhøyden enda høyere. Skulle noen mot formodning ikke gå ned 5 kg i første uka, og etter det minst 2 kg. i uka, så er det rett ut med dem. Det kunne jo gå ut over motivasjonen til folk som leser. La ikke folk som sliter i motbakke få være her inne, vi må jo gi inntrykk av at det alltid er kjempelett. For det er vel det, er det ikke?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 01:49   #22
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og tenk, jeg kommer til å spise lavkarbo også etter min GBP- operasjon. Skal jeg da gjemme meg på et lukket forum? Skal jeg ta med meg over 4 år med lavkarbo- erfaring og all min sykepleier- kunnskap ut av forumet fordi jeg har tatt ansvar for egen helse og latt meg vektoperere?

DET KAN DU BARE GLEMME! JEG VAR HER FØRST! LIKER DU DET IKKE? BYEBYE, BABY! MEG BLIR DU IKKE KVITT!

Vel svart!
Med en operasjon blir du bare enda rikere på erfaring og kunnskap. Ingen grunn til å gjemme deg bort gitt.
natta

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 08:40   #23
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Slankeoperasjon er ikke å "gi opp". Slankeoperasjon er ikke å "jukse". Slankeoperasjon er ikke noe som magisk fritar deg fra å ta stilling til kostholdet ditt både før og etter!

Man er heller ikke garantert å bli slank etter en slik operasjon. Det er ikke slik at man kan trykke i seg hva som helst; effekten av operasjonen kan avta etter et par år, så om man ikke iløpet av den tiden har fått bukt med eventuelle matproblemer (tvangsspising, overspising, å la kosten bli offer for "tidsklemma", stoffskifteproblemer, osv osv osv) så har man ikke nødvendigvis kommet dit man ønsket.

Jeg tror det krever enorm ansvarsfølelse for egen helse - og mangel på alternativer - å velge operasjon. Virkelig! Jeg har selv hatt høy nok BMI til å kvalifisere for operasjon - men for meg var det lykkeligvis slik at kroppen responderte godt på endring av kosthold. Tenk om det ikke hadde vært tilfelle - og hvor utrolig demotiverende det hadde vært, i forhold til å fortsette å ta ansvar for kost og kropp. Når ingenting gir resultater eller bedring, utover å opprettholde status quo har jeg helt enorm beundring for dem som makter å fortsette å spise med hjernen istedetfor med selvmedlidenheten. Det vet jeg nemlig ikke om jeg hadde klart.

Som en mer konkret kommentar til denne tråden vil jeg peke på at å følge lavkarbokosthold IKKE nødvendigvis handler om slanking, men om helhetlig helse. At det er mange her som snakker om kosthold i forbindelse med vekttap, betyr vel ikke at det ikke skal være plass til alle som velger lavkarbo for alle de andre helsefordelene som medfølger?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:48   #24
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Ang. slankeperasjoner

Var det jeg trudde også, at dette er et lavkarbo forum, ikke et slankeforum. Lavkarbo er bra å leve på om man skal ned i vedkt heller ikke ned i vekt, leve på før og etter evnt oprasjon.
Lavkarbo er jo ikke en slankediett, men "bivirkningen" er at man går ned i vekt visst man må det.

Jeg blåser i hva folk måtte være her for, selv er jeg her fordi jeg lever på lavkarbo pga helsa sin del, jeg MÅ ikke ned de kg jeg ønsker.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:54   #25
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Nei, la oss for Guds skyld ikke risikere å ødelegge motivasjonen for de nye medlemmene med snakk om gastric bypass. Og, i samme slengen, la oss forby innlegg med "jeg har hoppet av, hjelp", og innlegg der folk forteller at de ikke går ned. Skån for all del nye medlemmer for realiteten!!

Gastric Bypass er, utifra det jeg har lest, ikke en "lettvint løsning", og ikke noe jeg tror noen her inne har vurdert eller tydd til fordi de bare ikke gadd å slanke seg med lavkarbo. Å gå ned i vekt med lavkarbo-kosthold vil ikke være nok for mange, og jeg vil si at hvis man har 35-40 i bmi er det viktigste å komme seg ned i vekt så raskt som forsvarlig mulig, hvis man har sju kilo til overs og går ned en kilo i måneden er det greit, har man 80 kilo å kvitte seg med er det noe annet.

Hvis man blir demotivert av å lese om folk som aktivt forsøker å gjøre noe med overvekten sin, ved f.eks å få gastric bypass, må man ta det på egen kappe.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no