Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose og Fedon-brød

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-05, 18:18   #1
wannabeslim
Juniormedlem
 
wannabeslim sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 44
Innlegg: 16
wannabeslim er ny på veien

Ketose og Fedon-brød

Heisann Ny her, jeg.... Har gått på ketolysekuren i snart 5 uker nå og har tatt av ca 7 kg. Er veldig fornøyd med det, men det er noen kilo igjen.... Savner litt mer variasjon i matveien. Kjøpte Fedon-brød og har spist en skive til frokost og kvelds. Utrolig godt med brød igjen! Er fremdeles i ketose iflg. sticksene. Noen som har lignende erfaringer?

wannabeslim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 18:20   #2
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Heisann

Ja, jeg var fortsatt i ketose - og gikk ned - når jeg spiste Fedon brødet Brukte bare en skive om dagen da. Men funket fint for meg

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 18:44   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvis man har vært i ketose over lengre tid, så kan det hende at kroppen ikke "registrerer" karbene fra brød ol, om man spiser det på under en time.

Men om du fortsetter å spise brød, vil du nok hoppe ut av ketose ganske så fort.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 18:56   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Rug sprø og fiberrik er jo greit, så lenge man begrenser inntaket.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-07-05, 00:17   #5
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hvis man har vært i ketose over lengre tid, så kan det hende at kroppen ikke "registrerer" karbene fra brød ol, om man spiser det på under en time.

Men om du fortsetter å spise brød, vil du nok hoppe ut av ketose ganske så fort.

Her tror jeg at jeg må arrestere deg litt, mofe. Jeg har selv testet ut fedon-brødet og jeg har også regnet ut hvor mange karber den inneholder pr. skive: nemlig ca 4 karber. Hvis man vil bruke karbene sine på en eller to skiver om dagen, fungerer dette bra. Vil nok helst anbefale dette når man begynner å nærme seg målet sitt. Men Husk: dette er tynne skiver!!!

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-07-05, 00:24   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

studentberta: jeg har spist en sjokolade da jeg var i ketose, og var nysgjerrig, og målte annenhver time frem til jeg la meg (spiste den midt på dagen). Kroppen var fremdeles i ketose hele tiden. (tror at med den sjokoladen så var jeg oppe i 40 karber, ca.)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-07-05, 09:41   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Om man fortsatt er i ketose etter å ha spist Fedon-brød har ikke noe fasitsvar. Noen tåler større antall karber enn andre og kan være i ketose opp til 40-60 karber til dagen. Andre svipper ut i ketose om de spiser over 20. Hver enkelt må prøve seg frem til hva som passer kroppen man har fått utdelt.

Min kropp er i ketose til rundt 35-40 karber, men jeg kan IKKE spise mer enn 1-2 tynne skiver Fedon brød og være i ketose, selv om jeg ligger under 35-40. Spiser jeg det hver dag går jeg garantert ut av ketose. Spiser det som regel bare hver lørdag, - brunch hos svigers.

Med det regner jeg med at det ikke bare er antall karber som spiller inn, men kroppskjemi - hva kroppen din tåler - og hva brødet inneholder - f.eks. mel..... Har ikke funnet noen annen forklaring.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-07-05, 09:53   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg tåler flere karber jo mer jeg rører på meg...... før jeg går ut av ketose.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-07-05, 23:32   #9
wannabeslim
Juniormedlem
 
wannabeslim sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 44
Innlegg: 16
wannabeslim er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mofe

studentberta: jeg har spist en sjokolade da jeg var i ketose, og var nysgjerrig, og målte annenhver time frem til jeg la meg (spiste den midt på dagen). Kroppen var fremdeles i ketose hele tiden. (tror at med den sjokoladen så var jeg oppe i 40 karber, ca.)

Har funnet en sjokolade som de selger på ICA med bare 4 karbo!!! (netto da..) Den smaker kjempegodt og finnes i flere forskjellige smaker..

__________________









wannabeslim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 11:10   #10
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, du spurte jo etter erfaringer - ikke fasitsvar, håper det hjalp deg

Åssen sjokolade forresten? Du vet om Atkins Barene? Inneholder bare 2 gram Karber

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-07-05, 13:16   #11
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

når jeg var i ketose så spiste jeg ofte fedon brød. 1-2 skiver om morgenen kansje. gikk alldri ut av ketosen. men tror jeg har en høy grense.

jeg var i ketose i mange månder uten å dette ut.. og i løpet av disse måndene forterte jeg vel 3-4 brød.

jeg pleier å skjære de opp i maskinen på butikken og så legge alt i frysen for å så tine en og en enten i mickro eller brødrister. anpå høyden på brødet så ligger hver skive rund 4-5 karber i en sån maskin.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 16:55   #12
wannabeslim
Juniormedlem
 
wannabeslim sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 44
Innlegg: 16
wannabeslim er ny på veien



Åssen sjokolade forresten? Du vet om Atkins Barene? Inneholder bare 2 gram Karber
[/quote]

Husker ikke helt hva de heter... Kan sjekke neste gang jeg kjøper.. (kanskje til neste helg). De er hvertfall belgiske, tror jeg.. Finnes i flere smaker. Har falt litt for den med nougat-smak.. Er liksom ikke så ille å gå på kur når man kan tillate seg å kose seg litt om lørdagen.

__________________









wannabeslim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:48   #13
lillepus18
Juniormedlem
 
lillepus18 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 10
lillepus18 er på en erverdig vei

Sv: Ketose og Fedon-brød

Den belgiske sjokoladen heter Cavalier, og er kjempegod!

__________________


lillepus18 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketose - individuelle "betingelser"? themonk Lavkarbo generelt 10 22-05-06 22:04
Fedon lindbergs brød bibba Dr Lindbergs 4 13-05-05 18:28
Fedon Lindberg brød *Tussi* Ketolysekuren 7 17-04-05 14:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no