Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Vegetarlasagne til å dø for!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-07, 11:18   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Vegetarlasagne til å dø for!

Jeg vet ikke om jeg har funnet på dette selv, eller om det er noe jeg har lest et sted, men ideen poppet i alle fall opp. Og: Oh my flying God!
Måtte lage det to dager på rad etter sterk oppfordring fra samboer:

VEGETARLASAGNE:

  • En aubergine
  • En og en halv boks (600 gr) hakkede tomater, gjerne forhåndskrydret (basilikum, oregano, hvitløk -sånt noe)
  • En ss tomatpuré
  • To fedd finhakka eller presset hvitløk
  • Salt, pepper, oregano, basilikum
  • En skvett olivenolje
  • En ts johannesbrødkjernemel
  • En halv rødløk
  • En halv purreløk
  • Bukket fra en tredjedel av en brokkolikvast
  • Ca en tredjedel av en squash
  • Tre champignoner
  • MASSE meierismør til steking!!
  • En god slump revet ost!
  • Revet parmesan/pasegran
Start med å skjære auberginene i skiver, varm opp en stekepanne, og ha i masse smør, legg auberginskivene i, strø salt på dem og la dem frese seg brune på hver side. Legg på et fat.
Mens du steker auberginen, hell hakkede tomater i en kjele, ha i olivenolje, tomatpuré, hvitløk og krydder, rør rundt og kok opp. Ta av kjelen og ha i johannesbrødkjernemelet, rør godt rundt!!
Når auberginen er ferdigstekt, vask panna!! (Du kommer selv til å skjønne hvorfor) Og ha i alle grønnsakene, godt hakket, og stek dem i smør.
Når de er passe stekt -løken er blank, bland dem i tomatsausen.
Legg et lag med tomatsaus i en smørt form (smør med meierismør!), og legg så et lag med auberginskiver og så ost og parmesan over. Vær raus! Legg det lag på lag til det er tomt, men pass på at det skal være litt tomatsaus til slutt over de siste auberginene, og så ost og parmesan over der igjen. Da blir det mer "fuktig"!

Stek i 25 min på 200 grader på nest nederste rille!

Spis sammen med creme fraiche. Fest i munnen!

PS: Dette er MER enn nok til to pers, så gullet er at det er igjen masse, sånn at jeg kan spise dette til frokost og lunsj og så videre! VELDIG godt kaldt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 11-07-07 kl 11:27.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:26   #2
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vegetarlasagne til å dø for!

Ja takk!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:28   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlasagne til å dø for!

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Ja takk!

Hva skal Jorun spise til frokost i dag?? Hmm...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 12:19   #4
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Vegetarlasagne til å dø for!

Nam! Dette så godt ut. Og dette er også noe vi som er på Ketolyse kan spise??

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:47   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarlasagne til å dø for!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nam! Dette så godt ut. Og dette er også noe vi som er på Ketolyse kan spise??

Har ikke regnet ut karbene, men om du bytter ut litt av tomater og sånn med kjøttdeig, så tipper jeg den fortsatt er smashing! Og da er det vel også nærmerere ketolysemat. Alt er jo lovlige varer, og man blir fort mett altså!

Og ja, det er godt! Har spist rester til frokost og lunsj i dag

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 17:37   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Vegetarlasagne til å dø for!

Å det hørtes godt ut! Skal prøve med kjøttdeig mens jeg ennå er på ketolysekuren. :nam:

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no